HenkHuisman

Henks Summer Course

Altijd al gedroomd van deelname aan die exclusieve Summer Course van een Ivy League University in de VS, dat gerenommeerde advocatenkantoor aan de Zuidas of die multinational met vestigingen over de hele wereld?
Of juist nooit geloofd ooit geselecteerd te worden voor een Summer Course waar de highpo’s van nu - de elite van de toekomst, zich buigt over uitdagende cases en een stevig netwerkfundament legt onder de op te bouwen carrière?
Zonk je moed al richting schoenen bij het enkele idee aan inschrijven of eindigden alle pogingen je hoofd boven het maaiveld uit te steken totnogtoe met een voortijdige onthoofding tijdens de voorselectie?
In beide gevallen kan ik je vertellen dat het ongelooflijke zojuist is uitgekomen. Je bent toegelaten tot dé Summer Course van deze zomer: Henks Zomerkoorts!

In mijn Summer Course gaat het er niet om die paar getalenteerde personen uit de massa te selecteren, maar om het talent dat in iedere GSV’er verborgen zit naar boven te halen. De opdracht die je krijgt bij Henks Zomerkoorts is eenvoudig: verwoord jouw ultieme zomer herinnering, dat ene gelukzalige zomerse moment of die onvergetelijke anekdote op papier, doe dit op je eigen manier en stuur je inzending voor 14 juli '08 naar henricus.q.q@gmail.com.

Deelname aan Henks Zomerkoorts staat open voor alle GSV’ers en reünisten, inzendingen mogen maximaal één A4 bedragen en maken kans op plaatsing in Henks Zomerspecial, de laatste en leukste SIC van het jaar. Daarbij kijk ik naar leesplezier en originaliteit. Voor zich spreekt dat het aantal graden zomerkoorts dat me bij het lezen bevangt de doorslag geeft. Dit laatste overigens zonder daarmee inzendingen in een suggestieve richting te duwen.

Laat je gedachten even de vrije loop, zie de landschappen achter het trein- of autoraam aan je voorbijschieten. Slenter opnieuw over de drukke boulevards van Barcelona, Rome, Istanbul of Miami. Voel de zeewind waaien als in Biarritz, Tarifa of San Fransisco. Hoor de pompende beats van de clubs in Siofok, Blanes, Rimini of LA. Waan jezelf voor even weer de winnaar van dat potje zondagavondbingo naast het gesloten zwembad van de Oldemeyer. Overpeins de verloren studiepunten aan de Hoornse Plas. Meimer over zomerjurkjes in de UB of op het terras. Ga in gedachten terug naar dat ene legendarische zomerkamp, die strandwandeling, treinreis of balkonmiddag. Kortom, deel jouw ultieme zomermoment met me.

Als voorvechter van de toekomst der Nederlandse letteren zet ik mij in voor het behoud van het schrijven in de Nederlandse taal. Ik ben ervan overtuigd dat de GSV voldoende talent bezit om een boek vol zomeranekdotes te schrijven, dus een Studenten Informatie Courant moet zeker lukken. Laat je niet afschrikken, trek die stoute schoenen aan, grijp je pen of toetsenbord en verbaas me.

Henk

NB. Henk behoudt zich het recht voor inzendingen te weigeren, redigeren of in te korten. Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden.

HenkHuisman schreef: [...] De opdracht die je krijgt bij Henks Zomerkoorts is eenvoudig: verwoordt jou ultieme zomer herinnering, dat ene gelukzalige zomerse moment [...] Als voorvechter van de toekomst der Nederlandse letteren zet ik mij in voor het behoud van het schrijven in de Nederlandse taal. [...]

Hoe kan een voorvechter van de Nederlandse letteren twee fouten in één zin maken?

Wel een leuk idee!

HenkHuisman

Onderdeel van de Summer Course Erika. Nu alleen het hoofdonderdeel nog: je eigen verhaal!

Vriend Niels

Insturen voor 14 juli 2008? Dan zal ik snel een mooi verhaal schrijven! YeHess!

HenkHuisman

Ik ben nog vergeten te vermelden dat de GSV'er met de leukste en meest creatieve inzending een prijs wint. Wat voor een prijs? Een avond stappen met Henk. En de kosten? Die zijn voor Henk.

Een aantal GSV'ers heeft al wat ingestuurd. Dank daarvoor!

minimaal zes pagina's onzin schrijven, dat moet wel lukken Henk. Hoop wel dat door de beugel kan bij Hannah en de dominee.

Mijn bijdrage is af en ligt in de mailbox. Henks Summer Course kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan.

HenkHuisman

Op dit moment heb ik al meer inzendingen binnen dan de novcie aanmeldingen, waarvoor dank. Toch wil ik iedereen nogmaals oproepen een poging te wagen, met name natuurlijk grootsprekers in dit topic als Niels en Maartje. Vanwege het belabberde zomerweer totnogtoe is de deadline verschoven naar 28 juli as. IJs en weder dienende zullen de weersomstandigheden de komende weken meer aanmoedigen tot het produceren van zomerse schrijfsels.
Ter extra informatie: zoals vermeld is als prijs door een onbekende weldoener een avond stappen met Henk ter beschikking gesteld. Tijdens deze avond krijg je de unieke mogelijkheid kennis te maken met de mens achter Henk.
Ik ben benieuwd!

jammer hee.. toe dan toch!

Ha, die avond stappen met Henk is wel aan mij besteed. Kan mijn inzending nog geplaatst worden als mijn vakantie heeft plaatsgevonden?

laatst op soos had ik zo'n mooie henk in mijn jas gestopt, maar toen ik later op de avond mijn jas pakte was hij verdwenen. is er een kans dat ik er nog eentje kan krijgen?

Ik heb er 2.

Vriend Niels

In het Oranjehuys ligt nog een hele grote stapel Henks. Dus wanneer je nog een exemplaar wilt hebben kun je dat hier posten en op de één of andere manier krijg je er dan een. Kortom, jij krijgt ook een Zomerspecial Marita.

Tof. Doe mij maar eentje dan.

Ik zou er ook nog graag eentje krijgen.

me too, ben m vergeten mee te nemen van het weekend.

dan wil ik em ook nog wel..

Ik houd me aanbevolen.

Herbsgarden

Idem.

Vriend Niels

Vanavond op de HV zijn er weer Henk Zomerspecials verkrijgbaar. Jottem.

En heeft iedereen gisteravond wel DWDD gezien? Het interview met dhr. Brusselmans was redelijk geniaal:

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/terug ... utostart=1
Vriend Niels schreef: Het interview met dhr. Brusselmans was redelijk geniaal

Je kon inderdaad duidelijk merken dat de hersenen (naast de benen) van dhr. Brusselmans al vanaf zijn 9e zijn aangetast door teer en nicotine.
Ik hoop niet dat Henk hetzelfde lot te wachten staat (om maar even ontopic te blijven heheh)