van hanegem is idd goed, anderen zijn oa Scala en sir Bobby Robson. Chilavert is goed, idd van chilli, maar hoveel doelpunten?

en het gewicht?

Koos L schreef: Voor uit het hoofd (ik weet het zelf niet helemaal maar toch bijna wel zeker): Wat was de hoogste positie van Richard Krajicek op de wereldranglijst en wanneer was dat?

Volgens mij was het vierde. Deze positie bekleedde nadat hij het toernooi van Rosmalen had gewonnen(door winst in de finale tegen Michael Cheng in 2 keer 7-6 als ik het wel heb) in het jaar nadat hij Wimbledon had gewonnen (ik gok 1999)

ik wist het niet en heb het ff gecheckt, RJ je hebt gelijk, nu is het nog de vraag of Koos dat ook dacht.

RJ schreef: Volgens mij was het vierde. ... in het jaar nadat hij Wimbledon had gewonnen (ik gok 1999)

Hij won Wimbledon in 1996 dus jou redenatie klopt niet helemaal, maar voor de rest heb je wel gelijk hoor. Ik had het al ergens gezegd, maar daar is geloof ik overheen gelezen. ;)

Jemig Henri, Chilavert van Chili??? Deze irritante showkeeper is toch echt een Paraguayaan! Gooi ik er nog wat leuks tegen aan: bij welke Argentijnse club maakte hij furore en bij welke club sloot hij zijn carrière af?

Over Richard Krajicek: ik dacht dat hij derde of vierde stond in 1998. Ik weet in ieder geval zeker dat hij toen bij winst in het Masters-toernooi van Stuttgart de nummer 1 positie kon grijpen, maar strandde in de (halve?) finale.

Koos L schreef: Jemig Henri, Chilavert van Chili??? Deze irritante showkeeper is toch echt een Paraguayaan! Gooi ik er nog wat leuks tegen aan: bij welke Argentijnse club maakte hij furore en bij welke club sloot hij zijn carrière af?

verrek je hebt gelijk, altijd al verkeerd gedacht.

nannega schreef: Door al die schaatsvragen sneeuwt het wielrennen helemaal onder daarom maar weer eens over een andere boeg: Magnus Backstedt, heeft geprobeerd om een werelduurrecord te breken. welk record? en slaagde zijn recordpoging?

Het was een uurrecord achter de derny (wat dat ook moge wezen). En natuurlijk slaagde die poging niet. Hij kwam een slordige 8 kilometer te kort.

Koos L schreef: Over Richard Krajicek: ik dacht dat hij derde of vierde stond in 1998. Ik weet in ieder geval zeker dat hij toen bij winst in het Masters-toernooi van Stuttgart de nummer 1 positie kon grijpen, maar strandde in de (halve?) finale.

Ik meende dat hij de nummer 1 positie kon grijpen bij een of ander graveltournooi in Duitsland, maar in de eerste ronde door Hicham Arazi eruit getikt werd. Dit kan natuurlijk prima samengaan met jou gedachte..

Ok, even een plaatje tussendoor voor de kenners... Wie is dit?

en nee, niet naar de bron kijken want inderdaad, daar staat z'n naam...

Thijs Sluiter, eitje! Jaren in het Polman Stadion naar deze weergaloze dribbelaar gekeken!

Thijs Sluijter inderdaad; de enige pasfoto van de voorkant van de VI-Seizoengids van dit jaar waarvan ik de naam niet wist...

Iedereen is gewoon té goed... Op voetbalgebied is het moeilijk vragen te stellen die niet iemand weet... Toch nog een... Welke voetballer, die dit seizoen voor het eerst in de eredivisie voetbalt, speelde de afgelopen jaren voor Torpedo Moskou? (u.h.h.)

Gerard schreef: Iedereen is gewoon té goed... Op voetbalgebied is het moeilijk vragen te stellen die niet iemand weet... Toch nog een... Welke voetballer, die dit seizoen voor het eerst in de eredivisie voetbalt, speelde de afgelopen jaren voor Torpedo Moskou? (u.h.h.)

volgens mij is dat die nieuwe spits van Roda: .... Oper of iets dergelijks.

RC schreef:
nannega schreef: Door al die schaatsvragen sneeuwt het wielrennen helemaal onder daarom maar weer eens over een andere boeg: Magnus Backstedt, heeft geprobeerd om een werelduurrecord te breken. welk record? en slaagde zijn recordpoging?

Het was een uurrecord achter de derny (wat dat ook moge wezen). En natuurlijk slaagde die poging niet. Hij kwam een slordige 8 kilometer te kort.

correct RC, en wat betreft de derny, dat is een soort brommer, waar men achter fiets. de derny zorgt er zo voor dat de luchtweerstand al voor een groot deel wordt weggenomen.

het exacte verschil was overigens 7,864 km dat hij tekort kwam in case you were interested

in welk jaar werd het oosterpark gebouwd? (u.h.h.)

Wie won de beslissende slotetappe in de Giro van dit jaar en wat was het bijzondere aan de voorlaatste col?

RC schreef: ... en wat was het bijzondere aan de voorlaatste col?
De voorlaatste col was een zogenaamde 'negatieve col' van de mintweede categorie (een dal dus), waardoor de renners ipv eerst klimmen en dan dalen in dit geval begonnen met een afdaling om pas daarna het dal weer uit te klimmen. Mooie etappe trouwens!

wie won? ik denk Scarponi 2e werd dat kleine kereltje (perez??) en derde volgens mij Simoni.

Driewerf nee. Waar Gerard het over heeft weet ik niet, misschien bedoel je de Vuelta. Mijn vraag gaat wel over een col, dat is dus een verhoging in het landschap.

RC schreef: Driewerf nee. Waar Gerard het over heeft weet ik niet, misschien bedoel je de Vuelta. Mijn vraag gaat wel over een col, dat is dus een verhoging in het landschap.
Wel zo duidelijk als je er dan even bijzet dat je het hebt over een positieve col :? Een col kan ook een dal voorstellen als ze negatief is, maar inderdaad dat kan ook bij de Vuelta een keer zijn geweest.