De tijdrit was leuk inderdaad. Toch overheerst een dubbel gevoel over deze hele Tour. Af en toe was er vuurwerk, met o.a. Schumacher als grote smaakmaker, maar als etappe na etappe de favorieten in een 10-mans groepje bij elkaar blijven hangen op de meest spectaculaire cols is de lol er toch wel een keer af. Mooi inderdaad dat er dan toch iemand het geel pakt die het ook heeft aangedurfd weg te rijden en een etappe te pakken. Ik hoop maar dat de bezetting volgend jaar wat sterker is.

En nu zelf morgen maar eens een tijdritje afleggen, iemand zin om mee te gaan?

Ik verwacht volgend jaar sowieso een heel sterk Rabo-team.

Ja maar ga er maar niet van uit dat Dekker er dan nog bij is. Verder kan ik goed leven met een winnaar in de vorm van Sastre. Hij zag er tijdens de tijdrit trouwens uit alsof hij een trainingsrondje reed.

Verder blijft de mooiste grap van deze tour natuurlijk de miljoen euro die de tijdritfiets van Evans gekost heeft. Zo door de plee gespoeld.

haha fantastisch die reactie van Kohl na de tijdrit :D

Nou het is weer afgelopen, mooie Tour dit jaar. Hopenlijk volgend jaar een wat sterkere bezetting. Dijkstra wist zojuist nog te vertellen dat Sastre de 7e Spanjaard is die de Tour wint. Voor de afsuitende triviale vraag nog even: Welke zeven?

Ik kom niet verder dan Contador, Perriero Sio, Sastre, Indurain en Bahamontes

Delgado?

De geruchten gaan dat ook Thomas Dekker zich bezondigd heeft aan de pillen.

Gisteren tijdens de etappe zal Jan Jansen bij Mart Smeets. Wat vinden jullie van die man? Ik kan hem eigenlijk niet uitstaan.

Het schijnt bij Thomas Dekker alleen om afwijkende bloedwaarden te gaan, niet om verdacht bloedwaarden. Ik weet niet precies wat die afwijkende waarden dan in moeten houden, maar het betekent niet dat hij doping heeft gebruikt.

Jan Jansen heb ik gister maar heel even gehoord, wel een aparte kerel.

Bump
Ik heb net even een topteampje samengesteld. Doen er nog anderen mee?
Meld je dan direct even aan bij de GSV subleague.

Ik ga morgen ook een team samenstellen. Leuk!

Ik ben erbij. De tour is toch altijd het hoogtepunt van het sportjaar.

Hmmm, hier moet je voor betalen, ik doe mee met de telegraaf, die is trouwens ook redelijk ingewikkeld omdat je voor iedere etappe 9 renners moet selecteren uit een selectie van 20 die je zelf maakt...

Ik doe ook mee met DVHN Ploegleider. Vorig jaar liep dat bij mij als een trein en net ff een topteam samengesteld, dus ik verwacht ook dit jaar weer veel...:P

imhotep schreef: Hmmm, hier moet je voor betalen, ik doe mee met de telegraaf, die is trouwens ook redelijk ingewikkeld omdat je voor iedere etappe 9 renners moet selecteren uit een selectie van 20 die je zelf maakt...

voor een paar euro worden zelfs principes opzij gezet?

Ik heb me vanochtend, bij wijze van SOGgen, even goed geïnformeerd over de tour. Mijn ogen rolden uit mijn hoofd toen ik de Astana ploeg zag. Meer dan de helft van die ploeg bestaat uit potentiële tourwinnaars. Dat vind ik toch jammer. Het is toch zonde dat lui als Leipheimer, Armstrong, Popovitsj, Zubeldia en Klöden voor Contador gaan rijden. Maargoed: 'If u can't win from them, buy them.'

Armstrong is ook gedeeltelijk kopman. Als Contador lek rijd mag Armstrong lekker door peddelen.

Armstrong is niet gedeeltelijk kopman. Hij is knecht van Contador. Zodra Contadoor om wat voor reden dan ook met geen mogelijkheid meer de tour kan winnen mag Armstrong voor eigen kansen gaan rijden. Tot die tijd mag Armstrong bidons gaan halen en het treintje de grote en kleine Bernhard optrekken.

Herman, je maakt een grapje, Armstrong doet mee om te winnen, als hij niet kan winnen gaat hij een mediastunt uithalen door zichzelf heel nadrukkelijk op te offeren voor Contador. Maar we beginnen deze tour met een onderlinge strijd. Als trouwens Contador alles voor het zeggen had binnen de ploeg hadden ze Noval (een goede vriend in de ploeg van Contador) meegenomen. in de ploeg heeft Contador nu maar één echte vriend die compleet voor hem zal rijden: Paulhino, de rest zijn haast concurenten te noemen en de vraag zal zijn voor wie die zullen kiezen, Armstrong, Contador of misschien zichzelf?

Maar desondanks staat bij mij Contador op één (ondanks dat ik hem dit jaar een klein beetje vind tegenvallen, heeft niet de oppermachtige dingen laten zien die hij vorige jaren liet zien, wel heeft hij een sterk verbeterde tijdrit, maar in de bergen valt hij mij een beetje tegen), Menchov en Evans staan bij mij op 2 en 3, maar ik vraag me wel af of Menchov na een supergiro ook een supertour kan opbrengen. Evans kan nog wel eens heel sneaky de tour winnen, maar aan de andere kant de dauphine toonde weer eens dat Evans geen aanvaller is en dus zal hij in tijdritten de winst moeten pakken en ik vraag me af of dat hem wel zal lukken. Armstrong zal iets van 4e worden, hij is te oud en te lang uit de rotatie, daarbij vond ik hem in de giro tegenvallen. Daarachter zijn er een hoop outsiders als Andy Schleck en Carlos Sastre, beide zijn geen echte tijdrijders en deze tour valt een beetje tegen met de hoeveelheid echte klims en aankomsten bergop, ik weet niet of ze veel verschillen in de bergen kunnen maken.

Maar het beloofd interessant te worden, ik kan niet wachten tot zaterdag.

Armstrong was tijdens de Giro herstellende van een gebroken sleutelbeen, geen wonder dat hij 'tegenviel'. De Tour winnen gaat hem niet lukken, maar er zit meer in dan er tijdens de Giro uitkwam.