Maurice komt vanavond op TV-Noord. Hij praat over seks.

Bedankt Arnold. Bertjaap is ook geïnterviewd trouwens.

In welk programma komt het?

Hoe laat? En hoe komt dat?

Het kan niet anders; vandaag siert amice Jonker de elfde pagina van de enige ware krant! Tjek het uit!

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... &id=117562

Hier is het artikel ook gewoon te vinden.

Christine Vreugd
Octr schreef: Bertjaap is ook geïnterviewd trouwens.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=74499

Ik zie Bertjaap wel in het filmpje, maar Maurice ben ik niet tegengekomen...

Dat lage gemiddelde komt door het feit dat mensen als Bertjaap het gemiddelde zo enorm omlaag trekken! Bertjaap bedankt! :?

Ik denk dat het best zou kunnen dat het verschil verklaart wordt door het feit dat er relatief meer christelijke studenten in Groningen zijn dan in andere steden, dus je hebt nog een beetje een punt ook, Roel.

schreef: “Het begin van wijsheid is ontzag voor de Heer”, meldt een spandoek voorop de wagen van gereformeerde studentenvereniging GSV. Achterop staat een wereldser tekst: “Donderdag schuimparty.”

Ah, dus de teksten op de kar waren leesbaar. Mooi. ;-)

Ik denk dat contrast tussen voorkant en achterkant mooi laat zien dat we niet wereldvreemd zijn.

Ik denk dat het contrast vooral de suggestie wekt dat we hypocriet zijn. Ik had persoonlijk liever á la ATV gewoon levensgroot op de kar gezien dat we christelijk zijn, in plaats van weggemoffeld in zo'n voor heidenen onbegrijpelijke spreuk (hoezo vrezen christenen hun God?), of net als twee jaar geleden een hele grote bijbel op je kar. Begrijp me niet verkeerd keicie, ik vond de wagen er goed uitzien, maar niet-GSV'ers kijken wel heel anders tegen onze zinspreuk aan dan wij zelf, en dan werkt de combi met de aankondiging van een schuimparty nogal verwarrend.
Scherp opgemerkt van de UK, goede aanmoediging om nog bewuster te zijn van wat we uitstralen naar buiten als vereniging.

Een kleine aanmerking: er stond dus 'Het begin van wijsheid is ontzag voor de Heer'.

Verder denk ik dat het goed is om je af te vragen waar zo'n keiwagen voor dient. Is dat om naamsbekendheid te verwerven bij elke willekeurige heiden aan de kant van de weg, of om (toekomstige) christelijke studenten te prikkelen om een kijkje te komen nemen bij de GSV?
In het laatste geval zou je wel eens te maken kunnen hebben met mensen die een christelijke levensovertuiging en een feestje prima met elkaar kunnen rijmen (net als de gemiddelde GSV'er).

Los hiervan ben ik het met je eens dat we (en dan bedoel ik uiteraard de KeiKarKlusCrew;-)) wel iets meer nadruk hadden mogen leggen op het christelijke aspect van de vereniging. Oorspronkelijk was dit ook zeker de bedoeling, maar ergens is het blijkbaar toch mis gegaan...
Goed puntje om mee te nemen voor volgend jaar.

Ilja schreef: Verder denk ik dat het goed is om je af te vragen waar zo'n keiwagen voor dient. Is dat om naamsbekendheid te verwerven bij elke willekeurige heiden aan de kant van de weg, of om (toekomstige) christelijke studenten te prikkelen om een kijkje te komen nemen bij de GSV? In het laatste geval zou je wel eens te maken kunnen hebben met mensen die een christelijke levensovertuiging en een feestje prima met elkaar kunnen rijmen (net als de gemiddelde GSV'er).

Helemaal mee eens. Maak ik - geheel off-topic - ook even van de gelegenheid gebruik om te zeggen dat de betrokkenheid met de KEI-week van GSV-kant dit jaar nogal te wensen overliet. De KEI-cie had een prima programmaatje aangeboden en ik heb meer KEI-groepjes op onze activiteiten gezien dan ooit, maar de GSV'ers ontbraken nogal. (Complimenten voor iedereen die er wel was, overigens.)

keet schreef: Ik denk dat het contrast vooral de suggestie wekt dat we hypocriet zijn. Ik had persoonlijk liever á la ATV gewoon levensgroot op de kar gezien dat we christelijk zijn, in plaats van weggemoffeld in zo'n voor heidenen onbegrijpelijke spreuk (hoezo vrezen christenen hun God?), of net als twee jaar geleden een hele grote bijbel op je kar. Begrijp me niet verkeerd keicie, ik vond de wagen er goed uitzien, maar niet-GSV'ers kijken wel heel anders tegen onze zinspreuk aan dan wij zelf, en dan werkt de combi met de aankondiging van een schuimparty nogal verwarrend. Scherp opgemerkt van de UK, goede aanmoediging om nog bewuster te zijn van wat we uitstralen naar buiten als vereniging.

We zijn als KEIcie erg bewust geweest met de beeldvorming naar buiten toe, helaas is dat op een paar puntjes mis gegaan:

• De spreuk getuigt wat ons betreft meer dan een bijbel: Het laat zien wat het voor jou als christen betekent; er zijn genoeg studentenverenigingen/scholen/etc. 'met de bijbel'. De zinspreuk was alleen niet groot genoeg aangebracht.
  • We hadden graag wat leuke opwekkings/hillsong nummers willen draaien op de kar; dat was er helaas door interne miscommunicatie niet doorgekomen.
  • De schuimparty is een aankondiging van het hoogtepunt van ons programma. Nogal logisch dat je dat promoot. Het probleem wat betreft beeldvorming ligt wat ons betreft voornamelijk bij degene die een beeld vormt van onze vereniging en een schuimparty associeert met een hedonistisch zuipfestijn. En dat is jammer, want het was een erg leuke en gezellige gereformeerde schuimparty. Op dat moment namen wij een risico en uiteraard zullen media daar gebruik van maken om de GSV neer te zetten als een controversiële vereniging. Vindt u dat dergelijke reacties voorkomen moeten worden?

Ik ben benieuwd naar uw reacties, want het is natuurlijk erg belangrijk dat de GSV achter het programma van de KEI-week kan staan, zodat de GSV op een manier gepresenteerd wordt zodat de meeste mensen zich hierin kunnen vinden.

HT schreef: - De schuimparty is een aankondiging van het hoogtepunt van ons programma. Nogal logisch dat je dat promoot. Het probleem wat betreft beeldvorming ligt wat ons betreft voornamelijk bij degene die een beeld vormt van onze vereniging en een schuimparty associeert met een hedonistisch zuipfestijn. En dat is jammer, want het was een erg leuke en gezellige gereformeerde schuimparty. Op dat moment namen wij een risico en uiteraard zullen media daar gebruik van maken om de GSV neer te zetten als een controversiële vereniging. Vindt u dat dergelijke reacties voorkomen moeten worden?

Dat is het idee van beeldvorming: rekening houden met hoe iets overkomt op de doelgroep, daarbij even vergetend wat het intern betekent.

Uit het artikeltje valt ook niet echt op te maken wat de mening van de schrijfster hierover is. Mijn eerste indruk was dat we er positief opstonden, zowel christelijk als gezellig.

Ik moet toegeven: ik heb de wagen niet gezien, noch de artikelen gelezen, maar de discussie intrigeerd me. Ik vraag me af waarom het voor beeldvorming nodig is om het interne te vergeten en je volledig te richten op het externe. Ik ben daarin wel een voorstander van de Kuyperiaanse methode: met open ramen straalt het licht vanzelf naar buiten. Juist een evenement als een KEI-toertocht kan een mooie gelegenheid zijn om positieve vragen op te roepen, zoals in de UK aan de GSV gesteld worden (je mag het wat mij betreft best als zodanig lezen). Een prachtige kans om vele misvattingen over het geloof nou eens anders te belichten: niet vanuit beknoptheid, maar juist vanuit de vrijheid om te genieten. De vraag is nu hoe je met zo'n kans omgaat. Het feit alleen al dat er op zo'n manier op gereageerd wordt, door middel van positieve feedback en aandacht, mag je wat mij betreft als een regelrechte zegen van boven zien.

Amen.

Ik zie in de UK inderdaad geen negatieve kritiek. De schrijver ziet wel een schijnbare tegenstelling tussen gereformeerd en schuimparty, maar om die tegenstelling te ontkrachten, moet je de confrontatie zeker niet uit de weg gaan. Dit is de kans om te laten zien dat het prima samen gaat.

Is het trouwens handig dat deze discussie extern gevoerd wordt? Sowieso een beetje een gek topic om hierover te praten...

Waar is dit topic : GSV in de media (de haakjes weggelaten) dan voor bedoeld?