Ondanks de aanslagen in Londen kan ik het toch niet laten om te genieten van de maar liefst 28 seconden die Vinokourov heeft gepakt in het algemeen klassement. Wat een enorme held.

ja geen slecht coureur ook...gewoon voetje uit pedaal toen mengin onderuit schoof en overeind blijven netjes hoor met dik 50 aant uur op nat parcours

Haha, hij had amper snelheid man, niks geen 50 per uur. Maar wel tof dat hij aanvalt waar het kan. Ik overweeg om hem volgend jaar inmijn team te doen...

Sjonge zeg, had nergens naar gekeken van tevoren, was voor het eerst dat ik ook de andere teams van de GSVliek bekeek, maar die zijn voor 80% hetzelfde ja!
en nu maar wachten

ps klopt het dat het bergklassement bepaald wordt door het aantal punten dat je stijgt?

kun je ook ergens dat programma zien wanner waar gereden wordt. ik ben er helamaal uit maar heb een goede neus om de opvolger van tony rominger te vinden. dus binnekort even paar dagzeges pakken als de bergeneraan komen

Ben benieuwd wat voor etappe het wordt. Ik ga gokken op een aantal vrijbuiters. Ja, ik heb er goed over nagedacht en stuk voor stuk renners gekozen die uit het juiste hout gesneden zijn. Het mooie is dat ik er nog geen 5 miljoen aan uitgeef:

Michael Boogerd     1.301.112      1.301.113    Verkoop renner
Franco Pellizotti   918.864     918.865     Verkoop renner
David MoncoutiƩ     874.759     874.759     Verkoop renner
Axel Merckx     551.318     551.319     Verkoop renner
Michael Rasmussen   419.002     419.002     Verkoop renner
Chris Horner    294.036     294.037     Verkoop renner
Pietro Caucchioli   249.931     249.931     Verkoop renner
IƱigo Landaluze     249.931     249.931     Verkoop renner
 Mikel Astarloza     124.965    124.966      Verkoop renner

je moet rasmussen nemen, die kerel gaat de bolletjestrui nemen.... Daar gokt de hele Rabo-ploeg op. Daarom gaan mensen als Dekker en Kroon voor de punten, om geen grote verschillen te krijgen voor de echte bergen. Deze rasmussen heeft een goede kans. KOOP HEM!

Geloof ik werkelijk niets van. De grote droom van Rasmussen is een etappe-overwinning. Daarvoor zullen de bergen nog wel iets steviger moeten worden dan vandaag het geval is. Ik zet in op de Pyreneeen. En dat de hele Rabo-ploeg op de bolletjestrui gokt is eveneens grote onzin.
Uit het rijtje van Koos L heb ik ook twee renners voor vandaag, maar uit tactische overwegingen geef ik de namen niet prijs (teamwaarde: 4,3 miljoen). Dit wordt in ieder geval een mooie etappe.

edit: die Rasmussen trekt toch aardig door. Ik had hem eigenlijk voor morgen gepland...

Het is natuurlijk een poepverhaal dat Dekker en Kroon puntjes gaan afsnoepen omdat er dan nog geen grote verschillen in het bergklassement zijn. De bolletjestrui heeft die Wegmann nu met 10 punten. Een berg van de buitencategorie levert volgens mij een stuk of 40 punten op, dus die 3 puntjes die aldoor zijn weggesnoept maken werkelijk geen ruk uit.
Wel is het inderdaad zo dat Rasmussen voor die bollentrui gaat, vorig jaar derde geworden, het moet nu lukken. En dat kan prima in combinatie met een etappe-overwinning.

Mausie gooit het weg vandaag. Hoe kom je erbij om vier dure sprinters te behouden?

oi oi oi, spannend allemaal! :lol: Die Rasmussen heeft er flink de vaart in!

RC schreef: Mausie gooit het weg vandaag. Hoe kom je erbij om vier dure sprinters te behouden?

Wacht maar...

Alleen baal ik van Voigt, als die weg kon blijven, had ik een hoop punten gehad. Rasmussen: mooi hoor!!

RC schreef: Mausie gooit het weg vandaag. Hoe kom je erbij om vier dure sprinters te behouden?

Haha, nee jouw team ziet er lekker uit!

Die Hushovd gaat voor Mausie nog wel punten pakken met een beetje pech... ook very disco zit nog lekker met Cancellara en Hushovd in het team.

Maar de weg is nog lang...

Koos L schreef:

Haha, nee jouw team ziet er lekker uit!

Met dure sprinters verlies je veel meer dan met andere coureurs. Die Hushovd die wordt natuurlijk nog wel teruggepakt op de klim van de tweede categorie. Daarbij komt dat Mausie een goeie plaats in het algemeen klassement te verdedigen heeft, ik niet.
Van mijn team hebben Kaschechkin, Boogerd en Flores zich al laten zien. Jammer dat ik Sorensen weer heb verkocht.

Hulde voor Pieter Weening. Kippenvel. Sowieso geweldig gereden door de Rabobank.

(Ook hulde voor Maurice, die weer veel punten pakt. Ik zat er daarentegen volkomen naast. Toch jammer dat je door die dure sprinters onnodig geld verliest, daar snap ik echt niets van.)

Ik snap er zelf ook niet zoveel meer van na deze etappe, erg jammer. Ik had eigenlijk verwacht dat het peloton na de laatste col weer samen zou vallen, maar de laatste col bleek moeilijker dan verwacht, en daarnaast werd er letterlijk van km 0 aangevallen, wat de etappe voor de sprinters loeierszwaar maakte. Maar ach, morgen weer nieuwe kansen.

Wat een superetappe! Hopelijk wordt het morgen weer zo spannend! :lol:

Voor morgen weet ik het echt niet. Gaan de klassementsrenners aanvallen, en zo ja, wat gebeurt er dan in de laatste 50 kilometer? Of mag er eindelijk eens een groepje aanvallers vroeg in de etappe wegrijden en wegblijven?

Ook al zijn de laatste 50 km vlak, ik verwacht toch maar niet nog een keer dat het peloton samen gaat komen opt eind. Er zitten namelijk wel tweede en eerste categorie beklimmingen in de etappe, dus een aankomst van zo'n 30 a 40 man lijkt me waarschijnlijker, met misschien een groepje vooruit.