Ook voor ons nog even een topic.
In de eerste plaats, facgroepleider bedankt hè, voor de voortgangstoets, de rosé en het openstellen van je wel erg mooie stulpje.
Ik heb in mijn leven nog nooit zo goed geïntegreerd met novieten, het was gezellig. Ik vond trouwens dat groep 1 het erg goed deed voor een bastaardgroep. Het is en blijft alleen een beetje jammer van de 100% score, maar ja, hoogmoed komt voor de val. We kunnen ons in ieder geval troosten met het feit dat we een betere score hadden dan het pretentieuze groepje 3 met Zieron, Schokland en hun beide novietjes.
Volgende keer met een derriedouche? Maar dan mag RC niet mee doen, die wist te veel.
@Annechien, waar wou je het nu de volgende keer je referaat over houden? Ik kon door dat peuterspeelzaal lawaai niets verstaan. Het was in ieder geval iets buiten Nederland en misschien nog iets met een boot, meer weet ik niet. Misschien kunnen we hier een quiz houden? Dus Farmer gooi er nog eens een Bomhoff met ogen tegenaan. Eerst nog even een gevoelig medisch polletje er tegenaan.
Even een vraagje uit de voortgangstoets:
Steroidhormonen beinvloeden de activiteit van een cel door binding aan receptoren in:
a) De kern
b) De plasmamembraan
Ik weet het niet, ik denk dat beide receptoren voorkomen, cytoplasmatisch zowel als kern. Er wordt steeds meer bekend omtrent nuclear receptors.
Even gegoogled op estrogeen, ze komen inderdaad beide voor. Volgens mij is de vraag dus niet correct, of ben ik nu te voorbarig.
Als het echt B was had ik het fout... geloof ik nix van 8)
Ik heb Reinier een wetenschappelijk artikel gestuurd, als hij die door zou willen lezen zou hij uitsluitsel kunnen geven, maar naar mijn mening kun je deze vraag niet fout beantwoorden omdat beide opties mogelijk zijn.
kijk eens wat een actieve facgroep alweer. mooi zo.
@ annechien: idd wat ben jij van plan volgende keer op facgroep, wat heb je allemaal nodig, wil je bv ook wat wervingsmateriaal van soortgelijke organisaties? wat is the plan?
he quizmaster, geef jij eens antwoord op de vraag!?
78. A Marks' basic medical biochemistry: a clinical approach (2e ed. 2005), C. Smith e.a. blz. 285
Yesyesyes ik had het lekker wel goed :)
Volgens het boek, niet volgens de werkelijkheid ;)
Ik heb ook A ingevuld. Je moet altijd het antwoord geven dat het meest waar is. Maar ik zal eens naar dat artikel kijken.
edit:In Essential Cell Biology (Alberts, 1998) staat wel het een en ander, zie pag. 488. Hydrofobe signaalmoleculen, zoals de steroidhormonen, kunnen de membraan passeren. 'All of these pass through the plasma membrane of the target cell and bind to receptor proteins located either in the cytosol or in the nucleus'.
Punt is dat dit de belangrijkste werking is. Dus wellicht komen ook plasmamembraanreceptoren voor, maar het belangrijkste kenmerk van de groep van de steroidhormonen is dat ze direct op receptoren in de kern kunnen werken.
In dat geval zat ik inderdaad te diep.
Jongens, ik krijg bijna het idee dat ik intelligent ben :wink:
Ook altijd mijn probleem... ik krijg de indruk dat je bij geneeskunde gewoon zo min mogelijk door moet denken.... :roll:
Hey mensen ik heb ff een (hulp)vraag: Ik heb het boek Gray's Anatomy for Students nodig voor het tentamen, maar die heb ik niet. Ik heb wel een Sobotta en een andere Gray's. Is er toevallig iemand die een Gray's for students heeft en niet tegelijk met mij een tentamen heeft? Zou ik dat boek dan mogen lenen? Alvast bedankt.
Volgens mij is dit het eerste jaar dat dat boek aangeschaft moet worden... de afgelopen twee jaren stond ie namelijk niet op de lijst. Ik kan je er dus ook niet aan helpen, sorry, succes ermee!
Is er misschien wel iemand van wie ik 1 of meer van de volgende boeken kan lenen:
Dit zijn namelijk boeken die we bij het open boek gedeelte van de toets mogen gebruiken maar die ik niet heb. De toets is volgende week dinsdag van 14.00 tot 17.00 uur.
Alvast bedankt.
Je mag ze bij me komen ophalen, maar Medische ethiek heb ik maandag zelf nog nodig. Is dat te laat voor je?
DANK JE!!!!!! :D :P