Joachim Sickbock

@ Deboer: Tja, dat wordt me net iets te ver

Joachim Sickbock

Zittend aan mijn bureau, bezig met de sociologie, dacht ik: 'eigenlijk...' :shock:
Ik pakte mijn karretje, snorde door stad en ommeland totdat ik, achtgevend (als altijd), remmend en rondziende, de zee (waarin men doorgaans de TVTAS-eilanden situeert), aan mijn voeten liggen zag :!:
Op de terugweg, bij Winsum, timmerde de man met de hamer met krachtige slagen op mijn vermoeide lichaam. Toen ik ondanks dat thuiskwam, merkte ik dat de zon mijn rug had verbrand, daar ik met ontbloot bovenlijf had gereden. :(
Had ik met open mond gereden (waar overigens genoeg aanleiding voor was vanwege het natuurschoon) was mijn honger door de toevloed van vliegen ruimschoots gestild. Doe dus wel een bril op :idea:
In totaal dus 62 km, gemiddeld 31 km/h en veel vreugde :D

In twee uurtjes fietsen naar de zee en weer terug: eigenlijk is de zee vlakbij!! Ik heb zelf een dikke veertig kilometer gefietst via Ten Boer, Wittewierum, Schildwolde en Slochteren binnendoor terug naar Groningen. Een geweldige route door open terrein langs kabbelend water. Heerlijk.

En die 150 ilometer van vrijdag. Zo heel ver is het niet, het gaat in een rustig tempo, we staan niet de hele tijd op de pedalen.

Beste fietsers, mijn idee is nog steeds om vanmiddag om plm 17.00h te gaan fietsen. Laat maar even weten of je meedoet, ik kan het forum pas weer vlak voor 17.00h checken. Dus vanmiddag geen reactie van mijn kant.

deboer schreef: En die 150 ilometer van vrijdag. Zo heel ver is het niet, het gaat in een rustig tempo, we staan niet de hele tijd op de pedalen.

Dacht je daar afgelopen vrijdag bij Blijham ook zo over? :wink:

Komende woensdag wil ik weer een ritje maken. Ik zat te denken aan een kilometer of 70 en wil vertrekken rond 16:00. Het is lekker weer, wie gaat er mee?

Voor vrijdag staat een soortgelijk tochtje gepland. Dan gaat Gerwald ook mee. Hoe laat we afgesproken hadden, weet ik niet meer precies, 10:30 ofzo.

Eduard schreef: [..] Dacht je daar afgelopen vrijdag bij Blijham ook zo over? :wink:

Volgens mij verdween toen net de pap uit mijn benen... jammer dat jij zo vroeg thuis moest zijn voor de film, anders hadden we nog wel wat verder kunnen fietsen...

Eduard schreef: Komende woensdag wil ik weer een ritje maken. Ik zat te denken aan een kilometer of 70 en wil vertrekken rond 16:00. Het is lekker weer, wie gaat er mee? Voor vrijdag staat een soortgelijk tochtje gepland. Dan gaat Gerwald ook mee. Hoe laat we afgesproken hadden, weet ik niet meer precies, 10:30 ofzo.

Sorry, ik pas voor woensdag, maar vrijdag ben ik er wel bij, alleen heb ik niet zoveel tijd om 70 vol te maken, het liefst vertrek ik om 11.30 uur en ben ik om 13.30 uur weer terug. Eenm kilometer of 55/60 kunnen we dan wel maken.

Infamous angel

Zijn er nog mensen die vandaag zin hebben in fietsen. 't Is wat kortdag, maar ok. Laat het ff weten.
Ik wil sowieso wel en Joric wilde volgens mij ook vandaag wel.
Een btje laat in de middag lijkt mij prima. Ik hoor/zie het vanzelf.

ik ga zo rond halfvijf richting frieschepalen op de racefiets en daar blijf ik dan ook. Als dit voor jullie te combineren is, kunnen we wat regelen

Tsjonge, staat dit topic bijna onderaan........ Er moet maar weer meer gefietst worden. De komende dagen ben ik er niet maar vrijdag wil ik wel weer eens op de pedalen staan. Gisteren heb ik alleen nog 126 km gereden. Viel me niet tegen.
Vrijdag hoeft niet zolang, maar een leuke rit van plm 50km lijkt me wel weer wat. Ik kan de hele dag, dus doe maar een tijdsvoorstel.

DonaldDuck schreef: Tsjonge, staat dit topic bijna onderaan........ Er moet maar weer meer gefietst worden. De komende dagen ben ik er niet maar vrijdag wil ik wel weer eens op de pedalen staan. Gisteren heb ik alleen nog 126 km gereden. Viel me niet tegen. Vrijdag hoeft niet zolang, maar een leuke rit van plm 50km lijkt me wel weer wat. Ik kan de hele dag, dus doe maar een tijdsvoorstel.

leuk initiatief!! Helaas kan ik vrijdag niet, maar zaterdag lukt me wel en had ik al afgesproken een lange tocht te fietsen. Dus als je dan zin hebt mee te gaan...

Wordt er nog gefietst?? Graag even melden, ik kan vast wel de komende week.

Ik heb ondertussen m'n fiets dus in groningen staan en had allang mee willen doen, maar dankzij een potje zaalvoetbal met als gevolg een zwaar gekneusde enkel heb ik een paar weken niet kunnen sporten en moest ik het weeeer uitstellen. :?
Nu is m'n enkel weer goed, maar komende week moet ik echt studeren voor m'n laatste tentamens. Een stuk fietsen is natuurlijk wel lekker tussen het leren door, maar het hangt er nog ff van af of het leren een beetje opschiet. Hou er wel rekening mee dat m'n conditie allesbehalve optimaal is....
enne, ik weet niet of er in de vakantie nog veel gefietst gaat worden? Ik was het iig wel van plan

Joachim Sickbock

Ik wil na 2 werkstukken ook wel graag wel weer fietsen, helemaal nu de langste dag geweest is en wij ons weer naar de koude, gure grijze troosteloze dagen zonder vrolijkheid spoeden. Ik zeg: we fietsen zuidwaarts.

Ik heb deze week toch geen tijd om te fietsen, ben echt nog te druk met studeren. volgende week 4 tentamens dus dat wordt em ook niet, maar daarna heb ik vakantie en dus tijd zat :D

voor mij geldt ook dat ik nu heel druk ben en dat ik in de tweede week van juli wel iets meer tijd heb. Helaas. Ik denk elke dag aan jullie, fietsers!!

Lieve fietsers,

Weten jullie misschien een adresje waar ik voor een schappelijk prijsje een ranzig mooie racefiets kan kopen? Ik lees jullie topic zo nu en dan en denk steeds: hé, dat moet ik ook meer doen, fietsen!
Mijn record is in 13min 12sec van Timorstraat 54B naar Van Swietenlaan 23, maar dat was in de spits op een gewone stadsfiets (de Union Sphinx)

Je kunt het proberen bij de fietsenzaak op het Zernike. Daar verkopen ze tegen wel aardige prijzen goedkopere fietsen. Ook www.marktplaats.nl kun je proberen.

Wordt er nog gefietst deze week? (als het weer wat beter wordt)
Ik heb nu alle tijd en kan bijna iedere dag wel. Of wordt er door jullie niet gefietst in de vakantie? :?

DonaldDuck schreef: Je kunt het proberen bij de fietsenzaak op het Zernike. Daar verkopen ze tegen wel aardige prijzen goedkopere fietsen. Ook www.marktplaats.nl kun je proberen.

Of je verzint een heel erg originele vraag mbt de Tour de France en geeft die door aan Mart Smeets. Kun je een erg mooie fiets mee winnen.

Ik ben nog wel van plan deze week eindelijk weer es te gaan fietsen (ijs en weder dienende), maar gezien de huidige stand van mijn conditie, lijkt het me verstandiger dat ik het eerst es even in m'n eentje probeer.

Geertsma schreef: Ik ben nog wel van plan deze week eindelijk weer es te gaan fietsen (ijs en weder dienende), maar gezien de huidige stand van mijn conditie, lijkt het me verstandiger dat ik het eerst es even in m'n eentje probeer.

Wat mij betreft lijkt me dat niet nodig, mijn conditie is momenteel ook slecht. het is alweer een hele poos geleden dat ik gefietst heb of uberhaupt gesport heb...
Ik stel woensdag of donderdag voor, mits het weer het toelaat