Animal schreef: Wat moet je hier nou mee?
Kun je ongeremd genieten van aardse zaken zoals bezit, macht en seks?
Ja, je leeft je leven alsof het je allerlaatste uur is.
Nee, het leven is lijden.
Valt er iets te genieten dan?
Ja, in de hemel is geen bier en daarom drinken we het hier.
Ja, behalve tijdens de Vastendagen.
Ik heb maar voor de eerste gekozen. Gelukkig kom ik toch nog als protestant uit de doeken. Maar hoe leg ik uit aan mensen dat de halve GSV uit moslims blijkt te bestaan?
+0
Skippy
Die niet extremisten zitten op de GSV. ;) Niet rovocerend en niet actief genoeg om er overtuigend vooruit te komen. ;)
+0
Paul
Nylez schreef: Maar hoe leg ik uit aan mensen dat de halve GSV uit moslims blijkt te bestaan?
En toch nog 'gesloten' is.
+0
L1Rn4urAyA7aTEe
Als iemand mijn koran nog wil lenen... ik hem 'm al uit! :lol:
+0
agent_Fox_Mulder
Ik wordt gebombardeerd tot stoicijn met existentieproblemen :(
+0
agent_Fox_Mulder
Ik heb het met een lichte cynische toon ingevuld en ik ben in de eerste plaats protestants, dan katholiek en dan joods. Het komt waarschijnlijk door het aanrijden van het schaap :D
+0
Sabine
Zijn er eigenlijk nog wel meer mensen met Boeddhisme op 1? Ikke wel. Verder ben ik nog een beetje joods en ook een nog kleiner beetje protestants!
Volgens de test dan.......
+0
Bert-Jan
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: protestantisme.
De volgende religies en stromingen die hieronder staan hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: katholicisme en jodendom.
En dat terwijl je gewoon uit een stel kwaden kiest :wink:
+0
aegron
Ik blijf mooi protestants maar moet me blijkbaar aan de vrijzinnige kant scharen, met mijn humanistische invloeden. verder moet ik geloof ik toch kosher gaan eten :lol:
+0
L1Rn4urAyA7aTEe
Misschien is het wel leuk om op de eerste BK van dit jaar de uitslag van de test te verwerken in je introductie voor de rest van je groep?
Zeer geachte BK-leider bent u daar ook voor?
+0
Geerpeer
Nou ik ben een vette boedhist, best leuk.
De volgende link is misschien wat betrouwbaarder in ieder geval heb je meer vakjes waar je in gestopt kan worden:
ik kwam hier tenminste 2 jaar gelden ofzo nog als christen uit de bus (wel liberaal, maar toch)
+0
Pjotr
Amica Zwarts, wat een leuke test, alleen voor mij toch wel weer schokkende resultaten: mijn top 3:
Eastern Orthodox (100%)
Roman Catholic (100%)
Orthodox Judaism (98%)
+0
L1Rn4urAyA7aTEe
Bahá'í Faith (100%)
Reform Judaism (98%)
Orthodox Judaism (98%)
Ben ik nou een ketter? Help?
+0
deboer
Pjotr schreef: Amica Zwarts, wat een leuke test, alleen voor mij toch wel weer schokkende resultaten: mijn top 3:
1. Eastern Orthodox (100%)
2. Roman Catholic (100%)
3. Orthodox Judaism (98%)
Ik denk dat je hier aardig tevreden mee kunt zijn. Al begrijp ik niets van de taal die gebezigd wordt in de Oosters Orthodoxe kerk, qua eerbied in de dienst kunnen we heel wat leren. En wat inhoud betreft weet ik alleen maar dat we dezelfde bijbel hebben. Ze zijn er vast toleranter dan in een gereformeerde kerk, dus in dat opzicht kun je daar prima terecht. Alleen is het moeilijk om jezelf verstaanbaar te maken. Dat is het enige minpuntje...
thanks. Ik ga nú kijken.
Ik heb maar voor de eerste gekozen. Gelukkig kom ik toch nog als protestant uit de doeken. Maar hoe leg ik uit aan mensen dat de halve GSV uit moslims blijkt te bestaan?
Die niet extremisten zitten op de GSV. ;) Niet rovocerend en niet actief genoeg om er overtuigend vooruit te komen. ;)
En toch nog 'gesloten' is.
Als iemand mijn koran nog wil lenen... ik hem 'm al uit! :lol:
Ik wordt gebombardeerd tot stoicijn met existentieproblemen :(
Ik heb het met een lichte cynische toon ingevuld en ik ben in de eerste plaats protestants, dan katholiek en dan joods. Het komt waarschijnlijk door het aanrijden van het schaap :D
Zijn er eigenlijk nog wel meer mensen met Boeddhisme op 1? Ikke wel. Verder ben ik nog een beetje joods en ook een nog kleiner beetje protestants!
Volgens de test dan.......
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: protestantisme.
De volgende religies en stromingen die hieronder staan hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: katholicisme en jodendom.
En dat terwijl je gewoon uit een stel kwaden kiest :wink:
Ik blijf mooi protestants maar moet me blijkbaar aan de vrijzinnige kant scharen, met mijn humanistische invloeden. verder moet ik geloof ik toch kosher gaan eten :lol:
Misschien is het wel leuk om op de eerste BK van dit jaar de uitslag van de test te verwerken in je introductie voor de rest van je groep?
Zeer geachte BK-leider bent u daar ook voor?
Nou ik ben een vette boedhist, best leuk.
De volgende link is misschien wat betrouwbaarder in ieder geval heb je meer vakjes waar je in gestopt kan worden:
ik kwam hier tenminste 2 jaar gelden ofzo nog als christen uit de bus (wel liberaal, maar toch)
Amica Zwarts, wat een leuke test, alleen voor mij toch wel weer schokkende resultaten: mijn top 3:
Ben ik nou een ketter? Help?
Ik denk dat je hier aardig tevreden mee kunt zijn. Al begrijp ik niets van de taal die gebezigd wordt in de Oosters Orthodoxe kerk, qua eerbied in de dienst kunnen we heel wat leren. En wat inhoud betreft weet ik alleen maar dat we dezelfde bijbel hebben. Ze zijn er vast toleranter dan in een gereformeerde kerk, dus in dat opzicht kun je daar prima terecht. Alleen is het moeilijk om jezelf verstaanbaar te maken. Dat is het enige minpuntje...