+0
RJ
Bij het invullen van de proefberekening zorgtoeslag () kwam ik uit op een (geschatte) zorgtoeslag van 1190 euro. Dit is hoger dan de voorlopige nominale premie, en zou dus neerkomen op een gratis ziektekostenverzekering.
Ik ben ervan uit gegaan dat Rutger mijn huisgenoot is en als toeslagpartner (zonder noemenswaardig inkomen net als ik ) kan fungeren. Wie heeft dezelfde uitkomst en kan ook niet geloven dat we gratis verzekerd kunnen worden? Of ziet iemand een addertje onder het gras?
Ik kom uit op 1115 euro toeslag. En ik zie voorlopig geen addertje onder het gras.
Ik lees op de site net dit:
Ook huurtoeslag?
Als u zorgtoeslag krijgt en u in een huurwoning woont, kunt u waarschijnlijk ook huurtoeslag krijgen. .
Jep, huurtoeslag is volgens mij de opvolger van de huursubsidie. Het verschil zit em erin dat ie nu door de belastingdienst wordt uitgekeerd. Volgens mij is er aan de voorwaarden voor een huursubsidie niet gesleuteld, maar ik hoop dat dit wel gebeurd is.
Het kan zijn dat ze een ibg lening als inkomen zien, dat hoor je wel vaker..
Ja ik kon iets van € 250 terug krijgen. Gaat toch wel richting honderd per maand als je je aanvullend verzekerd.
Je voert toch geen gezamenlijk huishouden met Rutger? Geen toeslagpartner dus.
EDIT: kom uit op € 420,-
Droom maar lekker verder. Die 1100 kun je wel vergeten. Ik kwam uit op 420 euro. Erg veel ga ik er niet op achteruit. Nu ben ik per jaar ook dikke 700 euro kwijt aan premies. Verder blijft huursubsidie gewoon hetzelfde.
Hebt u op 1-1-2006 meerderjarige huisgenoten die in 2006 of langer onafgebroken op uw woonadres staan ingeschreven en met wie u in die periode een gezamelijk huishouden voert ?
dacht ik toch wel.
Is dit familie?
dacht ik niet.
---> toeslagpartner = Rutger.
Wat is een gezamelijk huishouden dan?
tja, makkelijker kunnen ze het wel maken. In een toelichting staat ergens dat huisgenoten het ook kunnen zijn.
Zorgtoeslag heeft inderdaad een max. van 420 euro en dan is er nog een no-claim korting van max. 255 euro. Dat werd tenminste verteld in een tutoropdracht van twee weken geleden.
wat je als huisgenoten doet; samen eten kopen, zelfde wc/douche/keuken evt samen huur betalen etc.
Ik ben bang dat RJ gelijk heeft, maar dat zou wel balen zijn. Frits gaat namelijk werken, dus met zo'n inkomen is mijn zorgtoeslag verdwenen.
Het is allemaal behoorlijk vaag , en met 420 euro is het nog steeds een duur geintje, zo'n systeem..
Ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn, gaat er dan meer om of je ook aangifte met elkaar doet of zo. Dus ik denk dat het een optie kan zijn, maar dat je het ook los kan doen. Dus wel weer zorg toeslag :)
Let op het woordje 'kan'.
Verder mag je tot iets van 17.000 euri verdienen voordat je zorgtoeslag gaat afnemen. Dan zou het mij niet zoveel meer boeien, eerlijk gezegd.
Maarrr: studiefinanciering en lening zijn niet hetzelfde...
Het lijkt me sterk dat een lening wel mee telt voor het toetsingsinkomen.
Een lening zien als inkomen? Grappiger moet het niet worden :lol:
Als ze er enigszins de regels van de (andere) belastingdefinities op na houden, dan is een lening cker geen inkomsten.
Je aanvullend verzekeren is nergens voor nodig. Het basispakket is breed genoeg. Alleen als je vaak gebruik maakt van b.v. fysiotherapeuten heeft dat zin.
Molema is dus de l*l, die vent heeft een jaarabonnement op de fysio.