CvB* proudly presents: Het
Als commissie denken we na over het functioneren van de bijbelkring; en één ding dat opvalt, is dat met betrekking tot het (zoeken van) voorstudiemateriaal, vaak het wiel opnieuw uitgevonden moet worden. Vaak blijkt het lastig om een leuk onderwerp te vinden; óf om bij een leuk onderwerp, goed voorstudiemateriaal te vinden. Met het bk-evaluatiesysteem, willen we op dit punt ondersteuning bieden.
Het idee is simpel: aan alle bijbelkringleiders is gevraagd of ze na het behandelen van een bk-onderwerp, dit onderwerp evalueren (als er gebruik is gemaakt van voorstudiemateriaal**). Op die manier komt er in het overzicht van de bkevaluaties, een lijst met onderwerpen waarover een evaluatie is ingevoerd. Na een tijd zal er een flink aantal onderwerpen zijn waarover een evaluatie is ingevoerd, en dan kan dit als hulpmiddel dienen bij het kiezen van een geschikt bijbelkringonderwerp. Naast de overzichtspagina is er ook een zoekpagina, waarbij je op een bepaald trefwoord kan zoeken (in diverse velden), en als het trefwoord in een evaluatie voorkomt, dan krijg je die zoekresultaten in beeld.
Alleen bijbelkringleiders kunnen evaluaties invoeren, en leden kunnen ze bekijken, en erin zoeken. Nu is het alleen zo dat er misschien best olim bk-leiders zijn, die bk-materiaal hebben behandeld, en hierover nog wel een mening hebben. Omdat het wel belangrijk is dat het materiaal nog redelijk vers in het geheugen zit (om zinnige opmerkingen te kunnen maken in het evaluatie systeem), willen we de bk-leiders van vorig jaar (en dus niet van nog een jaar eerder) de mogelijkheid bieden om ook een evaluatie in te kunnen voeren. We zouden het zelfs erg op prijs stellen als u dit doet, omdat de database pas erg bruikbaar gaat worden als deze flink gevuld wordt; en als u nu al een goede bijdrage kunt leveren, dan wordt dat zeker gewaardeerd.
Dus heeft u nog bk-evaluatiemateriaal dat u vorig jaar behandeld heeft, en dat nog voldoende vers in het geheugen zit om te evalueren, wilt u dan een e-mailtje sturen naar mij, of hier even posten dat u wel een evaluatie wilt invoeren? Dan regel ik dat u toegang krijgt tot de invoerpagina.
We hopen dat dit systeem een nuttig hulpmiddel kan zijn voor het kiezen van bk-onderwerpen. Daarvoor is het ook belangrijk dat bk-leiders dit consequent invullen. Ze hebben hierover ook een brief gehad, en we vertrouwen erop dat bk-leiders dit dus ook gaan doen; en dat we hopelijk een goed werkend systeem hebben. Mochten er nog vragen zijn over het systeem, of mochten er dingen niet goed werken, wilt u dat dan hier posten, of mij mailen, dan kijk ik wat ik eraan kan doen.
Alvast bedankt :-)
Namens de CvB,
Carloz
*CvB=Commissie voor Bijbelkringen
**Dat kan een boekje zijn, of een reader, of een eigen gemaakt document, etcetera; evaluaties moeten ingevoerd worden over alle bijbelkringseries, behalve als er naast de bijbel geen ander materiaal is gebruikt.
ikke....
Sabine, je hebt nu toegang gekregen (als ik het goed heb gedaan).
Verder voor GSV-ers in het algemeen, en voor bk-leiders in het bijzonder: als er vragen / opmerkingen zijn over dit systeem, dan horen we het hier graag. Het is immers voor jullie geschreven.
Het is nu nog vrij leeg in de database, en daarom nog niet heel 'spannend'; maar we hopen dat dat de komende maand(en) zal veranderen.
Heyyy!
Ik zie dat HaJee een bk-evaluatie heeft ingevoerd. Prachtig natuurlijk. Wie volgt?
Is alles een beetje duidelijk? (vraag voor iedereen eigenlijk)?
Ja! Voor mij is het duidelijk.
Tip voor iedereen die nu al zoekt naar een geschikt onderwerp (en nog niet genoeg heeft aan onze database...), neem eens een kijkje op
Hier worden een heel aantal populaire BK-boekjes ge-evalueerd (door een cie.).
Hey GSV-ers in het algemeen en bijbelkringleiders in het bijzonder:
Zojuist heb ik de volgende mail gestuurd naar de bijbelkringleiders. Daarin staat ook dat vragen opmerkingen etc. in dit topic geplaatst kunnen worden; dus komt u maar...
Verder zien we graag binnenkort de reacties van de bk-leiders tegemoet; maar ik kan het me op dit moment (1 minuut na verzending van de mail) voorstellen dat u nog niet voldoende reactiemogelijkheid heeft gehad om te antwoorden :D.
De CvB heeft mij laten weten dat nog niet iedereen de bijbelkring-enquête voor 2004-2005 heeft ingevuld. Het is de bedoeling dat dit vóór donderdag 30 december 2004 wel het geval is.
De enquête is te vinden in het menu, onder GSVdocs, of via .
Dus heb je deze nog niet enquête nog niet in handen gehad, of ben je vergeten hem in te leveren, doe dat dan nog even voor het einde van het jaar.
Ingevulde enquêtes kunnen gestuurd worden naar de leden van de CvB.
Bijvoorbeeld
R.C.van.Houwelingen@student.rug.nlof karsde_bruijne@hotmail.com
of sabinetimmermans@hotmail.com
Of Pieternel Teekens?
Volgens mij is de groep dan compleet...
Jean, bedankt! Vergeet hem ook zelf niet in te vullen.
Inderdaad Jean, top!
Het bk-evaluatie-systeem is in de nieuwe site geplant.
Te vinden in het menu; De GSV, BK-evaluaties.
Tanx!
Nog even een vraagje: waarom staat er bij 'Het feest van de navolging' dat er twee evaluaties zijn terwijl bij aanklikken blijkt dat dit slechts een keer staat geregistreerd. Bij 'Meer dan genoeg' doet dit fenomeen zich andersom voor.
En mijn evaluatie van 'In dubio' van Wim Rietkerk komt zelfs in het geheel niet voor in het overzicht. Wanneer ik zoek op 'dubio', verschijnt hij echter wel in beeld.
Heel goed gezien. Er is op verzoek van de CvB weer wat gesleuteld aan 't gebeuren (hoort u allen nog meer van), en daarbij is iets kennelijk niet helemaal goed neergezet door mij. Het staat er nu wel bij...
Overigens: k ben ook niet tevreden over hoe de weergave eruit ziet, als je een item bekijkt, daar ga ik nog mee aan de slag...
Zo, ik heb nog ff wat gedaan aan de layout van de resultatenpagina, en volgens mij staat alles nu redelijk recht. Ik ben er zelf i.i.g. tevreden over...
Nu ben ik eigenlijk nog wel benieuwd naar de planning van de CvB met dit systeem... Of is dat nog een geheimpje? ;).
Dat is inderdaad nog een geheimpje... niemand mag het weten. Wel kunnen we als TBS verklappen dat het eerste materiaal waarschijnlijk pas aan het einde van de zomervakantie op de site zal verschijnen. Voorlopig zijn we nog druk bezig...