vet

Hij is er weer! De gratis vertoning van een recente Zuid-Afrikaanse film. Grijp nu de kans om een niet-Europese film te zien over een universeel onderwerp: vergiffenis.

Dinsdag 22 maart 2005 19:30 in zaal 12.030 van het Harmoniegebouw

Forgiveness (2004) is de eerste Zuid-Afrikaanse film over de verzoeningspolitiek van na de apartheid. De blanke oud-politieman Tertius Coetzee kampt met schuldgevoelens over geweldsmisdrijven uit zijn dienstverleden. Vrijgesproken door de waarheidscommissie maar innerlijk verscheurd gaat Coetzee op zoek naar vergeving voor de moord op de zwarte activist Daniel Grootboom. Forgiveness ontving belangrijke prijzen op filmfestivals in Durban, Kaapstad en Locarno (Zwitserland) en was eerder dit jaar te zien op het Internationale Film Festival in Rotterdam en het Amnesty International Filmfestival in Amsterdam.

Dit lijkt me best leuk.

Komen al die leuke mensen van de vereniging voor zuidafrika in nederland en die zendelingen ook weer? En die meneer die zo'n mooie inleiding kan geven? Ik hoop het!

Met een hoofdpersoon genaamd Coetzee moet het helemaal goed komen.

Pieternel schreef: Komen al die leuke mensen van de vereniging voor zuidafrika in nederland en die zendelingen ook weer? En die meneer die zo'n mooie inleiding kan geven? Ik hoop het!

donders, dat zou tof zijn!

Pieternel schreef: Komen al die leuke mensen van de vereniging voor zuidafrika in nederland en die zendelingen ook weer? En die meneer die zo'n mooie inleiding kan geven? Ik hoop het!

Ja ja! Caesar Hulstaert, de voorzitter van de NZAV afdeling het Noorden, is er, en meneer Koning uit Tolbert, van de zending, komt wellicht ook.

Maar is t zaaltje wel berekend op alle 13 enthousiaste leden van het niet-europese filmdispuut?

Eerlijk gezegd is dat een beetje lastig te beoordelen, aangezien ik niet weet hoeveel andere mensen er zullen komen. Maar als jullie willen komen, kunnen we vast wel op voorhand al een aantal extra stoelen regelen.

Doe er ook maar vijf voor het dispuut SIB

Perikles schreef: Doe er ook maar vijf voor het dispuut SIB

We hebben de echte SIB ook uigenodigd, dus het kan nog een interessante internationale avond worden.

Wij komen niet! Dat je het even weet. Na grondig onderzoek kwmane we erachter dat Zuid Afrika niet in Europa lag. Volgende de statuten (artikel 5 lid 4) van t filmdispuut is het daarom niet mogelijk een dergelijke invulling te geven aan onze driewekelijkse avond in verband met ons geloofwaardigheidsclausule.

vet schreef: [..] We hebben de echte SIB ook uigenodigd, dus het kan nog een interessante internationale avond worden.

De SIB heeft ALV. Daarom hebben wij naar elders moeten uitwijken.

Is het trouwens in het theater?

Pieternel schreef: Wij komen niet! Dat je het even weet. Na grondig onderzoek kwmane we erachter dat Zuid Afrika niet in Europa lag. Volgende de statuten (artikel 5 lid 4) van t filmdispuut is het daarom niet mogelijk een dergelijke invulling te geven aan onze driewekelijkse avond in verband met ons geloofwaardigheidsclausule.

als ik het dispuut was zou ik naast alle belangrijke dingen ook nog even en passant een taalcursusje meepakken :)

Vriend Niels
Perikles schreef: Doe er ook maar vijf voor het dispuut SIB

Ga je het dispuut SIB ook nog een mailtje sturen Kars?

Maar ik ben wel van de partij...

Nylez schreef: [..] Ga je het dispuut SIB ook nog een mailtje sturen Kars? Maar ik ben wel van de partij...

ja, doe maar ff

Ik bel jullie na vieren ff persoonlijk...

Perikles schreef: [..] De SIB heeft ALV. Daarom hebben wij naar elders moeten uitwijken. Is het trouwens in het theater?

Nee, in lokaal 12.030. Dat is wel op de begane grond, maar iets eerder gerekend vanaf de entree.

Wat een geweldige film!! Vooral het open einde was bijzonder sterk!
Kortom, alweer een geslaagde dispuut-avond van het SIB!

Vriend Niels

Indrukwekkende film... Skitterend. Vooral ook het broertje van Snoop Dog. Mooi verfilmd. Leuke pianoleraar.

Ik ben verliefd geworden op die zwarte Loes. De juiste verhouding warme vrouw/ felle bitch.

goed gesproken Jaap, twas een lieve neger met sproetjes...