Klopt helemaal!
Je kunt de naam opdelen:
Plus = en
K*t = schede
Jij bent!
+0
ElizeKamerman
Er zijn twee belangrijke redenen waarom veel Formule 1 races in het Midden-Oosten worden gereden in hun nacht, voor ons avond. Een van die redenen is dat het dan minder warm is dan overdag. Wat is de andere? (afgezien van de leuke lichtjes)
+0
Astronout
Dat komt beter overeen met plaatselijke cultuur- en religienormen (ramadan, bidden, sociaal doen in de avond)
+0
jelgerbijma
Zodat de rijke Europeanen het tijdens hun “voor ons avond” kunnen livestreamen
+0
ElizeKamerman
jelgerbijma schreef:
Ja klopt, jij bent!
+0
jelgerbijma
Hoe veel bruggen zijn er in Nederland?
+0
Milfhunter
67.000
+0
Boris
32000
+0
Astronout
Ik denk >2
+0
Coenraedt
132.000
Of tellen ezelsbruggetjes ook mee?
+0
Riko
180 duizend
+0
Hulsje
116.000
+0
Temptation Weiland
95000
+0
jelgerbijma
Temptation Weiland schreef:
95000
Marten zit dichtbij genoeg. Er zijn circa 85.000 bruggen in Nederland.
+0
Coenraedt
Ik ben wel benieuwd wat dan allemaal als brug wordt gerekend. Viaducten ook bijvoorbeeld?
+2
jelgerbijma
Exacte getallen zijn er niet. Maar de beste schattingen geven aan dat er ruim 200.000 kunstwerken zijn in Nederland waarvan 85.000 bruggen en viaducten zijn. Als je het areaal aan bruggen bekijkt dan is onze schatting dat er ongeveer 75.000 vaste bruggen zijn, 8000 beweegbare bruggen en ruimt 3000 tunnels.
Friesland
Coevorden
Gramsbergen
Enschede (en-schede)
Klopt helemaal!
Je kunt de naam opdelen:
Plus = en
K*t = schede
Jij bent!
Er zijn twee belangrijke redenen waarom veel Formule 1 races in het Midden-Oosten worden gereden in hun nacht, voor ons avond. Een van die redenen is dat het dan minder warm is dan overdag. Wat is de andere? (afgezien van de leuke lichtjes)
Dat komt beter overeen met plaatselijke cultuur- en religienormen (ramadan, bidden, sociaal doen in de avond)
Ja klopt, jij bent!
Hoe veel bruggen zijn er in Nederland?
67.000
32000
Ik denk >2
132.000
Of tellen ezelsbruggetjes ook mee?
180 duizend
116.000
95000
Marten zit dichtbij genoeg. Er zijn circa 85.000 bruggen in Nederland.
Ik ben wel benieuwd wat dan allemaal als brug wordt gerekend. Viaducten ook bijvoorbeeld?
Exacte getallen zijn er niet. Maar de beste schattingen geven aan dat er ruim 200.000 kunstwerken zijn in Nederland waarvan 85.000 bruggen en viaducten zijn. Als je het areaal aan bruggen bekijkt dan is onze schatting dat er ongeveer 75.000 vaste bruggen zijn, 8000 beweegbare bruggen en ruimt 3000 tunnels.
https://haasnootbruggen.nl/hoeveel-bruggen-telt-nederland