Hen3!! schreef: Boogerd had inderdaad een grootse dag. Wat een prachtige etappe. Maar vergeet niet dat grote topfavorieten thuis zitten. Boogerd had anders waarschijnlijk het tempo, die normaal gesproken hoger ligt, niet bij kunnen houden.

Opzich reed hij wel de nummer 2 van de Tour van 2004 eraf.

hdmaster schreef:
Hen3!! schreef: Boogerd had inderdaad een grootse dag. Wat een prachtige etappe. Maar vergeet niet dat grote topfavorieten thuis zitten. Boogerd had anders waarschijnlijk het tempo, die normaal gesproken hoger ligt, niet bij kunnen houden.

Maar kloden, want die bedoel je, had dat jaar een uitzonderlijk goed jaar en steeg tijdens de tour de france ook nog eens boven zijn al uitzonderlijke vorm uit. Een kloden is geen Armstrong of Ullrich. Dat hij gisteren uitviel had ook te maken met het feit dat ie te weinig had gedronken en kramp kreeg. Maar dat maakt de prestatie van Boogerd natuurlijk niet minder, want hij was groots bezig!

hdmaster schreef:

En de 'topfavorieten' zijn natuurlijk niet voor niets afwezig. Boogerd kan met met doping ook een hoger niveau halen.

Anton en Henk-Jan Nanninga laten vanaf de Alpe d'huez (alwaar ze nu in hun slaapzakje liggen) weten dat ze in de derde en(/of) vierde bocht van de berg het GSV-logo op de weg hebben gezet. Voor de oplettende kijker...

Moeten ze dat per se zo hard schreeuwen?

Hoe laat zijn ze eigenlijk ongeveer in die bocht? Of op die berg? Heb neit echt zin om de hele dag te kijken. Of zijn ze er al voorbij? Of is het de finisch?

De finish is op de top van de Alpe d'Huez. Ze beginnen er tussen 16.15 en 17.00 uur aan, denk ik. De derde bocht zal al vrij snel zijn.

Prachtig!!!!! Was al bang dat ik het had gemist. Prachtig! Heb Anton en Henk-Jan alleen niet gezien.
Etappe was pijnlijk, helaas.

Hm, ik vond er niet heel veel aan. De winnaar was een terechte en goede winnaar. Landis reed weer lafjes en (te) berekenend. Voordeel daarvan is weer dat Menchov niet op 10 minuten gereden werd... Rabo viel vies tegen, jammer dat Boogerd z'n beruchte zwarte dag uitgerekend vandaag moest komen..

Nanninga nergens gezien idd, maar dat is ook niet heel gek met 10.000 Nederlanders op die berg die allemaal hun eigen tekst op de weg krabbelen.

Ho ho, Anton en Nanninga hebben het prima gedaan!

Was een nare etappe vandaag. Wie de tour nu ook gaat winnen, iedereen behalve Landis. Naar mannetje.

Dat beeld zag ik ook in een flits langskomen, erg tof!

Ik had het ook al gezien, mooi hoor.
Wel lelijk dat een of andere wazige dopingsnuiver deze etappe wint. Ik gok dat hij dit seizoen door kan gaan voor rijdende apotheek 8)

Etappe was niet bijzonder leuk inderdaad, maar ik snap niet dat mensen nu gaan huilen dat Rabo niet zo goed was. Je kunt toch moeilijk die Pyreneeën-rit als norm gaan nemen zeg, kom op. 'Zwarte dag' van Boogerd, hai jongens hij rijdt een keer niet in de top-10...
En die Landis is gewoon erg slim, hij heeft perfecte zaken gedaan en krachten gespaard voor de komende dagen. En dat kun je van de andere favorieten bepaald niet zeggen. Hoewel ik Floyd niet mag, moet ik eerlijk toegeven dat hij geweldig heeft gereden en heeft laten rijden.

Volgens mij kon die Landis gewoon niet beter, en moet er een echte winnaar op gaan staan. Straks wint die laffe haas de tour zonder ook maar een keer een rit te hebben gewonnen. Dat hoort niet bij een winnaar van de tour, en ook de manier waarop zaterdag de gele trui werd weggegeven is een tourwinnaar onwaardig. Iedereen is beter dan die laffe Landis, zelfs de bijna even laffe Leipheimer.
Die Sleck deed het trouwens ook goed in de Amstel Gold Race, en volgens mij kun je nog steeds niet zeggen van zo ploegbaas, zo rennner.

Toffe actie overigens van Nanninga en Anton, die shots kunnen de komende jaren niet meer uit de promofilmpjes weg worden gelaten.

Daar zeg je inderdaad wat. Ik heb de videobeelden op m'n pc staan dus die kunnen zeer zeker gebruikt gaan worden!

Lennert schreef: Dat beeld zag ik ook in een flits langskomen, erg tof!

Dat was geen flits meer, iets van 6 volle seconden! Erg mooi gedetailleerd geschilderd ook. Hulde!

En inderdaad, zo'n zwarte dag was dit helemaal niet. Menchov slechts 1 minuut aan de broek, kan makkelijk weer terug komen. Maar zelfs als Landis zijn vorm volhoudt en dit uitrijdt (overigens volgens plan zonder etappe-overwinning) zou ik geen zure gevoelens aan deze tour overhouden. Het is nu eenmaal de tour van de kanslozen. Er hoeft maar een held op te staan, en dan worden Landis en Menchov prompt naar het rijk der B-renners verwezen.
En die Rasmussen, vlak hem niet uit voor morgen. Hij wist op Alpe d'Huez nog flink terug te komen om Menchov dichterbij Landis te brengen.

haha toffe actie zeg! Verder mag ik Landis ook niet zo, maar hij reed wel heel makkelijk mee met Kloden, terwijl een heel aantal renners (bv. Menchov) niet mee kon komen. Dat zegt toch ook wel wat

Ik sluit me helemaal aan bij de opmerkingen over Landis Laffe Haas. Hij doet het wel slim, maar het is zo ontzettend lelijk. Laat gewoon zien wat je kan. Ik heb ook erg veel zin in vandaag moet ik zeggen.

Koos L schreef: Wel lelijk dat een of andere wazige dopingsnuiver deze etappe wint. Ik gok dat hij dit seizoen door kan gaan voor rijdende apotheek

haha, wees blij dat die sjavanel ook nog een keer een stukje omhoog is gekomen. Die Schleck voor 7 punten heeft zijn benen laten spreken!

Overigens heb ik op een of andere manier niet zoveel sympathie voor al die amerikanen en fransen, het spiet mie donders, maar ze zijn gewoon niet leuk. Gelukkig is hincapie al weg, leipheimer geef ik niet veel kans ook al doet zijn best om die vervelende landis na te doen.

Ik hoop op een goede dag van Klöden, ja die duitser, maar goed die zal de Alpe d'Huez ook wel in zijn benen voelen. We zullen zien/horen.

Verder hulde voor anton en kornuiten die zich prachtig in beeld hebben geschilderd, dit is nog mooier dan de ideale(plons)lijn van notoir voor Tyler Hamilton tijdens de proloog van de Giro. respect.

Tour van kanslozen? Ze reden sneller de alp op dan anders.