Ik ben heel handig mijn oproepkaart kwijt, maar om Femke toch te kunnen steunen ben ik benieuwd naar 2 dingen:
-Mag je ook stemmen met je paspoort, dwz zonder oproepkaart dus?
-Waar wordt in Vinkhuizen gestemd?

Ik verwacht dat de CDA nipt de grootste blijft. Alhoewel het behoorlijk spannend gaat worden nu ineens allochtoon 'Nederland' in beweging komt! Die zullen wel voornamelijk links stemmen en dus zal Wouter Bos hier wel een graantje van meepikken. Verder hoop (verwacht?!) ik dat de CU op een mooie 6 a 7 zetels zal uitkomen. Heel benieuwd of ze deze keer minder last hebben van strategische stemmers.

Zelf vamiddag op de CU gestemd..voor mij toch een duidelijke keus!

ik heb Rouvoet gestemd. Politicus van het jaar, daar verdient hij wat mij betreft zetels voor.

@ Arend: in Vinkhuizen in het dagverblijf aan de Kornijelaan. Ik denk dat je als je je kunt legitimeren wel mag stemmen.

Henri je neemt me de woorden uit de mond.

Speciaal voor de domme zwefende kiezer:

www.stomwijzer.nl

Aquamarijnstraat moet stemmen aan de Goudlaan!!

Ik heb de oproepkaart toch nog gevonden, kon Halsema zo gauw niet vinden dus heb maar op het eerste beste knopje linksbovenaan gestemd.

spannend, zometeen de tns nipo uitslag, nog gsvers die daaraan hebben meegewerkt?

Spanning en sensatie...

Als principieel CU-stemmer mag ik blij zijn met de vijf, zes, zeven zetels die men nu lijkt te krijgen. Hoewel Rouvoet zegt 'dankbaar' te zijn, mag hij van mij best God noemen. De SGP durft dat ook. De CU wijst naar haar programma.
Wij lagen even in een deuk toen in alle 'mogelijke' coalities de CU voorkwam. CU links? Ook niet altijd dus. Een mogelijkheid die niet genoemd werd is CDA-PvdA-VVD. Hoe mogelijk achten jullie die combinatie? Zeg maar, het establishment tegen de jonge honden?

Jammer dat die xenofobistenpartij van Wilders veel te veel zetels binnensleept...

Prince schreef: spannend, zometeen de tns nipo uitslag, nog gsvers die daaraan hebben meegewerkt?

Ja joh, best wel lachen. Beetje turfen achter je computer en je eigen prognosetje maken. Verder: Bij het provinciehuis moet je wezen voor gratis biertjes en een penetrante urinelucht die zo nu en dan om de hoek komt kijken. Heel relaxed alles op beamert je belastinggeld wegtikken. Tipje voor de volgende keer. (En dat is snel, want die formatie gaat em niet worden)

foutje, verkeerd ingelogd, zie onderstaande post.

PvdD (partij van de dieren) in de kamer waar gaat dat over? Ik heb die biologen nooit gemogen. Ook de winst van de neocommunisten en de PvdV is verontrustend in mijn opinie.
Ik ben blij dat CDA de grootste is geworden en dat een links blok niet mogelijk is en dat mijn stem op Rouvoet mee heeft geholpen aan de winst van CU.

Helemaal met je eens. Prima uitslag voor de CU, en mooi dat het CDA de grootste is gebleven.

Gaat erg moeizaam worden allemaal.

CU kan zich nu wel bewijzen t.o. de 'strategische' kiezers, (ook) in de oppositie.

Mooi avondje, iedereen een pak voor zn broek. Waar die Wilders opeens vandaan komt mag Joost weten, dan nog liever de Partij voor de Dieren (al zijn 2 zetels wel weer wat teveel van het goede).

Het zal me niets verbazen als Balkenende uiteindelijk met PvdA en SP gaat regeren. Dan valt dan kabinet weer en dan krijgen we lekker weer verkiezingen, heerlijk.

Even kort mijn gedachten over de formatie:

Erg werkbaar lijkt het allemaal niet te worden. PvdA houdt eerst, terecht, de boot af, maar SP heeft CDA toch wel erg hard aangevallen en er zal dus een stevig gesprek gevoerd moeten worden. Samen met PvdA is waarschijnlijk een te groot links avontuur voor het CDA.

De SP is eigenlijk net niet groot genoeg geworden, met CDA hebben ze samen 67 zetels, dus nog minimaal 9 nodig. Een combinatie met GroenLinks en ChrsitenUnie zou kunnen, maar dan heb je 4 partijen, wat ook behoorlijk wat hoofdbrekens kost, met daarbij dat de twee kleine partijen het gevaar ondergesneeuwd te raken als reden kunnen aandragen om hier niet aan te beginnen.
VVD en SP lijkt me een combinatie die gedoemd is te mislukken. Met de SP zie ik dus niet veel mogelijkheden.

CDA en PvdA zijn volgens mij nog steeds tot elkaar veroordeeld. Verschillen tussen beide partijen zijn groot, dus dat wordt een lange onderhandeling. CU zou hierbij een goede partner kunnen zijn. Het blijft dan wel raar dat de SP als grote winnaar niet gaat regeren.

Een regering zonder CDA is ook niet heel logisch, links én VVD is geen optie en niemand wil met Wilder reageren.

Kortom, het wordt heel lastig, uiteindelijk geef ik CDA - PvdA - CU de meeste kans, maar ook niet veel. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen.

Ik geloof niet zo in een PvdA en CDA coalitie. Ook omdat bij de verkiezingen van 2003 de kiezer duidelijk koos voor een coalitie CDA/PvdA (86 zetels), maar er uiteindelijk een CDA/VVD/D'66 (76zetels) kwam. Bovendien zijn het CDA en PvdA voor mijn gevoel niet dichter bij elkaar gekomen de afgelopen jaren. Bovendien moet er dan nog een 3e partij bij, wat het allemaal nog moeilijker maakt.

Misschien zit er nog iets in voor een minderheidskabinet, maar die kans acht ik ook niet erg groot. Ik denk dat we afgaan op nieuwe verkiezingen.

Het was ook erg leuk om de uitslag mee te maken in het provinciehuis. Gratis hapjes en drankjes, GSV'ers waar waren jullie allemaal? Er waren in elk geval heel veel CU stemmers daar. Telkens als de winst van de CU werd voorgelezen werd er luid gejoeld!

Ik denk dat CDA/PvdA/CU de meest logische combinatie is. Let wel, de meest logische.
Allereerst ben ik er niet zo happig op dat de CU zo graag wil meeregeren, hoewel het expliciet hierop aansturen door Rouvoet slim is als hij een linkse coalitie wil voorkomen.
Daarnaast denk ik dat veel zal afhangen van de houding van de PvdA. Als zij stug vast blijven houden aan een relatief links kabinet, zullen ze slechts bij CDA/PvdA/SP instemmen, en bij de onderhandelingen met de CU erg moeilijk blijven doen. Mocht het CDA de laatstgenoemde coalitie niet willen, dan krijgt het de PvdA alsnog het initiatief bij de onderhandelingen, wat het CDA ook weer niet wil. Erg moeilijk dus, ben benieuwd wat de PvdA doet en wie het CDA als eerste een uitnodiging stuurt (behalve de PvdA): CU of SP.

Hoezo zou dan de PvdA het initiatief krijgen? Volgens mij is er geen reële coalitie mogelijk zonder het CDA. Ook niet zonder PvdA, dat is het vervelende.

Grappig is dat de VVD in één gemeente in Nederland procentueel hoger scoort dan de vorige keer: Urk...

Ik voorspel nu al nieuwe verkiezingen, zo rond september. Een kabinet voor de verkiezingen voor de provinciale staten is alleen mogelijk met de combinatie sp, pvda cda. Elke andere combinatie is te risicovol met het oog op deze verkiezingen.