foutje, moet je straks veel terug gaan betalen denk ik. maar tot dan: geniet er van.

Hendri schreef: Ik begrijp er hoe langer hoe minder van. Dacht ik 48,5 per maand toeslag te ontvangen, (97/2), krijgen zowel Harm (toeslagpartner) en ik allebei 97 euro voor de maand januari! Hebben meer mensen dit, of is dit een foutje waardoor we gewoon erg veel mazzel hebben?

Ik hoorde dat Harmen en Henk-Jan dit ook hadden. Het lijkt me erg sterk, want dat zou betekenen dat als ik dat had gedaan ik nu 86,25- 97 zou moeten betalen, wat er dus op neerkomt dat ik dan verzekerd zou zijn en ook nog eens 10,75 per maand overhield. Lijkt me sterk, ik denk dat Allert gelijk heeft als hij zegt dat jullie dan heel veel terug moeten betalen.

Je moet trouwens het aanbod van je verzekeraar erg goed bekijken, want ik heb er uiteindelijk nog zo'n 16 euro per maand vanaf weten te krijgen zonder dat ik er veel mindere zorg van krijg..

En jij zit nu bij?

Geove/ Menzis

Daar shift ik ook heen denk ik...

Henri L schreef: Geove/ Menzis

Zit ik ook bij. Ik had eerder geen aanvullende verzekeringen en wel eigen risico, maar bij het voorstel had ik ineens wél een aanvullende verzekering en geen eigen risico. Bleek je op het wijzigingsformulier ook nog niet eens de mogelijkheid was om de av te verwijderen, alleen nog verder aanvullingen...

waarom krijg ik maar 34,- toeslag???!! dit durf ik niet eens een 'tegemoetkoming' te noemen...:?

Ik heb 33. Is dat zo weinig? Wat hebben anderen dan?

(--> ik betaal 88 euro (Groeneland Achmea, geen eigen risico). )

Volgens mij is Geove menzis (zonder eigen risico) niet goedkoper; of kunnen we de RUG/studenten afspraak combi niet zien via de website van Geove Menzis?

ohja 33,- was het inderdaad. Als ik dan gewoon doorga bij Groene Land betaal ik maar liefst 107,- aan verzekering, dus dan komt 33,- niet eens in de búúrt van de helft... ik ga dus denk ik ook naar Menzis via de RuG.

ps vergeleken met anderen die 97,- hebben gekregen is 33,- idd weinig :) Of moeten zij dat delen met hun toeslagpartner of worden ze er later op afgerekend als hun toeslagpartner een gebroken been heeft oid? Of is het echt een foutje zoals Allert op een vorige pagina zei..?

Dat moeten ze inderdaad delen, dus die komen uit op 48,50 p.p.

En die 15,50 extra dan..? :cry:

Kun je in je zak steken.

Er zijn mensen die beweren dat er enkele nadelen aan zitten. Ook zijn er mensen die beweren dat dat niet zo is. En er zijn mensen die niets beweren. Ik weet het dus niet precies.

Je moet trouwens niet vergeten dat je aan het eind ook een no-claim-korting terug krijgt (ca €255,-) als je geen kosten hebt gemaakt voor de verzekering (ik meen dat dit exclusief huisartsbezoek is)

Wat ik in ieder geval weet, is dat je aan het eind van het jaar, en vermoedelijk tot maart 2007 een wijzigingsformulier kunt aanvragen. Dan kun je alsnog zeggen dat je een toeslagpartner hebt gehad en daarmee recht hebt op extra geld.
Met terugwerkende kracht wordt dit dan gewoon overgemaakt als ze het goedkeuren. Dit ga ik vermoedelijk ook doen, als is gebleken dat degenen die dit nu al hebben ingevuld er geen problemen mee hebben gekregen.

Lang leve het Rijk.

Als ik problemen krijg, klop ik bij jou aan voor financiële steun.

Lang leve Arnold.

Ach ja, zo zijn historici. Die zien alles op de lange termijn. 8)

@ Carloz: Geove Menzis is inclusief collectiviteitskorting ±79 euri per maand.

Arnold schreef: Wat ik in ieder geval weet, is dat je aan het eind van het jaar, en vermoedelijk tot maart 2007 een wijzigingsformulier kunt aanvragen. Dan kun je alsnog zeggen dat je een toeslagpartner hebt gehad en daarmee recht hebt op extra geld. Met terugwerkende kracht wordt dit dan gewoon overgemaakt als ze het goedkeuren. Dit ga ik vermoedelijk ook doen, als is gebleken dat degenen die dit nu al hebben ingevuld er geen problemen mee hebben gekregen. Lang leve het Rijk.

Dit kan dus niet he. Eerst te vuur en te zwaard beweren dat Rutger en ik geen toeslagpartner zijn, ons voor ketters uitmaken, belastingprofiteurs en al wat dies meer zij, en nu doodleuk ook nog even een toeslagpartnertoeslag aanvragen. Schande :wink:

inderdaad arnold wat moet je pappa daar wel niet van denken :)

Hans P schreef: @ Carloz: Geove Menzis is inclusief collectiviteitskorting ±79 euri per maand.
Hmz, toch maar overstappen denk ik dan ;). En de tandartskosten? Ik zal die lui es bellen 8).

Nu ook een landelijke ziektekostenverzekering voor studenten, geregeld door het ISO en de LSVb. Ik weet niet hoe dit het doet in verhouding tot de door de RUG aangeboden verzekering met Geové Menzis (die had 9% korting op basispakket, 10% op aanvullende pakketten). Over deze laatste info volgt overigens binnenkort meer op de RUG-website. Je kunt je dan via internet aanmelden voor die korting of zo.

een mailtje van het ISO schreef: Ook WO-studenten beter af voor hun zorgverzekering Studentenorganisaties sluiten overeenkomst met Zilveren Kruis Achmea Utrecht, 11 januari 2006 – Ook universiteitsstudenten zijn dit jaar verzekerd van een goede zorgverzekering. Hiertoe sloten de LSVb (Landelijke Studenten Vakbond) en het ISO (Interstedelijk Studenten Overleg) een overeenkomst met Zilveren Kruis Achmea. Naast een korting op de basisverzekering en een korting op de aanvullende pakketten, kunnen de studenten aanspraak maken op de extra’s die worden geboden naast de zorgverzekering. Universitaire studenten die gebruik maken van het aanbod, kunnen rekenen op een korting van 7,5% op de basisverzekering en 10% op de aanvullende pakketten. Daarmee is het één van de voordeligste verzekeringen voor studenten. Voorzitter Jonathan Mijs van de LSVb is verheugd over het akkoord: ‘Deze verzekering is een zeer welkome aanbieding voor studenten die het financieel toch al niet zo ruim hebben’. Ook Evelien van Roemburg, voorzitter van het ISO, is te spreken over de verzekering: ‘Het is een hele geruststelling dat alle studenten in Nederland nu de mogelijkheid hebben goed én relatief goedkoop verzekerd te zijn’. ‘We zijn blij dat we – naast de eerder gesloten overeenkomst met de HBO-raad – nu ook deze groep studenten een aantrekkelijk aanbod kunnen doen’, aldus Arné van den Boom, commercieel directeur Zilveren Kruis Achmea. ‘Hulp bij het vinden van een huisarts na een verhuizing, de vakantiedokter, zorggarantie voor meer dan 400 ziekenhuisbehandelingen: het zit er allemaal bij. Ook hebben we afspraken gemaakt over het StudentenGezondheidsBudget’. Per verzekerde wordt door de zorgverzekeraar een bedrag gereserveerd, wat wordt aangewend om een programma rondom gezondheidsmanagement en preventie voor de studenten te ontwikkelen.