Nu écht een lastige.

In welk jaar verloor Nederland de finale van het WK Korfbal. En van wie?

in ieder geval van Belgie

Gerard schreef: Wie was vorig jaar eerste op de 1500 meter op het NK allround? Hint, het is dezelfde als degene die het seizoen ervoor 4e werd op het WK afstanden in Seoul op dezelfde afstand... (uit het hoofd natuurlijk)

Ralf vd Rijst?

Geert schreef: in ieder geval van Belgie

heel lang geleden, begin jaren'90 als ik me niet vergis....

ejvb schreef: Wie was vorig jaar eerste op de 1500 meter op het NK allround? Hint, het is dezelfde als degene die het seizoen ervoor 4e werd op het WK afstanden in Seoul op dezelfde afstand... (uit het hoofd natuurlijk)

Jochem Uytdehaage?

Ik weet wel dat Sven Kramer nederlands kampioen werd (toch?).
Ik denk dat van der Rijst (of hoe heet die gast...) de 1500 meter won, of misschien was het toch Jochem.... mmmm... lastige...

Zeker weten Ralf van der Rijst, veels te makkelijk.

Vd Rijst is inderdaad goed... maar van welke schaatser is dit paspoort (uit het hoofd)?

Naam:
Geboortedatum: 29-12-1977
Lengte: 1.83
Gewicht: 83.5
Opleiding: Fitnesstrainer A, lagere en middelbare tuinbouwschool
Oude schaatsclubs: HVHW en schaatsclub Lommel
Trainers: Luud Augustinus, Dick de Bles, Erik van Kordelaar, Jan de Kok, Wopke de Vegt, Geert Kuiper, Pascal Vergeer, Rutger Thijssen
Sportieve hoogtepunt: 1e WK Junioren survival, Nederlands kampioen junioren, 2e WK Junioren, 6e EK Allround 2002
Favoriete ijsbaan: Moet nog komen
Specialiteit:
Lees graag: Trainingsleer, de krant en sportbladen
Favoriete film: Pearl Harbor
Auto: Opel Astra Station
Favoriete auto: Lamborgini
Held: -
Hobby's Slapen, wielrennen, surfen op internet.

ene andré....

Maurijn schreef: ene andré....
echt het paspoort van onze zuiderbuur vreugdenhil.

Effe niet opzoeken natuurlijk he. Maar als het een andre is, is het zeker weten andre vreugdenhil. Bovendien weet ik dat hij een keer zesde geworden is op een EK. Volgende vraag?!

wie zorgde ervoor dat de White Sox dit keer gewonnen hebben met de World Bowl?

Dye ofzo... In elk geval de vent die ook werd verkozen tot beste speler van afgelopen seizoen

Tja, bedoel je degene die het punt maakte, of degen die die onmogelijke vangbal maakte?

Ok, even wat moeilijker vragen daan voor jou, Mausie:

Welke nederlanse mannelijke schaatser werd in het seizoen 2003 / 2004 6e bij zijn debuut op de WK Allround?

En verder: Wennemars werd vorig jaar wereldkampioen sprint. Wotherspoon werd 2e en Joey Cheek 3e... Wie werd vierde?

Bedankt Gerard! Dit zijn inderdaad vrij pittige, omdat het volgens mij niet de bekendste schaatsers zijn. Vraag 1 denk ik nu al te weten, ik gok op Tom Prinsen, volgens mij werd datzelfde WK Carl Verheijen derde achter de amerikanen, en reed zelfs de nummer 5 van dat WK, Tuitert?, nog beter dan iemand ooit had gedaan op een WK. Erg hoog niveau dus, schitterend WK!

Die sprinter moet ik nog even over nadenken... Maar ik moet er gewoon opkomen.

Kobayashi.

Gerard: wat is het wereldrecord op de 1500 meter mannen en van wie is het?

1:43:? gokje 82

Het begin is goed...