oke eerst ff die vraag van Koos afmaken en dan deze:

tegen welke clubs moest Ajax in dat seizoen om het toernooi uiteindelijk te winnen?

Een lastige?

Welke Groningse heeft zich vandaag geplaatst voor de Olympische Winterspelen en op welk onderdeel. Oud-collega van mij, trouwens :).

Uit het hoofd zou leuk zijn.

eline jorg met de bobslee?
of komt die niet uit groningen

Nee, die andere wel...

Koos L schreef: Het was niet Ricken, die scoorde het derde doelpunt (verre lob, 3-1). En ook niet Koller, want die speelde toen bij Anderlecht (of nog in Tsjechië), of je moet Kohler bedoelen maar die scoorde natuurlijk ook niet. Leuke vraag al zeg ik het zelf... Terwijl jullie daar een antwoord op proberen te vinden komt de volgende uithethoofdvraag al weer uit de mouw: Ajax speelde in 1995 in de kwartfinales van de Champions League tegen Hajduk Split. Wat waren de uitslagen en wie scoorden?

De 3-0 komt me bekend voor. Ik denk dat de uitwedstrijd 0-0 was en thuis 3-0 winst. Ik dacht dat Frank de Boer 2 keer scoorde, waarvan een uit een prachtige vrije trap. De andere doelpuntenmaker weet ik niet meer.

Wordt er morgenavond nog een filmpje gekeken? Ben dan ong. voor t laatst in groningen 8).

Geertsma schreef: Nee, die andere wel...

Dan is het carolien brouwers

Nee, iets met Broeders.

Dat lijkt er meer op. Voornaam Ilse.

Ergo: voor de lastiger vragen, probeer het es met bobsleeën :?.

Als je de eerste post nog een keer leest zie je dat bobsleevragen niet echt gewenst zijn... Daarnaast zijn mijn vragen nog niet beantwoord:

• de maker van 2 doelpunten in de CL-finale van 1997
  • de doelpuntenmakers van Ajax in de dubbele ontmoeting tegen Hajduk Split (RJ had iig de uitslagen goed)
Koos L schreef: Als je de eerste post nog een keer leest :badass:

Wie zijn de nederlandse kampioen in de sporten :evil:

Curling, dammen en polstokhoogspringen? :blbl:

rens blom voor polstokhoogspringen... en verder zou ik het niet weten.

nederlands kampioen dammen is Thijssen of Tijssen of Thijsen,
de vent die twee keer scoorde in 1997 was natuurlijk Chapuisat
en de volgende vraag uit het hoofd is:

Hoe eindigde de CL-finale van 1993 tussen AC Milan en Olympique Marseille? Wie scoorde en wie stond bij beide partijen op doel?

Boli maakte het enige doelpunt voor Marseille (kopbal uit een corner), neem aan dat Barthez daar keeper was. Bij Milan stond Rossi op het doel lijkt me...

Ook Sjappiesjap is niet goed Gerard... Hint: het is een Duitser met een dubbele voornaam.

Welke Rus scoorde 5 maal in 1 wedstrijd tijdens het WK van 1994? (Ik weet 'm uit m'n hoofd, dus het antwoord moet uhh zijn.)

bedoel je de wedstrijd borussia dortmund gegen juve? lars ricken maakte toen een heel mooi doelpunt, verder maakt del piero er nog een maar de naam van die dortmund speler ben ik ff kwijt, hij heeft toch zwart haar

Karl Heinz Riedle natuurlijk, ging daarna naar Liverpool, maar heeft het daar verder nooit echt gemaakt geloof ik. Dat doelpunt van Ricken was mooi, maar die van Del Piero was briljant, achter het standbeen langs...

Die rus, tja, kan niet op zn naam komen... Het was volgens mij tegen Kameroen dat Rusland met 6-0 won en deze beste man 5 maal scoorde. Werd daarme gedeeld topscoorder samen met Romario.

Topper die Lenno. Inderdaad: Karl-Heinz is de naam! En dat van Del Piero moest jij inderdaad wel weten, als fan.
Ook dat van die Rus klopt helemaal, behalve de naam... Geen heel bekende of zo, zou ook niet weten waar hij heeft gespeeld.

Ajax speelde in 1996 een wedstrijd voor de Champions League tegen Real Madrid, in Estadio Bernabéu. Vriend en vijand waren het er over eens dat Real Madrid totaal van de mat werd gespeeld met weergaloos veldspel, tactisch en technisch subliem uitgevoerd door Ajax. Helaas werden 3 goals (alle onterecht) afgekeurd en werd op paal en lat geschoten... Wat werd de uiteindelijke uitslag en wie scoorden? (UHH)

m'n gevoel zegt: 0-2 R. de Boer en J. Litmanen, maar weet het totaal niet zeker.
kan ook 0-1 geweest zijn. Hmm eigenlijk weet ik het gewoon niet...

0-2. kluivert scoorde sowieso op aangeven van overmars. toch? scoorde overmars zelf ook niet?