Op 18 december 2008 heeft er een gave Kerstoutreach plaatsgevonden. Maar liefst 300 studenten en jongeren vanuit verschillende kerken en verenigingen hebben zich gezamenlijk ingezet om de stad Groningen kennis te laten maken met Gods Liefde! Er zijn rozen uitgedeeld, klusprojecten gedaan bij mensen die dat zelf niet meer kunnen, gegourmet met daklozen, gesport met jongeren uit een opvanghuis, noem maar op. De ervaringen van deelnemers waren uiteenlopend: leuk, inspirerend tot zeer indrukwekkend.
De achterliggende gedachte bij deze projecten was: ‘God is voor de ander wat jij van hem laat zien.’ Dit op basis van de bijbeltekst: Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel (Matt. 5:16).
Laat Gods Licht schijnen bij mensen die het moeilijk hebben en/of het minder hebben dan wij.
We zijn bezig een nieuw kernteam op te starten. Help jij dit jaar mee met het organiseren van de Kerstoutreach 2009? Geef je nu op voor het kernteam 2009 door vóór 8 mei een mail te sturen naar outreachgroningen@gmail.com. Laat even weten bij welke kerk/vereniging je zit; het is belangrijk dat zoveel mogelijk kerken en studentenverenigingen vertegenwoordigd zijn.
Als je vragen hebt, of wilt overleggen neem dan gerust contact op met Ellis (Outreach kernteam 2008) of Guido (Outreach kernteam 2009).
Meer informatie over de Kerstoutreach:
Ellis Bosma
t. 06-53641947
Guido Bos
t. 06-46060134
is echt een supergafe ervaring! een echte aanrader!
echt waar?
maar inderdaad, outreach is zeker een tof project.
Deze commissie is absoluut een aanrader! het is echt leerzaam om met mensen met verschillende christelijke achtergronden zo'n mooie avond neer te zetten. Je zult merken dat veel organisaties heel positief staan ten opzichte van de Outreach. Ook is het fantastisch om al die blije mensen te zien die een project gedaan hebben als alles voorbij is. Doen dus!! (en met Guido als voorzitter kan het niet anders dan een leuk een team worden!)
Rond welke tijd beginnen de voorbereidingen?
waarschijnlijk ga je na de zomervakantie echt aan de slag.
Hoi Bernice!
We zijn nu bezig met een nieuw kernteam samen te stellen. Zoals Klarien zei, gaan we hard aan de slag vanaf september. Lijkt het je wat? Stuur een mailtje naar outreachgroningen@gmail.com! Ik hoop op je reactie!
Bump! Er zijn nog mensen nodig voor het team. Het is een supermooie ervaring, denk er eens over na!
Ik heb al gemaild! Lijkt me leuk!
B U M P ! ! !
Hoi GSV'ers!
Ik ben nog steeds op zoek naar een enthousiast GSV'er die zich in wil zetten voor de Outreach! Denk er nog eens over na en mailen naar outreachgroningen @ gmail.com.
Het is belangrijk dat van elke vereniging iemand vertegenwoordigd is, zodat je een gevarieerd team krijgt met bekendheid onder alle christelijke studenten in Groningen!
Ik hoop op een reactie...
Groet, Guido
2 maanden knallen en je maakt heel veel mensen blij!
Lieve mensen!
Er zijn nog steeds mensen nodig voor het Outreach-team!!
Het team bestaat inmiddels uit 7 mensen, maar wat nog ontbreekt is een penningmeester. Ook zit er nog geen GSV'er in het team.
Als je de afgelopen jaren genoten hebt van Outreach wil ik je echt vragen om het team te gaan versterken (vooral als je penningmeesterkwaliteiten hebt). Ze zitten hard op je te wachten: zonder penningmeester is het moeilijk om de sponsoring en andere financiële zaken voor elkaar te krijgen. Bovendien is het goed voor de diversiteit van het team als er ook een GSV'er mee doet.
Als je niet zo goed weet wat Outreach is raad ik je aan om de eerste post in dit topic te lezen. Outreach is nu twee keer georganiseerd in Groningen. Het doel is om mensen die het minder goed hebben dan wij een mooie avond te bezorgen, en zo iets te laten zien van de liefde van Jezus. Door veel verschillende projecten kan aan de stad worden getoond hoe groot God is. Dat hoeft dus niet per se door met mensen te praten, maak kan ook door simpelweg iets voor ze te doen.
Als je nu denkt: 'Wauw, wat een mooi project!' wil ik je vragen om mee te helpen bij de organisatie.
Dus:
mail dan naar outreachgroningen@gmail.com
Je bent echt heel hard nodig!
ps. Als je vragen hierover hebt kan je natuurlijk ook naar het eerdergenoemde mailadres mailen, of je kan mij bellen/mailen/aanspreken. Het telefoonnummer van de voorzitter, Guido, staat ook in dit topic, die kan je ook bellen.
Driedubbelpost:
nog even een opmerking: het penningmeester zijn van Outreach vergt geen hoge boekhoudskills. Het gaat erom dat je weet hoe je een begroting moet bekijken en maken (of die van vorig jaar moet aanpassen).
Jawel! De oproep van Klarien deed GSV'er Erik besluiten een mailtje te sturen en zich aan te melden. Fantastisch!
Nu kunnen we met een divers team waarin bijna alle christelijke verenigingen zijn vertegenwoordigd de Outreach organiseren.
Groet, Guido Bos