Perikles schreef: eeehm 5?

Van het album Origin of Symmetry idd, ofterwijl Plug in Baby.

Ofterwijl: we hebben allemaal wat we zijn allemaal raar, maar dududududududududududududududududu

dududududududududududu is op wel meer liedjes van Muse van toepassing volgens mij.

annemarieke

Lizzy hier: Julian, waar kan ik die oordoppen waar je het over had krijgen en aan welke prijs moet ik dan denken? Aanstaand weekend namelijk regiokamp ;-)

Haha, ze kosten 28,50 en zijn te halen bij Tonika of Westerhaven. Ik wil ze niet aanraden voor regiokamp, je hoort er namelijk nog heel veel mee. Enkel de dB die een aanslag vormen voor je trommelvliezen worden gefilterd. Daarom dus ideaal voor concerten, je hoort de muziek namelijk nog perfect.

Voor regiokamp zou ik gewoon herriestoppers aanschaffen....

"Our hopes and expectations, black holes and revelations..."

Ga naar de film Babel, echt een aanrader!

Het Jonge Harten festival vindt deze weken plaats en nu al de absolute topper van het programma: Growing up in public, Young Ones II: Van de frisse! Heerlijk inkijkje in het 'gemiddelde' studentenleven. Een studentenhuis krijgt een buitenlander als nieuwe bewoner, dat zorgt uiteraard voor de nodige spanningen.

Sabine schreef: Ga naar de film Babel, echt een aanrader!

oef, nee bij deze wil ik em juist heel sterk afraden, echt een nare en bizarre film, vooral dat Japanse meisje, blehh..
Maar goed, smaken verschillen blijkt wel weer :)

Minke, nogal naïef dat jullie daar heen geweest zijn. Aangezien Babel de zelfde regisseur heeft als 21 grams en jullie die uitgezet hebben omdat die ook maar naar was.

Ach eigenlijk was het gewoon een heel goeie film, maar als je net iemand de week van zn leven aan et bezorgen bent kan al die akeligheid even niet gebruikt worden.

Ja jullie hebben gelijk. Babel is een goeie nare film, dus die moet je niet kijken als je een keer met je vriend(in) in New York bent. Zo beter? :D

Oke. Maar wel als je in het gure Nederland zit en je behoefte hebt aan een goeie film en je wel wat aan kan.

Herbsgarden
Sabine schreef: Ga naar de film Babel, echt een aanrader!

Babel leek mij ook heel tof. Maar wat is er volgens jou waar van de kritiek dat de regisseur vooral het trucje van 21 Grams en Amores Perros herhaald - een op zich niet erg bijzonder verhaal interessant maken door de scenevolgorde door elkaar te husselen?

Het knappe aan de film vind ik dat, ondanks dat er sprake is van drie verhaallijnen, je toch heel je inleeft in de situaties en de personages. De regisseur slaagt erin om de vele personages allemaal goed neer te zetten, je komt op een bepaalde manier heel dichtbij die mensen.
Ik heb het niet ervaren als een niet-interessant verhaal dat alleen leuk is doordat het in stukken wordt geknipt. Het gaat om drie verhalen die, vind ik, allemaal boeiend zijn, ze geven het leven van alledag weer maar laten tegelijk zien hoe absurd het leven is. Als de verhalen niet bijzonder waren zou ik het vast niet leuk gaan vinden alleen omdat het in stukjes is geknipt.

PERSBERICHT UNIVERSITEITSMUSEUM GRONINGEN

Nieuwe portretten van hoogleraren RUG aangeboden

Op 13 december wordt in de Senaatskamer van het Academiegebouw voor de zesde keer een
serie portretten van oud-hoogleraren aangeboden aan de universiteit. Hiermee wordt een
traditie voortgezet die in 1618 is begonnen met het schilderen van portretten van de
eerste vier rectores. Door de eeuwen heen is de Senaatskamer vol komen te hangen met
diverse hoogleraarportretten, waaronder twee van vrouwelijk professoren, Jantine Tammes
en Wilhelmina Bladergroen.
Sinds 2000 is er geen plaats meer voor portretten in de Senaatskamer. De 146 schilderijen
beslaan alle wanden. De portrettengalerij wordt voortgezet in de desbetreffende
faculteitskamers. Daar komen de schilderijen van hoogleraren gegroepeerd naar hun
faculteit te hangen.

In de loop der jaren is een zeer gevarieerde verzameling van 243 portretten ontstaan. Tot
de collectie behoren werken van Jan Ensing, Isaac Israëls, Jan Pieter Veth, Johan
Dijkstra en Matthijs Röling. Met de portretten die er vanaf 2000 bijkomen, wordt
geprobeerd deze traditie voort te zetten. Het is een afspiegeling van diverse stijlen van
Nederlandse portretkunst.

De portretten zijn van:

A. Bosman door J.M.C. Asselbergs
H.J. Doedens door J.M.C. Asselbergs
R. Giel door M. Duran
E. Huizinga door S.C. Schröder
J.H.P. Jonxis door J.M.J.L. Roebroeck
A.F. Kalverboer door Ph.H. Gaasendam
S. Korteweg door A. Korteweg
A.C.J. de Leeuw door J. Kasemier
Mw. A. van Marken door K. Buskes
W.G. Mook door J. Lansink
G. Mulder door D. Kuiper
S.R. Pottasch door M. Duran
H. Tolhoek door J.M.J.L. Roebroeck
N.M.J. Schweitzer door D. Kuiper
D. van der Waaij door D. Kuiper
T. Wattel door J. Lansink

<<<<<>>>>>

Noot voor de redactie:
Voor nadere informatie:
prof dr G. Boering, tel. 050-5416483 (organisator)
drs R. ter Sluis, tel. 050-3635563 (Universiteitsmuseum)

Digitale foto's van de portretten zijn vanaf 11 december op te vragen op e-mail adres

r.ter.sluis@rug.nl

Toevallig las ik laatst dat Spinvis zaterdag 17 maart komt optreden in de Oosterpoort. Volgens mij zijn er wel een aantal fans van hun hierzo. Mocht je nog belangstelling hebben, er zijn nog kaarten. Even dat je het weet...

N.B. Steendam

Oeh, tof! Jammer dat dit soort dingen altijd geld kosten... Eens kijken hoe het uitkomt.

Dan kun je niet, dan geef je net je vierde rondje in de après-ski bar.

N.B. Steendam

Ah, weer een dilemma minder. Waar wintersport al niet goed voor is!

De komende dagen is er in de Stadsschouwburg een musical van de musicalvereniging GOOV. De musical gaat over een hotel in Berlijn in de jaren dertig.
Het toeval wil dat ik in de orkestbak zit. Het is best een leuke musical, voor meer informatie kun je kijken op www.goov.nl of www.de-oosterpoort.nl.

Eurosonic is uitverkocht!