dat wist ik, daar hebben we het laatst over gehad.

Weet je niet meer van wie het is?

jawel, dat is Derrek Parra, maar ik bedoelde dat ik de tijd niet weet tot op de 100e

1:43:22 ?

Het wereldrecord is NIET meer van derek parra, is het wel lang geweest, was 1.43.95, het is nu van iemand anders, RJ, je zat er dichtbij, maar het is niet goed...

Shani Davis natuurlijk. De tijd weet ik niet.

Verrek, gereden op het wk-allround toch? Of zit ik er nu keihard naast.

Shani Davis inderdaad, heel goed HaJee! Hij reed het in Salt Lake City, zijn tijd: 1.43.33. Niet op het WK Allround, dat was in Moskou, daar rijd je niet zo belachelijk hard.

Nog maar een vraagje: Welke schaatser reed op de 1500 meter voor het eerst onder de 1.50 minuten?

Ids Postma en anders Adne Sondral of hoe je dat ook maar mag schrijven.

Heel goed Maurijn, Ids Postma, 1.49.81. Wat is dat alweer lang geleden he!

Nou, doet iemand anders weer es een vraagje?

Door al die schaatsvragen sneeuwt het wielrennen helemaal onder daarom maar weer eens over een andere boeg:
Magnus Backstedt, heeft geprobeerd om een werelduurrecord te breken. welk record? en slaagde zijn recordpoging?

Het record van Chris boardman op een fatsoenlijke fiets. Het zal iets zijn van 56 km en een paar hondermeter, ik vermoed 432m en 33 cm.

Zoals uit de startpost in dit topic blijkt is de schaatsvraag bepaald niet de meest gewenste. Het lijkt me goed ervan af te stappen en naar het niveau van destijds terug te keren, toen er nog interessante vragen werden gesteld!
De vraag van nannega komt dan ook als geroepen, al zou ik zonder hulp het antwoord niet weten. Mag het opgezocht worden?

Voor uit het hoofd (ik weet het zelf niet helemaal maar toch bijna wel zeker):
Wat was de hoogste positie van Richard Krajicek op de wereldranglijst en wanneer was dat?

4e plaats en het was volgens mij in 1999 (of toch 1998?)

nannega schreef: Door al die schaatsvragen sneeuwt het wielrennen helemaal onder daarom maar weer eens over een andere boeg: Magnus Backstedt, heeft geprobeerd om een werelduurrecord te breken. welk record? en slaagde zijn recordpoging?

Hij probeerde zoveel mogelijk kilometers te maken in een uur. Dat is hem niet gelukt. hij reed iets van 58 km en het record ligt op 66 ofzo.

Nieuwe vraag en heel actueel (uit het hoofd): welke Nederlandse trainer wordt genoemd om bij Hearts de koploper in Schotland trainer te worden?

nog een: (vul in uit het hoofd, maar anders een gok)

Willie Henry “Fatty” Foulke (1874-1916), was 1.90 m en woog ??????? kg

en de laatste:

welke keeper scoorde de meeste officieele doelpunten en hoveel?

he Ligtenberg goed bezig. nu alleen de discipline nog. je had het in ieder geval verder wel goed. en die coach is Arie Haan?

bij de weg dit is henk-jan

Krajicek stond als hoogste vijfde, ik denk 1998.

gaat van Hanegem niet naar Hearts?

van Hanegem was een optie, andere opties zijn claudio ranieri en nog een hele bekende, weet ff niet meer welke.

Die keeper zal wel Chilavert zijn van ik dacht chili of parugay