Komende donderdagavond 19 januari wordt ons op het Gomarus College in Groningen de gelegenheid geboden de GSV te promoten. Er is ruimte voor een standje, die we als prescie waarschijnlijk zullen bemannen. Maar verder zijn er ook studenten nodig die in drie kwartier iets kunnen vertellen over hun studie. Je mag het ook met twee mensen doen. Je kunt je daarvoor opgeven en als genoeg leerlingen zich intekenen, dan kun je dat op die avond verzorgen.
Voor De activiteiten in de lokalen starten om resp. 18.30u (ronde 1), 19.30u (ronde 2) en 20.30u (ronde 3). Sommige voorlichtingen in de lokalen hoeven maar 1 ronde te vullen omdat niet meer leerlingen hebben ingetekend. Andere voorlichtingen zullen 3 ronden beleven.
De inhoud van de activiteiten in de lokalen beweegt zich op twee terreinen: het verstrekken van korte en zakelijke informatie over de gekozen opleiding/studie; daarnaast het uitdagen van leerlingen vragen te stellen, extra informatie op te vragen etc. Zorg dat het een informatief en zo mogelijk persoonlijk gesprek wordt. Neem evt. boeken of materialen mee! Vaak willen leerlingen praktische zaken weten, zoals: hoe vaak heb je college, moet je veel engels lezen, ben je al een keer voor een tentamen gezakt, was het moeilijk een kamer te krijgen, moet je goed zijn in wiskunde enz. enz.
Omdat de GSV op die avond ook haar verkiezingsHV houdt, wordt er op dit moment nog onderhandeld met zowel de Senaat als het Gomarus. Je kunt je al wel vast opgeven (eventueel onder voorbehoud) op hannahbremer@gmail.com of reageren in dit topic!
+0
Hannah
Mag het ook iets korter zijn?
Volgens mij is het juist zo dat het niet langer dan drie kwartier mag zijn. En ze kunnen in die tijd ook vragen stellen neem ik aan?
Ik wil trouwens wel meedoen, lijkt me wel een keertje leuk om terug te komen op het Gomarus.
Leuk! Zullen we Maartje?
Leuk!! ik heb al veel reacties ontvangen, maar meer zijn nog altijd welkom! Het mag idd ook best wel korter dan drie kwartier. Als die lui maar niet na tien minuten al weer over de gang rollebollen en herrieschoppen. Even wat vertellen en daarna wordt de hele les gevuld met vragen. ik spreek uit ervaring.
He Prescie in het kader van de voorlichting een tipje: op de sites
zie ik nog oude data van het novitiaat. Succes.
Hee Prescie, in februari is er ook zoiets op Greijdanus in Zwolle. Laten jullie je daar ook zien?
jazeker, die opleidingenmarkt staat zeker ook op de planning; 28 februari...
Daarvoor hebben oud-leerlingen van havo en vwo van de jaargangen 2003, 2004 en 2005 een uitnodiging gekregen om op persoonlijke titel deel te nemen aan onze opleidingenmarkt. Maar ook heeft de Gerefomeerde StudentenVereniging de vraag gekregen om met een delegatie aanwezig te zijn op deze markt met het doel de vereniging te promoten en het geheel van studiemogelijkheden en faciliteiten van hun stad te presenteren. Uiteraard kunnen oud-leerlingen van onze school beide uitnodigingen combineren.
VOORLOPIG eerst het Gomarus Groningen. Ook daar hebben we de mogelijkheid om uit te leggen hoe je je studententijd beleefd, wat je doet, hoe je je ontwikkeld en welke steun en afleiding je hebt aan de GSV.
Zijn ze ook geinterreseerd in HBO?
Daar ga ik wel van uit. Je kunt de GSV dan niet promoten, maar daar is zo'n dag ook niet primair voor bedoeld. Heb je belangstelling voor 1 van beide?
Oeps, dit is Hannah dus...
Promoot liever een beetje in Brabant...groningers hebben we zat hier!;)
haha die is goed! idd ga ein bischen naar het westen: :P
Stel je gewoon een vraag, blijkt dat je je daarmee gelijk opgeeft!
Maar gelukkig was het zo'n aardig mailtje van meneer Bos dat ik nu wel moet gaan!
en
(Smiley die achter zijn oren krabt)
Ik heb me ook opgegeven. 2 geschiedenis-geïnteresseerden, het kon meer. Maar iets anders: kan ik wel om 19.45 uur in het Heerenhuis zijn?
Even een off-topic vraag: Is de prescie er alleen voor het werven van nieuwe leden, of is het bekend maken van de vereniging ook een taak van de prescie?
De taak van de prescie is om de GSV te presenteren en de vereniging te promoten. Een grotere bekendheid en een positieve beeldvorming hoort hier ook bij.
Ik wil graag de eerste ronde, hopelijk kan het.
Ik ben mensen aan het werven voor het praatje, word gezellig!
Ja dit is een beetje off-topic maar weet iemand hier wanneer het novitiaat begint dit jaar?? -of is dat nog niet helemaal bekend??-
ja dat wil mijn huisgenootje ook heel graag weten, i.v.m plannen voor de vakantie.
ik hoorde zo iets van 2 weken voor dat de colleges beginnen, klopt dat?
ik geloof dat het het inderdaad twee weken is voordat college weer begint. In verband met het meedraaien met KEI-week