Op het tourforum van tourdefrance.pagina.nl worden Valverde en Vinokoerov veel genoemd. Het ligt eraan of Discovery en/of Iles Baleares nog wat mensen voorin hebben na de laatste klim. Toch denk ik dat het moeilijk zal zijn om de groep op het laatste vlakke stuk te controleren. Nog afgezien van de mogelijkheid dat er al vanaf het begin van de etappe een groepje vooruit is. Dus ik blijf mijn aanvallers-tactiek van de laatste dagen trouw.

rabobank ole ole!!!!!!

Dinsdag stel ik de hele rabobankploeg op, dan weet ik tenminste zeker dat ik de winnaar in mijn team heb.

Jammer dat morgen een rustdag is :(

idd het begint net echt lekker te lopen bij de rabo. nu kunnen ze geen drie overwinningen in drie dagen meer halen. ik denk overigens dat rasmussen die bollen nu wel meekrijgt naar parijs. Breukink liet tegen de belgische TV al doorschemeren dat ze desnoods als ploeg de trui gaan verdedigen. het zou wel een keer leuk zijn de bollen naar rabo. ze verdienen het ook wel als ze zo goed (blijven) rijden

Die verdubbelingsregeling (dubbele punten op de laatste col) speelt wel de klassementsrenners in de kaart. Maar als Rasmussen in deze vorm blijft kan hij met de besten mee. Misschien zit er nog wel een etappe in.

Gisteren heb ik trouwens eindelijk weer wat punten gepakt voor Rondemaster. Moreau en Rasmussen waren de helden.
Morgen verwacht ik de klassementsrenners. Blijft lastig: is Mayo in vorm, en Heras? Had Kloden zaterdag een topdag, of is hij weer net zo goed als vorig jaar? En gaat Botero eindelijk de verwachtingen waarmaken?

Tja, zo zit ik ook een beetje rond te kijken. Aankomst bergop, dus de echte mannen laten zich nu zien. Maar wie is wel goed, en wie niet? Zowat alle favorieten kwamen gisteren in de eerste groep aan, dus daar is niet veel vanaf te lezen. Wel sneu dat Igor Gonzalez de Galdeano er uit is trouwens.

Ben erg benieuwd naar wat Popovich nou eigenlijk kan. En wie pakt het geel? Misschien doet Rasmussen wel een poging. Voigt raakt hem toch kwijt, lijkt me.
Ik kan in elk geval eindelijk relaxed kijken zonder studieboek op m'n schoot!!!

Algemeen klassement: 1. Armstrong. 2. Rasmussen (38 sec), en daarna een hele tijd niets. Ongelofelijk.

Wat een chaos. t-mobile zou in de aanval gaan, maar vandaag hebben ze juist de tour verloren.

Armstrong een zevende tourwinst (hulde!) en Ullrich een zevende illusie rijker. Ontzettend jammer dat Vinokourov zo door het ijs zakt, om van Menchov nog maar te zwijgen. Rasmussen nu natuurlijk voor het klassement. Tweede of derde plaats zit er volgens mij wel in.

Menchov heeft last van een keelontsteking en een mogelijk opkomende griep. (net gehoord...) dat verklaard misschien een deel.

RC schreef: Rasmussen nu natuurlijk voor het klassement. Tweede of derde plaats zit er volgens mij wel in.

Zeg maar gerust 2e plaats! Als hij zo doorfietst houdt hij die dikke 2 minuten echt wel!!!

Maurijn schreef: Menchov heeft last van een keelontsteking en een mogelijk opkomende griep. (net gehoord...) dat verklaard misschien een deel.
RC schreef: Rasmussen nu natuurlijk voor het klassement. Tweede of derde plaats zit er volgens mij wel in.
Zeg maar gerust 2e plaats! Als hij zo doorfietst houdt hij die dikke 2 minuten echt wel!!!

Hij kan alleen niet tijdrijden, dat wordt nog een probleempje.

Ik zag hem zondag anders aardig tijdrijden, 167 kilometer lang. Zijn proloog zegt niets, omdat hij het toen wel prima vond om op achterstand te staan. Als hij in deze vorm blijft en in de bergen nog wat meer tijd kan pakken op Basso komt het wel goed. En nog een etappe, natuurlijk.
Die griep van Menchov vind ik een beetje slap. Vanochtend voelde hij zich nog prima.

Ik dacht dat de verschillen wel klein zouden zijn in de GSV-league, maar ik zie juist veel dalingen en een mooie stijging van mijn team. Gokten jullie op T-Mobile of was ik de enige met Valverde?

RC schreef: Ik zag hem zondag anders aardig tijdrijden, 167 kilometer lang. Zijn proloog zegt niets, omdat hij het toen wel prima vond om op achterstand te staan. Als hij in deze vorm blijft en in de bergen nog wat meer tijd kan pakken op Basso komt het wel goed. En nog een etappe, natuurlijk. Die griep van Menchov vind ik een beetje slap. Vanochtend voelde hij zich nog prima.

Die Rasmussen gaat hoe dan ook minuten verliezen in de tijdrit, ook al heeft hij het leuk gedaan zondag.

En laat ik even een lans breken voor Denis Menchov: als je antibiotica neemt zit je nu eenmaal minder sterk op je fiets. Hij heeft jou niet verteld dat hij zich prima voelde, wel?

Menchov repte 's ochtends in een interview met de nos met geen woord over zijn ziekte. De benen waar uitstekend dacht en hoopte hij.

En Rasmussen kan niet tijdrijden, dat is algemeen bekend. Zoiets kan je ook niet heel makkelijk aanleren, en 'het is er' ook niet zomaar opeens. Als Rasmussen echt een rol van betekenis voor het klassement wil gaan spelen (top3) zal hij in de bergen nog moeten aanvallen. Maar dat zal hij ook nog wel proberen als hij zo goed blijft rijden. Jammer alleen dat hij minder makkelijk weg kan rijden nu.

Petje af voor Vino

Zeker. Jammer dat ik hem voor Rondemaster al had afgeschreven...

Wat de tijdrit van Rasmussen betreft: zijn concurrenten kunnen dat toch ook niet. Mancebo, Valverde, alleen Basso wel aardig. Dan wordt je dus derde in het algemeen klassement.

Haha, krijg een beetje het idee dat die Vino rondemasterdeelnemers loopt te frustreren. Eerst wil iedereen hem hebben en dan rijdt-ie slecht. Dus schrijft iedereen hem weer af en dan wint-ie een etappe :D.