Serieus Hugo? Goed verhaal, mooi geschreven lekker duidelijk en kort. Maar ff serieus, serieus?
+0
HugoterHorst
Serieus serieus.
+0
angelina
ben jij de 18jarige pizza bezorger of de 27jarige vrouw in het verhaal?
+0
Roell
ah wat een klote situatie zeg, je hebt geen klappen gekregen hoop ik?
+0
Niels
Was je niet bang??...Ik zou 7 kleuren in mijn broek schijten....
Echt respect.
+0
Richard
moet je mobiel nog terug?
+0
HugoterHorst
ja, moet nog terug.
ik wist nog niet zeker annelina maar gok op 18..
+0
C.A.
Angelina bedoel je.
+0
Stieneke
In het NOS Journaal van 20.00, zaterdag 24 April. Zie vanaf 07:20 minuten. De presentatie van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen. Met in het wit...
Jan (Kruidhof uiteraard) en Martine in een artikel over 'geloof' in de UK. Zeker de moeite waard om te lezen!
+0
Roell
Stieneke schreef: In het NOS Journaal van 20.00, zaterdag 24 April. Zie vanaf 07:20 minuten. De presentatie van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen. Met in het wit...
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 689757637f
He Stieneke, ik kan via de link de uitzending niet bekijken, en op uitzendinggemist vind ik het journaal van 8pm ook niet meer terug. Maar op de website van de CU zie ik dat je op de <a href="http://www.christenunie.nl/nl/kandidatenlijst">kandidatenlijst</a> staat. Goed bezig!! Op naar de 22 zetels :)
+0
Herbsgarden
Janko schreef: Jan (Kruidhof uiteraard) en Martine in een artikel over 'geloof' in de UK. Zeker de moeite waard om te lezen!
Voor wie het wil lezen: blader naar pagina 5 in de van de UK of lees hier . Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik vond het bijvoorbeeld opvallend wat Mart (christelijk) in het stuk zegt over seks.
“Aan vrienden die losser met seks omgaan, stoor ik me niet. Ik vind het wel geinig om te zien hoe dat in het studentenleven gaat. Als ik niet geloofde, zou ik het zelf ook doen.”
'Als ik niet geloofde, zou ik hetzelfde doen.' Die uitspraak verbaasde mij zo. Die jongen is er dus niet van overtuigd dat seks alleen binnen het huwelijk op zijn plek is. Eigenlijk vindt hij seks voor het huwelijk ook wel oké. Maar ja, er zijn van die bijbelse regeltjes en daar houdt hij zich maar aan. Ik denk dan: hoe kan hij zich aan iets binden waar hij zelf niet van overtuigd is? Christelijke principes zijn toch waardeloos als je zegt: 'Als ik geen christen was, hield ik mij er ook niet aan'? Doe dan nu ook gewoon lekker je ding.
Aan de andere kant heeft die jongen misschien allerlei vragen over mijn instelling, dat kan natuurlijk ook. Enfin, genoeg stof tot nadenken.
+0
JWJ
Jan sprak: "“Ik heb hem toen gevraagd het schilderij aan de muur ‘gewoon’ een tijdje niet mooi te vinden."
Kon je hier nou niet even een Ankersmitiaanse wending aan geven? :wink:
+0
Theo
Misschien wat gek zo laat op de late avond, maar ik kan me prima vinden in Mart. Waarom is zijn en de door jouw gequote stelling zo gek? Wanneer je als christen een ander standpunt inneemt, die je, wanneer je die opvatting niet zou aanhangen, wel aanhangt, lijkt het me niet dat je 'schijnheilig' bent en dat je een waardeloos principe aanhangt. Ik snap alle Vindicaters en Albertianen heel logisch in hun handelen. Echter, ik hang een ander principe aan. Als academci onder elkaar zou dat een heel rationele keus kunnen zijn.
Op z'n Klaske's: Ofzo, Toch?
+0
Klaske
Theo Z schreef: Op z'n Klaske's: Ofzo, Toch?
Het is eigenlijk: 'Nou, zo een beetje.'
+0
Robert
Zwier Smith bij 'Bij ons in de BV.' Hij mocht zelfs nog even wat zeggen nadat hij een prijs in handen gekregen had van de mooie assistente van Jort.
Jehes, Feikel in de UK (pagina 2).
Roel en Wietze op Nestor over FaceCareer.
mindere manier om de krant te halen.. maar het is me gelukt :P
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article5981607.eceSerieus Hugo? Goed verhaal, mooi geschreven lekker duidelijk en kort. Maar ff serieus, serieus?
Serieus serieus.
ben jij de 18jarige pizza bezorger of de 27jarige vrouw in het verhaal?
ah wat een klote situatie zeg, je hebt geen klappen gekregen hoop ik?
Was je niet bang??...Ik zou 7 kleuren in mijn broek schijten....
Echt respect.
moet je mobiel nog terug?
ja, moet nog terug.
ik wist nog niet zeker annelina maar gok op 18..
Angelina bedoel je.
In het NOS Journaal van 20.00, zaterdag 24 April. Zie vanaf 07:20 minuten. De presentatie van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen. Met in het wit...
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 689757637fJan (Kruidhof uiteraard) en Martine in een artikel over 'geloof' in de UK. Zeker de moeite waard om te lezen!
He Stieneke, ik kan via de link de uitzending niet bekijken, en op uitzendinggemist vind ik het journaal van 8pm ook niet meer terug. Maar op de website van de CU zie ik dat je op de <a href="http://www.christenunie.nl/nl/kandidatenlijst">kandidatenlijst</a> staat. Goed bezig!! Op naar de 22 zetels :)
Voor wie het wil lezen: blader naar pagina 5 in de van de UK of lees hier . Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik vond het bijvoorbeeld opvallend wat Mart (christelijk) in het stuk zegt over seks.
“Aan vrienden die losser met seks omgaan, stoor ik me niet. Ik vind het wel geinig om te zien hoe dat in het studentenleven gaat. Als ik niet geloofde, zou ik het zelf ook doen.”
'Als ik niet geloofde, zou ik hetzelfde doen.' Die uitspraak verbaasde mij zo. Die jongen is er dus niet van overtuigd dat seks alleen binnen het huwelijk op zijn plek is. Eigenlijk vindt hij seks voor het huwelijk ook wel oké. Maar ja, er zijn van die bijbelse regeltjes en daar houdt hij zich maar aan. Ik denk dan: hoe kan hij zich aan iets binden waar hij zelf niet van overtuigd is? Christelijke principes zijn toch waardeloos als je zegt: 'Als ik geen christen was, hield ik mij er ook niet aan'? Doe dan nu ook gewoon lekker je ding.
Aan de andere kant heeft die jongen misschien allerlei vragen over mijn instelling, dat kan natuurlijk ook. Enfin, genoeg stof tot nadenken.
Kon je hier nou niet even een Ankersmitiaanse wending aan geven? :wink:
Misschien wat gek zo laat op de late avond, maar ik kan me prima vinden in Mart. Waarom is zijn en de door jouw gequote stelling zo gek? Wanneer je als christen een ander standpunt inneemt, die je, wanneer je die opvatting niet zou aanhangen, wel aanhangt, lijkt het me niet dat je 'schijnheilig' bent en dat je een waardeloos principe aanhangt. Ik snap alle Vindicaters en Albertianen heel logisch in hun handelen. Echter, ik hang een ander principe aan. Als academci onder elkaar zou dat een heel rationele keus kunnen zijn.
Op z'n Klaske's: Ofzo, Toch?
Het is eigenlijk: 'Nou, zo een beetje.'
Zwier Smith bij 'Bij ons in de BV.' Hij mocht zelfs nog even wat zeggen nadat hij een prijs in handen gekregen had van de mooie assistente van Jort.