Harmen
Theo
Holsappel
CA
Harm
Paula
Niek
Elsa
HT
Robert
Myrthe
Michel

ik kom de ub ook nog wel even uit
Harmen
Theo
Holsappel
CA
Harm
Paula
Niek
Elsa
HT
Robert
Myrthe
Michel
Maureen

Superleuk dit! We moeten als studenten sowieso wat meer in opstand komen, deden ze vroeger ook veel vaker toch?

Harmen
Theo
Holsappel
CA
Harm
Paula
Niek
Elsa
HT
Robert
Myrthe
Michel
Maureen
Klaske

Ik ben er ook bij, wordt doodongelukkig van .

Koning Drietand
Klaske schreef: Superleuk dit! We moeten als studenten sowieso wat meer in opstand komen, deden ze vroeger ook veel vaker toch? Harmen Theo Holsappel CA Harm Paula Niek Elsa HT Robert Myrthe Michel Maureen Klaske Frederik

Zullen we het Vindicat gebouw gaan bezetten om een statement te maken. Regio 3 heeft trouwens een regioactiviteit op de Grote Markt om 12.00 komt dus helemaal goed. Zelfs Bertus zou even langs komen om de studenten moed in te spreken.

www.uk.rug.nl schreef: Volgens de universiteit is de bezuiniging op langstudeerders overigens juridisch niet haalbaar. "Het kabinet wil de regel volgend studiejaar invoeren en voor alle studenten laten gelden, terwijl de Wet Studiefinanciering studenten tien jaar de ruimte biedt om tegen een bepaald tarief te studeren." Mocht de regeling niet doorgaan, dan vreest de RUG dat het kabinet de complete bezuiniging van 370 miljoen euro bij de universiteiten zal neerleggen.

Benieuwd of dit waar is, alsnog zeer schraal dat de universiteiten dan gekort worden.

C.A. schreef:
www.uk.rug.nl schreef: Volgens de universiteit is de bezuiniging op langstudeerders overigens juridisch niet haalbaar. "Het kabinet wil de regel volgend studiejaar invoeren en voor alle studenten laten gelden, terwijl de Wet Studiefinanciering studenten tien jaar de ruimte biedt om tegen een bepaald tarief te studeren." Mocht de regeling niet doorgaan, dan vreest de RUG dat het kabinet de complete bezuiniging van 370 miljoen euro bij de universiteiten zal neerleggen.

Benieuwd of dit waar is, alsnog zeer schraal dat de universiteiten dan gekort worden.

Dat zou dus moeten staan. Welke rechtenstudent heeft zin dit even door te nemen? Kon zo snel niet vinden waar de RuG op doelt. Hoop wel dat het waar is overigens..

Demonstreer ook maar tegen de fietslichtcontrole die nu aan de gang is op het kruispunt van de korreweg en het boterdiep...

supertof! dat er al zoveel GSV'ers meedoen, maar met 14 GSV'ers die meedemonstreren is de kans natuurlijk maar 14/195 x 100 = 7 % dat het wetsvoorstel uiteindelijk niet doorgaat!

Annemarieke en ik hebben vanmiddag uitgerekend dat het Herman (zesjarige studie waarvan 3 jaar master) in ieder geval 18.000 euro extra studieschuld op gaat leveren, en dan heb je het nog niet over een 'natuurlijke' studieschuld die iedereen nu ook al oploopt.

Blijf dus niet thuis, ga niet braaf naar college, maar demonstreer mee!

Ik denk dat ik er ook wel bij ben!

Ik ben er misschien ook wel even bij.

N.B. Steendam

Harmen
Theo
Holsappel
CA
Harm
Paula
Niek
Elsa
HT
Robert
Myrthe
Michel
Maureen
Klaske
Frederik
Jeanet
Gerjan
Leonie

HT schreef: supertof! dat er al zoveel GSV'ers meedoen, maar met 14 GSV'ers die meedemonstreren is de kans natuurlijk maar 14/195 x 100 = 7 % dat het wetsvoorstel uiteindelijk niet doorgaat! Annemarieke en ik hebben vanmiddag uitgerekend dat het Herman (zesjarige studie waarvan 3 jaar master) in ieder geval 18.000 euro extra studieschuld op gaat leveren, en dan heb je het nog niet over een 'natuurlijke' studieschuld die iedereen nu ook al oploopt. Blijf dus niet thuis, ga niet braaf naar college, maar demonstreer mee!
qft
TheoSikkema
HT schreef: supertof! dat er al zoveel GSV'ers meedoen, maar met 14 GSV'ers die meedemonstreren is de kans natuurlijk maar 14/195 x 100 = 7 % dat het wetsvoorstel uiteindelijk niet doorgaat! Annemarieke en ik hebben vanmiddag uitgerekend dat het Herman (zesjarige studie waarvan 3 jaar master) in ieder geval 18.000 euro extra studieschuld op gaat leveren, en dan heb je het nog niet over een 'natuurlijke' studieschuld die iedereen nu ook al oploopt. Blijf dus niet thuis, ga niet braaf naar college, maar demonstreer mee!

Brr, zulke kleurtjes maakt het voor mij nog meer linkse provo bende. Getver, moet er niet aan denken. Desalniettemin ben ik er bij.

Wordt er ook een pro-demonstratie georganiseerd in Groningen?

Hmm ik ben er vast ook wel. Moet ik m'n Arafat-sjaal, Bavariapetje en zwarte hoodie meenemen?

hahaha Theo, ik zit ook in een interne strijd gewikkeld, ik wil niet als een linkse kraker gaan overkomen, maar toch ga ik er maar naar toe, zal op zich wel een grappig evenement zijn. Daarnaast zit ik in een projectgroep met een meisje van de fractie van Calimero en die pusht me ook te gaan ;)

imhotep schreef: ik wil niet als een linkse kraker gaan overkomen

Nou nou, dat klinkt alsof je al drie auto's voor de deur hebt staan, zestien vrouwen kunt onderhouden en 8300 kinderen te eten kunt geven. Man, je bent student, wiens lot in handen ligt van een rechts kabinet, ga er dan ook helemaal voor maandag, en doe niet "alsof je eigenlijk niet tussen het gepeupel thuishoort". Lekker schreeuwen, lekker anarchistisch, maar met een doel. Geldt ook voor jou, Theo!

Koning Drietand
TheoSikkema schreef: Brr, zulke kleurtjes maakt het voor mij nog meer linkse provo bende. Getver, moet er niet aan denken. Desalniettemin ben ik er bij.

Jullie gaan toch wel in pak hè?

HT schreef:
imhotep schreef: ik wil niet als een linkse kraker gaan overkomen

Nou nou, dat klinkt alsof je al drie auto's voor de deur hebt staan, zestien vrouwen kunt onderhouden en 8300 kinderen te eten kunt geven. Man, je bent student, wiens lot in handen ligt van een rechts kabinet, ga er dan ook helemaal voor maandag, en doe niet "alsof je eigenlijk niet tussen het gepeupel thuishoort". Lekker schreeuwen, lekker anarchistisch, maar met een doel. Geldt ook voor jou, Theo!

Hahaha, soms gebruik ik de hyperbool om mijn punt kracht bij te zetten. Maar het heeft vooral betrekking op wat ik in mijn eerste post zij :p

Ole Einar Bjorndalen

Harmen
Theo
Holsappel
CA
Harm
Paula
Niek
Elsa
HT
Robert
Myrthe