Heel erg fijn zoals Rasmussen nu rijdt. De bolletjestrui is nu al binnen.

Dag dag Landis, commentator: "hij rijdt 12 km/u wat zeg ik, 6!"

Heerlijk dit! Nu Rasmussen nog als eerste over de streep.

Prachtige uitslag. Wat zal die Oscar Pereiro Sio straks lachen zeg: halverwege een half uur achter de nummer één staan en toch nog winnen..

Wat een geweldige etappe was dit. Een lange zit, maar zeker de moeite waard.

Ongelofelijk, wat een knotsgekke tour. Als het zo doorgaat mag Landis gewoon de gele trui weer aantrekken vanmiddag. Toch wel respect voor de manier waarop hij vandaag rijdt.

Allemensen, wat gebeurt hier nou weer? Dit gaat toch nergens over. Ik moet wel zeggen dat Landis op deze manier mijn respect wel terugverdient.

Ik neem mijn woorden over Landis weer terug. Alhoewel ik die gast nog steeds niet echt mag heeft hij wel bewezen te kunnen fietsen en winnen. Ik vind alleen die focus op zo'n touroverwinning van die amerikanen een beetje vervelend. Het maakt Landis namelijk niet uit of hij een etape wint, als hij de tour maar wint. Maar toch respect.

Ik vind Landis eigenlijk best een fantastisch figuur...heerlijk onconventioneel! Eigenlijk gewoon een btje een flapdrol, heerlijk toch na 7 jaar Armstrong! Verder natuurlijk een fantastische prestatie gisteren, f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h- wat heb ik zitten genieten voor de tv. Nu morgen maar es kijken of het een herhaling wordt van de tijdrit fignon-lemond. Spannend wordt het sowieso...

Op alpe d Huez is het ondanks koude en slapeloze nachten wel goed toeven! fantastich om mee te maken, en wat zeikt iedereen over Landis zeg op dit topic, die kerel die reed zo snel omhoog dat anton en ik hem haast niet eens konden zien, (gelukkig hebben we de foto's nog) Landis heeft sowieso een topprestatie geleverd, en van Landis weet je vantevoren dat hij een slechte dag heeft. Dat hij dat een dag later! al zo terugzet verdient enorm respect enorm moedige aanval, grootst gereden, en dan nog zo'n tijdrit erachteraan... fantastisch gedaan. Ik vind hem een verdiende winnaar als je kijkt naar wat hij heeft laten zien. En over het niet 'willen winnen' van etappes, die gasten hebben als hoogste doel om de tour te winnen elk ander doel is daaraan ondergeschikt, als je je tegenstand op minuten kunt rijden of de etappe kunt winnen dan weet ik wel wat ik kies, al is er wel een middenweg. los daarvan is zowel Menchov als Leipheimer gewoon sneller in de sprint no matter what... Ik zeg niet dat ik het leuk vind dat Landis de tour wint, natuurlijk had ik graag ook een pereiro sio zien winnen ook een uitstekende tijdrit, al had hij dan wel een beetje geluk ter grootte van een half uur. Maar nog liever Valverde of Basso maar helaas de grote mijnheren besloten anders.
Voor iedereen die binnenkort nog op Alpe d Huez komt:
vlak voor bocht drie vlak na de ingang van de laatste vier kilometer komt u het GSV logo tegen. En als je dan toch omhoog gaat probeer dan de tijd van 1:08:43 eens even te breken op een (dubbel krankstel met een 26 achter (voor intima) mausie kan het met triple X :) )
en zoals ons aller julian al zei: introfilmpje novitiaat zou tof zijn!

zal t s aan die hans vragen of we niet n keertje daar langs kunnen wippen. op n mountainbike dan dat wel. maar ach wegbandjes eronder, dat moet ook wel lukken.

dus bij deze:
@hans, nog ff langs alpe d'huez? :P (eerst sowieso maar wat regelen misschien..)

27 Juli 2006 16:22
Landis tijdens Tour betrapt
Floyd Landis is tijdens de door hem gewonnen Tour de France betrapt op het gebruik van doping.

Volgens een mededeling van zijn Phonak- ploeg is bij de Amerikaan een te hoge concentratie testosteron/epitestosteron aangetroffen. Dat gebeurde na de door hem op indrukwekkende wijze gewonnen 17de etappe.

Woensdag werd al bekend dat een renner in de Ronde van Frankrijk positief was bevonden. Nadat Landis zich had afgemeld voor de Acht van Chaam en ook nergens te bereiken bleek, ging al het gerucht dat Landis de betrapte renners was. (later meer)

Ik ben bang dat ik nog wel even moet sleutelen Nannega, ik heb er geen 26 opzitten namelijk, maar ik ga de uitdaging aan.

Aiai daar gaat de geloofwaardigheid van het wielrennen...

Julian schreef: Als het zo doorgaat mag Landis gewoon de gele trui weer aantrekken vanmiddag. Toch wel respect voor de manier waarop hij vandaag rijdt.
Flor is schreef: Ik neem mijn woorden over Landis weer terug. Alhoewel ik die gast nog steeds niet echt mag heeft hij wel bewezen te kunnen fietsen en winnen.
Hen3! schreef: Ik vind Landis eigenlijk best een fantastisch figuur...heerlijk onconventioneel! ... Verder natuurlijk een fantastische prestatie gisteren, f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h- wat heb ik zitten genieten voor de tv.
nannega schreef: en wat zeikt iedereen over Landis zeg op dit topic, die kerel die reed zo snel omhoog dat anton en ik hem haast niet eens konden zien,

toch jammer...

en perreiro... gefeliciteerd!

Op www.ad.nl/rondemaster kun je je weer inschrijven om mee te doen met dit spel tijdens de tour de france. Ik heb even een GSV league aangemaakt; je kunt je hierbij voegen via het wachtwoord 'bolletje'.

De Tour de France begint trouwens 7 juli.

Hoe heet deze league precies? Ik wilde me vandaag aanmelden maar kan hem nog niet vinden.

GSV-league gewoon

Je kunt je ook inschrijven voor ploegleider op .

Beetje arelaxed bij AD dat je elke etappe een nieuw team op moet stellen. Helemaal als je tijdens de tour op vakantie bent...
Maar ik ben benieuwd naar jullie teams.

toon schreef: Beetje arelaxed bij AD dat je elke etappe een nieuw team op moet stellen. Helemaal als je tijdens de tour op vakantie bent... Maar ik ben benieuwd naar jullie teams.

Dat is dus het voordeel van ploegleider, gewoon één team voor de hele tour.