pfff wat is nu een seconde op een mensenleven :S lelijke Cadel

He bah, ik lees zojuist dat Cavendish op 34 minuten binnen is gekomen. Ik had echt gehoopt dat hij eraf zou gaan, nu wordt dat groene jekkie nog lastig.

Mooi dat ook het vinkentouw vandaag weer even langskwam.

Erg mooie etappe vandaag. Ben benieuwd of Evans het geel nu tot Parijs houdt. Ik vrees eigenlijk van wel

Mooie etappe, dat zeker. Maar ik gun Evans en Menchov niet de zege in de tour als ze zo gaan rijden. Alleen maar naar elkaar kijken en allebei niets doen, totdat ze zover achter liggen dat ze samen moeten gaan werken.

waar blijft boogerd:S

in de avondetappe van gister was boogie.

Trouwens wel weer een briljant verhaal over Freire die zijn schoenen vergeten was, het kleurloze van Menchov wordt ruimschoots gecompenseerd door de verstrooide Oscarito

inderdaad! Wat een flapdrol, die Freire!

Nou, ik had aan het begin van de tour nog de hoop dat het dit jaar dopingvrij zou blijven, maar na anderhalve week zitten we alweer op 2 gevallen. Triest. Eerst de B-staal maar even afwachten.

Vandaag zou ik mijn geld zetten op Thor Hushovd, Cavendish is kapot gegaan in de bergen.

Vriend Niels

Het moet wel heel gek lopen wil Oscar Freire deze etappe niet winnen.

Huppakee, Ricco ook betrapt op doping. Henri, je had dus gelijk. Wat een ellende zeg.

zo word het wel heel makkelijk voor menchov en evans..

Tjonge ik zou waarzegger moeten worden. Eerst zijn ritoverwinning voorspellen en vervolgens het EPO-gebruik.

Ik snap het echt niet meer. Al dat dopinggebruik, terwijl ze weten dat de kans dat ze gepakt worden tegenwoordig bijna 100% is. Bij Ricco moet nog wel even de 2e test afgewact worden, aangezien hij sowieso al van nature hele hoge waarden heeft.

Lees net op nos.nl dat de hele ploeg niet van start is gegaan

Ongelooflijk. EPO nota bene. Is dat retro ofzo? Elk onverwacht succesje wordt nu helaas met een schuin oog bekeken. In feite waren de prestaties van Saunier Duval tot nu toe al redelijk verrassend te noemen.

Ik vlucht maar naar Kreta denk ik :brille: . Daar doen ze niet aan wielrennen...

Er is een nieuwe EPO variant op de markt en die is nog dusdanig nieuw dat de UCI het nog niet op de lijst heeft staan voor verboden middelen. De Tour de France valt echter onder de ASO en die heeft het wel verboden gestelt. Hierdoor worden er renners die dachten niet gepakt te worden toch gepakt. Terecht zou ik zo zeggen, maar wel weer verschrikkelijk jammer voor de tour.

Bij De Volkskrant maken ze er een mooie grap van. Pantani was het grote voorbeeld van Ricco. Hij werd ook betrapt op doping. Pantani stierf aan een overdosis cocaine...

imhotep schreef: Er is een nieuwe EPO variant op de markt

Mede mogelijk gemaakt door tweedejaars farmacie op de RuG heb ik vernomen....

Maar ongezien de koorts voor die Ricco, pauper dat het is.

Ik vaar morgen af naar Engeland, ook vrij lastig om daar de Tour te volgen, Engelsen vinden fietsen saai. Nogal internet- en thuisfrondafhankelijk ben je dan.

Herbsgarden
erika schreef: Elk onverwacht succesje wordt nu helaas met een schuin oog bekeken.

Vanuit die optiek kijkt iedereen toch al naar de Tour sinds 1998? Maar ja, gif aantreffen bij een cobra is zoiets als melk vinden bij een koe. Wel irritant trouwens, dat Ducrot het nu om de vijf minuten over dat bloedpaspoort heeft. Kan iemand uitleggen waarom dat concept niet net zo goed een controlesysteem is?

Nee, dat is gewoon een controlesysteem maar wel vrij waterdicht denken ze.

Irritanter is als Ducrot het heeft over 'het nieuwe wielrennen'. Hij heeft het een beetje afgeleerd, maar nog maar een paar weken geleden zei hij het letterlijk om de 5 minuten...

Wat betreft die EPO, het wordt netjes gemaakt door de farmaceutische industrie voor mensen die bijvoorbeeld niertransplantaties ondergaan. De oude epo is medisch gezien niet erg patientvriendelijk dus zoekt men steeds naar nieuw. Dat wielrenners het daardoor ook kunnen gebruiken is een minder fijn bijverschijnsel...