Rinze

Afgelopen vrijdagavond was de loting voor het WK voetbal. Groep C - waar Nederland inzit - bestaat verder uit Argentinië, Ivoorkust en Servië & Montenegro. Die groep wordt door veel mensen al de 'Poule des doods' genoemd. Van Basten zelf relativeerde de kracht van groep C op het WK. "Wat is nu een zware poule? Natuurlijk moeten we tegen goede ploegen voetballen, maar dat heb je vaak op een WK. Zwaar is niet het juiste woord. Ik spreek liever over een interessante loting."

Een interessante loting is het zeker. Maar als je kijkt naar hoe bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk en Spanje hebben geloot. Dan zit Nederland toch in een hele lastige groep in verhouding met die landen.

Hoe denken jullie over de loting?

Ikzelf denk dat we eerste worden in de groep, maar dat dacht ik vooral na het luisteren van van het WK van 1998.

Maar ja, Dennis Bergkamp doet niet meer mee...

is het niet een goed idee om dit topic om te dopen tot WK 2006 topic met als subtitel degene die het nu draagt? (voor toekomstigheden.....)

dat komt nog wel

Infamous angel

Hey, is dat even toevallig. Ik las net dit:

"... Korfbalvereniging Bergeijk is ingedeeld in de groep des doods."

...

Zou het toeval zijn? :wink:

FIFA schreef: The Dutch, imperious in qualification, will have their hearts set on making a successful return after an eight-year absence. The Serbo-Montenegrins, meanwhile, will come to the tournament full of confidence fresh from a preliminary competition where their defensive solidity impressed the entire world. And if the Africans are considered the minnows of the group, they are nonetheless brimming with talent and enthusiasm. It would be a brave man who staked his reputation on predicting a winner...

Mooi introductie om de spanning nu al te voelen.

Houden jullie met je vakantieplanning ook rekening met het WK? Of blijf je net als vele andere Nederlanders speciaal hiervoor thuis?? Volgens het ANP is dit een overweging die veel Nederlandse mannen momenteel aan het maken zijn. Jaja, de gekte is begonnen, ik plas nu al in mijn broek.

Waar maakt iedereen zich druk om? Johan heeft immers al gesproken: het is juist een hele goeie loting. De groep is inderdaad lastig, maar als je daar één keer door bent, zit je aan de goeie kant van het schema (lees: niet aan de kant van brazilië). daar hoeven we toch niks meer aan toe te voegen? of we vliegen er in de poule-fase uit of we worden wereldkampioen.

ARD schreef: Houden jullie met je vakantieplanning ook rekening met het WK? Of blijf je net als vele andere Nederlanders speciaal hiervoor thuis?? Volgens het ANP is dit een overweging die veel Nederlandse mannen momenteel aan het maken zijn. Jaja, de gekte is begonnen, ik plas nu al in mijn broek.

Ik ben van plan om met een aantal vrienden die kant op te gaan. Gewoon busje huren en flink feestvieren op die oranje campings. Als het in de buurt is moet je er ook gewoon een feest van maken.

Draait dan echt alles tegenwoordig om feest? Voetbal is oorlog. Oorlog is geen feest. Zie de ernst van de zaak toch eens in, knaap!

ARD schreef: Houden jullie met je vakantieplanning ook rekening met het WK? Of blijf je net als vele andere Nederlanders speciaal hiervoor thuis?? Volgens het ANP is dit een overweging die veel Nederlandse mannen momenteel aan het maken zijn. Jaja, de gekte is begonnen, ik plas nu al in mijn broek.

Ik heb alle wedstrijden van Nederland al in m'n agenda gezet!! Ik zet m'n vakantie er niet voor opzij, maar als ik in Nederland ben houd ik er wel rekening mee! :D

trouwens, moeten we de soos ook afhuren ofzo? Of willen we samen met atv kijken?

Machteld schreef: Ik heb alle wedstrijden van Nederland al in m'n agenda gezet!!

Ik ben errug benieuwd naar het aantal wedstrijden dat nu in je agenda staat genoteerd... 3, 4, 5, 6 of 7 (exclusief oefeninterlands, dus vanaf 9 juni)

Rinze schreef: trouwens, moeten we de soos ook afhuren ofzo? Of willen we samen met atv kijken?

huur maar af....

Rossatron schreef:
Machteld schreef: Ik heb alle wedstrijden van Nederland al in m'n agenda gezet!!

Ik ben errug benieuwd naar het aantal wedstrijden dat nu in je agenda staat genoteerd... 3, 4, 5, 6 of 7 (exclusief oefeninterlands, dus vanaf 9 juni)

Nee, de kwart, halve én hele finale staan er nog niet in, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik niet weet wie de tegenstander wordt.... Maar natuurlijk gaat Nederland gewoon door! :lol:

Poule des doods, jazeker.

Voor die anderen.

Rinze schreef: trouwens, moeten we de soos ook afhuren ofzo?

Heel graag!

RC schreef: Poule des doods, jazeker. Voor die anderen.

:lol:

Die soos kan je dan niet huren, die huurt de VGSE af. Ja het is dus zoals bij het EK samen met de ATV voetbal kijken.

Ok ik kom dan uit het Mijatovic tijdperk maar dit is gewoon een goede loting. Als je sterk bent bestaan er gewoon eenvoudig weg geen slechte lotingen. Uitgaan van je eigen kracht heet dat...

Toch had ik net iets liever Brazilie geloot, maar Argentinie is ook mooi. Hoe zwaarder de poule hoe mooier het WK. Een beetje extra spanning is leuk.

ze worden denk ik sowieso 2e... dus gaan ze door... Ik vond het commentaar van de BBC wel cool: ``isn´t that difficult I think, it´s like the chamions league, the two best are going to the next round. That would be Holland and Argentina. It´s up to them who´s the number one´´

Sowieso ben ik ook helemaal niet bang voor Brazilie. Waar hebben we het over? Ronaldinho, Robino, Ronaldo.

Ik bedoel: wij hebben Kluivert. Toch?