Criminele organisaties hebben ook lef. Ook dat durven jij en ik niet te doen. Lef doet er niet toe, laat je niet vangen door de vorm maar door de inhoud! Het is een club die op een belachelijke manier bezig is met het 'ver-zondigen' van vele soorten van ontspanning.

@ W. Ik heb veel respect voor de manier waarop jij voor je geloof in God wil uitkomen en dat een plaats wil geven in je leven. Iets als Naar House is echter niet goed bezig. Ik denk dat het beter is om dit ook gewoon te kunnen zeggen.

Hmm Perikles, ik denk dat jij je dan wat meer zou moeten verdiepen in Naar House, maar vooral ook in de wereld waarin zij werken. Dat snap je wat ik bedoel; ben je ooit op gabber- of technofeesten geweest? Sommige van die feesten zijn ok, maar anderen duidelijk niet. Als je bij die laatste feesten mensen weg kan halen is dat gewoon goed werk.

Volgens mij ben ik niet de enige die een redelijk broertje dood heeft aan commentaar van mensen die zich ergens niet in verdiept hebben. Verdiep je eerst eens in zoiets en ga dan pas kritiek leveren. Wil je jezelf er niet verder in verdiepen, houdt dan ook je commentaar achterwege. Mocht het zo zijn dat je ervaring hebt met zulke feesten, beschouw dit dan als nooit geschreven, maar ergens heb ik t vermoeden dat je niet heel veel ervaring met zulke feesten hebt, lijkt me?

Ik vind overigens wel dat Naar House met 'bezoeken' als aan Sunset juist christenen in het nauw brengt. Daarbij, speur je Bijbel niet na op de teksten waaraan in het Naar House verhaal wordt gerefereerd. Als je vindt dat de catechismus kromme referenties gebruikt, dit is werkelijk misbruik van bijbelteksten. Toch pijnlijk voor een stuk dat de werkwijze van de duivel moet blootleggen..

Ook ik vind dat Naar House met dit document een hoop geloofwaardigheid verliest, met name het gebrek aan context en zorgvuldigheid vind ik erg storend.
Om even in te haken op wat gezegd werd over U2. Natuurlijk is het mooi dat 3 van de 4 bandleden Jezus belijden, en dat ze in hun teksten God's glorie ook niet schuwen, toch vallen mij soms wel wat dingen op. Deze week heb ik een van de dvd's van de Vertigo tour, live from Chicago, gezien en dit is wat ik met jullie wil delen:
Op een gegeven moment zijn er mensen in het publiek die met beide handen het duivelssymbool maken, pink en wijsvinger omhoog, duim tegen de andere 2. Dit wordt heel uitgebreid in beeld gebracht, en ik vraag me af wat daar de bedoeling van is. Wat ik ook typisch vond om van Bono te horen en zien, was de haarband die hij op een gegeven moment droeg. Daarop stonden 3 symbolen, de davidsster, het kruis, en een maantje als symbool van de islam. De uitspraak die Bono hierover deed: "It is all true". Verbaasde mij wel enigszins.
Hiermee beweer ik niet dat Naar House volledig gelijk heeft wat betreft U2, maar een kritische blik is nooit weg.

Wat Naar House op Sunset precies gaat doen en proberen te doen, dat zal ik vrijdag zelf met eigen ogen gaan aanschouwen. Ik wens ze veel succes om midden in de 3 mensen te informeren over de slechte invloeden van dance en r&b muziek. Ik hoop maar dat zij zich niet voor ons als medechristenen schamen, en andersom ook niet.

Ursa schreef: Ook is het weer eens ergerlijk schreeuwerig en onsamenhangend, zoals wel vaker met schimmige evangelische initiatieven. Misschien moeten we als gereformeerden eens gaan samenwerken met die lui, stukje professionalisering. Komt de boodschap ook beter over. ;)

Wat is dit voor vreemde reactie, Ursa? Gereformeerde arrogantie of gewoon antipathie tegen alles wat evangelisch is?

Evangelischen mogen dan enthousiast zijn over wat ze doen, een cursus organisatiekunde zou voor veel van hen niet misstaan. Maar voor de rest heb je wel gelijk fop. Ik quote mezelf niet graag, maar deze geldt ook voor jou Ursa:

Volgens mij ben ik niet de enige die een redelijk broertje dood heeft aan commentaar van mensen die zich ergens niet in verdiept hebben. Verdiep je eerst eens in zoiets en ga dan pas kritiek leveren. Wil je jezelf er niet verder in verdiepen, houdt dan ook je commentaar achterwege.

Voordat je hoog vanuit je ivoren GSV-torentje loopt te blazen over alles wat er allemaal mis is met anderen.

Lees in met Bono Vox over onder meer zijn religieuze beleving.
Ik lees trouwens in het document van NaarHouse iets fantastisch:

The Beatle muziek is een soort psychologische drugs voor de hersenen.
Een uur luisteren naar deze muziek kan dezelfde uitwerking hebben als het gebruiken van drugs.

Oei! Ik heb twee cd's van de band (The Beatles). Twee uur garant drugsplezier! Ik zet direct Let it be op. Of toch Abbey Road.

Enfin. Ik schrijf overigens voor het ND nog een stuk over het feest van vrijdag.

misschien kun je die quote van Ursa nog gebruiken

Kerel, ook ik schrok ervan. Kwam er achter dat ik mijn hele jeugd stoned ben geweest.

Vandaag heeft Sunset de opiniepagina in het ND gehaald. Jan Wietsma heeft een artikel over popmuziek geschreven.

Dé Jan Wietsma?? Biologieleraar van het Greijdanus????

W schreef: Hmm Perikles, ik denk dat jij je dan wat meer zou moeten verdiepen in Naar House, maar vooral ook in de wereld waarin zij werken. Volgens mij ben ik niet de enige die een redelijk broertje dood heeft aan commentaar van mensen die zich ergens niet in verdiept hebben. Verdiep je eerst eens in zoiets en ga dan pas kritiek leveren. Wil je jezelf er niet verder in verdiepen, houdt dan ook je commentaar achterwege. Mocht het zo zijn dat je ervaring hebt met zulke feesten, beschouw dit dan als nooit geschreven, maar ergens heb ik t vermoeden dat je niet heel veel ervaring met zulke feesten hebt, lijkt me?

Ja sorry Wouter maar ik vind je post neerbuigend. Laat maar aan mij over of ik me in iets heb 'verdiept' of niet. Over ivoren toren gesproken...

Ik vind het goed dat je naar die feesten gaat als je ook daadwerkelijk iets te melden hebt. Daarvoor kijk je naar visiedocument. Als zo'n document volstaat met belachelijke onzin kan je net zo goed thuisblijven. Wat heb je op zo'n feest dan te vertellen? Overigens vind ik vergelijkbare acties met een goede boodschap een prima idee.

Perikles schreef: Ja sorry Wouter maar ik vind je post neerbuigend. Laat maar aan mij over of ik me in iets heb 'verdiept' of niet. Over ivoren toren gesproken...

Ik verwachtte al dat je die ivoren toren terug zou kaatsen. Op zich terecht, ware het niet dat ik al teveel van dat soort opmerkingen over evangelischen heb gehoord van mensen die bij wijs van spreken niemand buiten de gsv kennen. Voor jou nog steeds de vraag: hoeveel techno- of gabberfeesten heb je meegemaakt? Overigens ben ik ook niet een enorme ervaringsdeskundige, maar ben er wel bekend mee en geweest.

Als ik het neerbuigend heb neergezet, sorry daarvoor, maar neem de boodschap wel ter harte.

Perikles schreef: Ik vind het goed dat je naar die feesten gaat als je ook daadwerkelijk iets te melden hebt. Daarvoor kijk je naar visiedocument. Als zo'n document volstaat met belachelijke onzin kan je net zo goed thuisblijven. Wat heb je op zo'n feest dan te vertellen? Overigens vind ik vergelijkbare acties met een goede boodschap een prima idee.

Het document is verre van mooi geschreven. Als je mensen iets wilt vertellen is dit document echt niet de manier. Maar zet jezelf daar eens overheen en pik de essentie eruit: sommige muziek is niet goed. En die gasten van Naar House gaan echt niet gabbers vervelen met zulke verhalen. De vraag is of ze op die feesten sowieso veel vertellen. Volgens mij is het vooral christelijke liefde laten zien. Dan komen de vragen vanzelf wel.

renskebuit schreef: Dé Jan Wietsma?? Biologieleraar van het Greijdanus????

Z'n broer volgens mij.

Lech Walesa

Naar house kan wat mij betreft naar huis. Ik zie geen kwaad in Sunset, bovendien gaat het merendeel van de GKV-jongeren wel eens uit, maar zijn daar over het algemeen geen satansaanbidders van geworden.

volgens mij was de intentie van dit topic het onder de aandacht brengen van het feestje van Pieter, Nanne en Wouter, dus vandaar een beetje aandacht voor de dj die het feestje tot een feest maakt:

www.djguillaume.nl
fopschipper schreef:
Ursa schreef: Ook is het weer eens ergerlijk schreeuwerig en onsamenhangend, zoals wel vaker met schimmige evangelische initiatieven. Misschien moeten we als gereformeerden eens gaan samenwerken met die lui, stukje professionalisering. Komt de boodschap ook beter over. ;)

Wat is dit voor vreemde reactie, Ursa? Gereformeerde arrogantie of gewoon antipathie tegen alles wat evangelisch is?

Geen van beide. Ik heb dat visie-document zitten nalezen en kwam tot de conclusie dat de boodschap zeker goed is (los misschien van het symbolische geblaat over Lucifer en alles) maar de uitwerking minder. Aangezien gereformeerden meestal hun zaakjes goed voor elkaar hebben, op papier dan, bepleit ik juist een samenwerking. Bij het vak tekenen heb ik geleerd dat de boodschap van een schilderij beter uit komt als het kunstig gemaakt is. Zo ook met een document. Dingen moeten helder en duidelijk uiteen worden gezet, geen vage beweringen waar geen kip wat mee kan, geen stellingen zonder argumentatie.

Wat ik overigens bedoel met 'schimmige evangelische initiatieven' is o.a. Life Letter () of iets als www.gelooft.nl (...) Wel christelijk, gedreven, actief, maar vaak niet constitent en nogal zwart-wit.

Koopa schreef: www.djguillaume.nl

christelijke dj dus. eerste wat je voorgeschoteld krijgt is een samenwerking met don diablo. jaaah.. die discussie wordt wel redelijk gecompliceerd zo denk? :D

Koopa schreef: www.djguillaume.nl

Kun je niet maken Jurrian. Die vent heeft connecties met Don Diablo, en dat lijkt me niet goed, foei. Verder lijkt me het redelijk arelaxed om met dit feest te draaien...

En ik snap ook echt niet wat Naar House daar doet, ongeacht of die mensen gabbers en andere leipe lui uit de goot halen. Een beetje vertrouwen in de christenjongeren lijkt me toch niet verkeerd.

Ook vraag ik me af wat er vorig jaar voor sodom en gomorra losbrak na mijn aanwezigheid. Ik vond het nog vrij tam en gezellie nl...

vind ik wel een mooie samenvatting van dit topic.

ik vond het een mooi feest. Beetje jammer dat er een jongen de hele tijd tegen me aan liep te schurken.