Won Savoldelli niet? en was de voorlaatste col niet de Mortirolo, oftewel de steilste berg uit de Dolemieten, gemiddeld 11 procent over 12,5 kilometer met een maximum stijgingspercentage van 14, nog wat procent?

Nee Savoldelli won niet. Wat de stijgingspercentages betreft zou je gelijk kunnen hebben, maar het is niet wat ik bedoel.

Hints:
1) De voorlaatste col deed oude tijden herleven.
2) DiLuca was deze dag ontketend maar won niet, onder meer vanwege een spierblessure.
3) De winnaar was tevens de winnaar van het bergklassement, als ik het wel heb.

volgens mij won Petacchi in de sprint.

dat lijkt me sterk, petacchi was het niet, die kerel komt geen col over , laat staan dat hij de winnaar van het bergklassement is.

Het gaat om de beslissende etappe. Aankomst bergop.

eeen hele wilde gok: bettini???? (lijkt me niet btw)

Oei, dat heb ik gezien en als ik het me goed herinner was het ruim 5 kilometer over onverhard wegdek. Maar wie er won... geen idee meer, geen grote bekende volgens mij.

Wat bedoel je met de beslissende etappe, de etappe toen Heras zoveel voorsprong nam op Mechov? In die wedstrijd won Heras namelijk en de uiteindelijk winnaar van het bergklassement (Rodriquez) speelde volgens mij toen geen rol van betekenis.

Ik heb het over de Vuelta, terwijl jullie het over de Giro hebben. Dat maakt het voor mij stukken moeilijker :cry:

Heel goed Hajee, de voorlaatste col (de Finestre) voerde over acht kilometer onverharde weg. Zeldzaam tof om die dunne bandjes over de stenen te zien stuiteren. En de winnaar is inderdaad geen grote bekende.

Even twee ochtendvraagjes voor uit het hoofd:

Hoe oud is Vennegoor vandaag geworden?
Wie won de marathon van New York bij de heren gisteren?

1. 32?
  2. Paul Tergat.

1 is niet goed, 2 wel

Uit het hoofd:

• Hoe heten de clubs uit Moskou die in de hoogste Russische divisie uitkomen?
  • Wat is de geboortedatum van P. Kluivert en R. van Nistelrooy?

cska, dynamo en spartak

update: locomotiv natuurlijk

24 juli 1980? Of 2 juli?

Inderdaad Gerard, CSKA, Dinamo, Spartak en natuurlijk Lokomotiv. Wist je dat uit je hoofd?

En Lennert, hoe oud denk je dat ze zijn joh? Wel iets ouder dan 25 helaas...

Koos L schreef: Inderdaad Gerard, CSKA, Dinamo, Spartak en natuurlijk Lokomotiv. Wist je dat uit je hoofd? En Lennert, hoe oud denk je dat ze zijn joh? Wel iets ouder dan 25 helaas...

Deze 4 wel, onderweg naar winschoten vanmorgen een stukje in de SP!TS gelezen over CSKA die kampioen was geworden.
overigens, achteraf zag ik op vi.nl nóg twee Moskouse teams: Torpedo Moskou en Saturn Moskou

Na een tijdje nadenken en een goede discussie na kerktijd istie er dan:
Rujano is de winnaar die winnaar van de fabuleuze beslissingsetappe uit de giro van dit jaar. een heel klein ventje dat een hele goede giro reed, ging er volgens mij ook nog met het bergklassement vandoor.

nannega schreef: Na een tijdje nadenken en een goede discussie na kerktijd istie er dan: Rujano is de winnaar die winnaar van de fabuleuze beslissingsetappe uit de giro van dit jaar. een heel klein ventje dat een hele goede giro reed, ging er volgens mij ook nog met het bergklassement vandoor.

dat is waar ook. en dan zijn 2 en 3 wel simoni en salvoldelli. Ik zat dus toch in de buurt.

Jammer dat je alsnog de plank misslaat, Savoldelli werd iets van zevende. Derde was DiLuca.