Koos L schreef: Dat lijkt mij Robinho, topscorer der Braziliaanse voetbalcompetitie.

Hij ziet er inderdaad wat Braziliaans uit, maar hij is topscorer in een (Zuid-)Europese competitie. Robinho is dus niet goed.

Hmm, dan is het een donders goeie vraag. Kom ik ondertussen met een aanvullende:
Dit jaar debuteerden Robin van Persie en Arjen Robben voor respectievelijk Arsenal en Chelsea. Wie was de Nederlander daarvoor die bij een Londense club debuteerde?

Koos L schreef: Dit jaar debuteerden Robin van Persie en Arjen Robben voor respectievelijk Arsenal en Chelsea. Wie was de Nederlander daarvoor die bij een Londense club debuteerde?

gokje: Melchiot?

Ja, Birmingham ligt in hartje Londen Henri...

Koos L schreef: Dit jaar debuteerden Robin van Persie en Arjen Robben voor respectievelijk Arsenal en Chelsea. Wie was de Nederlander daarvoor die bij een Londense club debuteerde?

kweet het niet zeker, maar bedoel jij soms die jongen uit de jeugd van Ajax die weg mocht en toen naar Arsenal ging en daar nu dit seizoen gedebuteerd heeft? Ik weet niet meer hoe hij heet, maar kweet wel dat Ajax een heel groot talent heeft laten lopen.

Jurrian schreef: kweet het niet zeker, maar bedoel jij soms die jongen uit de jeugd van Ajax die weg mocht en toen naar Arsenal ging en daar nu dit seizoen gedebuteerd heeft? Ik weet niet meer hoe hij heet, maar kweet wel dat Ajax een heel groot talent heeft laten lopen.

Die heet in ieder geval Quincy Owusu Abeyie... maar of die al vóór Robben en Van Persie debuteerde, dat weet ik ook niet zeker.

Gerard schreef: Wie is onderstaande speler en in welk land is hij momenteel topscorer? (U.h.h.)

Is het Liedson van Sporting Lissabon (Portugal)?

kramer schreef: [..] Is het Liedson van Sporting Lissabon (Portugal)?

Het is inderdaad Liedson, topscorer van Portugal met 16 doelpunten.

kramer schreef: [..] Die heet in ieder geval Quincy Owusu Abeyie... maar of die al vóór Robben en Van Persie debuteerde, dat weet ik ook niet zeker.

dat had je niet uit je hoofd :wink:
Maar volgens mij is dat wel de nederlandse speler die voor robben en vpersie debuteerde bij arsenal. Robben was in het begin geblesseerd en volgens mij was hij vlak voor van persie gedebuteerd in een leagecupduel ofzoiets.

Jurrian schreef: [..] kweet het niet zeker, maar bedoel jij soms die jongen uit de jeugd van Ajax die weg mocht en toen naar Arsenal ging en daar nu dit seizoen gedebuteerd heeft? Ik weet niet meer hoe hij heet, maar kweet wel dat Ajax een heel groot talent heeft laten lopen.

Laten lopen? Ajax heeft geprobeerd die jongen te behouden... Maar het is niet het goede antwoord.

Is het collins John dan?

Uiteraard is het Collins John

welke Nederlands verdediger heeft dit seizoen al twee keer gescoord in het premiership, uiteraard uit het hoofd.

Arjan de Zeeuw??

Wie is op dit moment langst zittende coach in Nederland?

Mbeki schreef: Arjan de Zeeuw??

jep!

@ henri, bedoel je in de ere of de eerste divisione?

Jurrian schreef: [..] jep! @ henri, bedoel je in de ere of de eerste divisione?

ik bedoel nederland (beide dus)

Henri!! schreef: Wie is op dit moment langst zittende coach in Nederland?

Koeman? Kan zo geen langzittender bedenken. 1e divisie weet ik trouwens niks van...

Die zit wel veel, ja... :)

Welke eredivisiespeler heeft, voordat hij bij z'n huidige (eredivisie)club ging spelen, bij de volgende clubs gespeeld (in chronologische volgorde)?

• Ajax
  • Ajax
  • FC Volendam
  • Willem II
  • Willem II
  • Willem II / NEC
  • De Graafschap
  • De Graafschap
  • De Graafschap / Helmond Sport
  • ...