Weet jij die zelf uit je hoofd?

Ik probeer: Mols (Utrecht), Bruggink (Heerenveen), Vennegoor/Hesselink (PSV). Een vierde zou ik echt niet we-ten... Prince Polley?

Ramzi of Chris de Witte (als hij nog bij Groningen speelt)

Ramzi was ik zelf ook vergeten. Maar ik had Rik Platvoet op het oog.

Ik zou het zelf zonder opzoeken nooit weten, maar ben wel benieuwd hoe snel de eerste rader is:
Welke speler die in de jaren '90 elf wedstrijden voor FC Groningen speelde, scoorde in diezelfde jaren '90 zes keer voor een van top-3-clubs?

Sibon? Koeman?

Peter Hoekstra? (leuke vraag idd)

Goede antwoord zit er nog niet bij... In elk geval niet degene die ik op het oog had - heb niet de gescoorde doelpunten van genoemde spelers nagekeken...

Jasper Hummel denkt Bombarda.

RC schreef: Jasper Hummel denkt Bombarda.

Bombarda heeft toch in de jaren 90 niet bij een top 3 club gespeeld? Dat was toch pas in 2002 ofzo bij kakkerlakken?

Ik zat zelf aan Dean Gorre te denken, maar volgens mij heeft die wel vaker bij groningen gespeeld dan 11 wedstrijden

Deesz mag weer uit het hoofd:

Welke oud PSVer, die overigens nooit in het eerste van PSV speelde, heeft enkele jaren geleden maandenlang in de gevangenis gezeten in Belgie omdat hij iemand vermoord zou hebben?

Gerard: Reiziger?

Nee, Gorre, Reiziger en Bombarda zijn alledrie niet goed...

Misschien helpt het als ik zeg dat z'n laatste wedstrijd in de Eredivisie nog niet heel lang geleden is en dat die wedstrijd werd verloren van een andere top-3-club. Hij speelde overigens 1 interland, een oefeninterland in 1998. Nu wordt ie te makkelijk... googlebaar zelfs... Dus hij mag uit het hoofd...

He Koos klopte mij nieuwe antwoord?

Nee joh.

Koos L schreef: Nee joh.

dan klopt jou vraagstelling niet.

Die club heette toen (of nu) gewoon anders denk ik dan.

Gerard schreef: Nee, Gorre, Reiziger en Bombarda zijn alledrie niet goed... Misschien helpt het als ik zeg dat z'n laatste wedstrijd in de Eredivisie nog niet heel lang geleden is en dat die wedstrijd werd verloren van een andere top-3-club. Hij speelde overigens 1 interland, een oefeninterland in 1998. Nu wordt ie te makkelijk... googlebaar zelfs... Dus hij mag uit het hoofd...

Ik weet hem. Maar ik zeg het niet, want ik wist het niet uit m'n hoofd. Heb gegoogled... :oops:

Ok, niemand dus. Extra hint: de top-3-club is PSV en hij heeft daar zeker een X aantal jaartjes doorgebracht... Op een rij:

Wtf is dit?

• 11 wedstrijden voor Groningen in de jaren '90
  • 6 doelpunten voor PSV in de jaren '90
  • 1 interland gespeeld: 1998
  • laatste wedstrijd in eredivisie niet heel lang geleden
  • speelde een x aantal jaartjes bij PSV

Het ontbreekt er nog maar aan dat je als aanwijzing geef: het begint met een E en het eindigt met nrstfaber.

Maarre, nieuwe vraag: wat was de beloning van Danny Blind voor zijn winnende penalty tegen Gremio (1996)?

Hij kreeg z'n eerste kind.