+0
Dick
Opening van het Academisch Jaar
Voordat het collegejaar 2007-2008 begint wordt het academisch jaar feestelijk geopend! Dit gebeurt op maandag 3 september 2007 en begint om 17.15 uur. Alle studenten zijn uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn. De opening vindt plaats op het Broerplein voor het Academiegebouw, hartje centrum van Groningen. Het programma zal ongeveer tot 19.30 uur duren en bestaat uit o.a. de volgende onderdelen:
• DJ’s
• Speech van de Rector Magnificus
• Toost met gratis champagne
• Een studentenband
• Een speciale act (die nog even geheim blijft)
Kom kijken, zie hoe professoren en studenten samen een nieuw studiejaar inluiden en proost op de opening met de Rector Magnificus!
Zal nog even proberen de poster op de site te zetten zodat het geheel nog aantrekkelijker lijkt dan het al is!
Anyways: markeer dit tijdstip in je agenda! Het zou erg tof zijn wanneer de GSV er massaal aanwezig zal zijn. De opening moet uitgroeien tot een groots traditioneel fenomeen waar ook of juist de studenten een grote rol toebedeeld krijgen.
Als wij ons niet keurig zouden houden aan de introductietijdenregeling van de RuG hadden we deze activiteit verplicht gesteld voor de aankomende eerstejaars; nu benadrukken wij participatie als sociaal wenselijk.
Iedereen komen in ieder geval!
Als er nu een woordenboek met plaatjes uit zou komen, zou er een fotootje van Dick staan bij het woord 'cool'.
Hij vervangt daarmee Fido Dido.
Het is toch algemeen bekend dat het Starkoo is?
@Steef. Ha, nee. Ik weet hoe speciaal jij Starkoo vindt, maar er wordt gedoeld op een zo mogelijk nog specialere act.
Ben benieuwd hoe het er van beneden uit ziet! In ieder geval gaat het een mooi feestje worden, heb ik mij laten vertellen.
Dat was ik bij de laatste speech van de monarch ook. Moeten we de speciale act in die hoek zoeken?
Zou het weer Armin vB zijn? Hij is al vrij lang niet meer in Groningen geweest :P
Het boeit me allemaal niet zoveel. Ik ben er bij, dat weer wel... Maar op het moment van de speciale act is er vast nog een binnenprogramma. Heb jij nog een uitnodiging? Ja toch?
Trouwens, ik mis de presentatie van de nieuwe huisstijl van de RUG.
Zie http://www.rug.nl/studenten/openingacad ... /programma
Nog een keer het klokkenspel van Armin, dat wordt allemaal net te gek.
Publieke instellingen zijn nooit zo goed met geheimen:
http://www.rug.nl/Corporate/nieuws/arch ... ten/089_07oooh wat tof, wel jammer dat het nu geen verassing meer is...
Vanmiddag is het dan zo ver; de opening van het academisch jaar!
Een nog niet genoemde special act: amice Roelof Oosterhuis. Hij mag voorop in de stoet van besturen van verenigingen, instellingen en organisaties de RuGvlag dragen! Dat wil je niet missen.
Oke, dan kom ik ook.
Starkoo, bekend van de remixhits 'Ik wil je' en 'Laat me nu toch niet alleen' wil je natuurlijk niet missen.
Even een tipje, neem dit keer wel op tijd de GSV-vlag mee :wink:
sjonge als ik al de special act ben dan gaat het slecht met de RUG. Let wel even op de vette vlaggestok die ik net aangeschaft heb. Het zal er allemaal wel een beetje stratego achtig uitzien, maar onder de noemer van 'nieuwe traditie' moet het net kunnen, hoop ik.
Wanneer iemand bestuurlijk Groningen in een klap wil wegvagen, zou een bom op het Academieplein wel een hele strategische oplossing zijn...
Wacht daar dan even mee tot ik uit de ub weg ben. Is het overigens vertrouwd om de fiets tegen dat veeltevolgepropte muurtje te laten staan?
Niet heel bestuurlijk Groningen zal dan worden weggevaagd. Gelukkig ben ik elders aan het vergaderen.
Overigens wel een goede opening gewenst.
Foto's:
sjonge, het feest is nog niet afgelopen, of er staan al foto's. Ziet er goed uit.