Antuma ik kan nu niet achterblijven. Als jij je handhaaft in de vijfde krijg jij van mij 3 maanden HT-supporter. Veel succes komende zondag.

10-1 winst, waarom al die doelpunten in 1 wedstrijd en niet verspreid over de afgelopen 4? Wel een nieuw clubrecord.

0-1 verloren, mn nieuwe spits en vleugelspeler hebben niet dat beetje toegevoegt om te winnen. Verdediging was te sterk, en de mijne te zwak, nieuw verbeterpuntje voor mijn team, zodra er weer cash is..

lekker, zo'n vormcrisis :s Bijna mn hele middenveld is slecht in vorm. Kost zeker punten, nu al 6 achter op de nummer 1. Dat was niet helemaal de bedoeling (hoewel ik vandaag net zo goed had kunnen winnen). Toch nog proberen kampioen te worden, maar dan moet eerst de vorm maar eens komen

Ik heb verloren vandaag. Vind et niet helemaal terecht.

Zo, met de derde verlenging op rij heb ik het gered tot in de zesde ronde van de beker. Gaat nu een lastig verhaal worden om verder te komen, maar je weet maar nooit hoe het gaat lopen! Mijn tegenstander is een IV-klasser, die wel iets beter is dan mijn team. Aan de andere kant: FC Santen heeft wel vaker goed gepresteerd tegen teams die beter waren. Op zich heeft hij ook geen B-team om bang voor de zijn, alleen zijn aanval is vervelend...

Wat een geweldige trainingsweek zeg! Enige basis speler die uitvorm is is mijn keeper, en die gaat toch vervangen worden. Verder zijn er drie trainees gepopt, 1 naar uitstekend en 2 vleugelspelers naar goed PM. Van één van deze vleugelspelers is mn aangekochte trainee van vorige week:

Boet van den Muijsenberg (130189062)
18 jaar, redelijk in vorm, gezond
Specialiteit: Onvoorspelbaar

(TSI): 2 540

Conditie: goed Keepen: rampzalig
Positiespel: goed Passen: matig
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: matig
Scoren: redelijk Spelhervatting: slecht

Verkopen en nieuwe jongere trainee inkopen, of verder trainen?

Btw, hoeveel effect heeft de conditie van een keeper op zijn prestatie? Ben toe aan een nieuwe keeper..

Tis wel erg stil op het hattrick topic, geen opschepperijen, geen wedstrijdfrustraties, geen gezeik..

Winst in de 5e ronde voor Impulse!

Groningen - Van uw verslaggever

Impulse staat weer een stapje verder van degradatie af. Een 1-2 winst is de boeken in gegaan als de eerste tactisch gespeelde wedstrijd van impulse! De centrumaanval van de tegenstanders liet de flanken open voor mijn naar de vleugelspelende aanvallers.

Marco Stasi kreeg vanmiddag een warm onthaal in het Colosseum Impulsa. Na een korte vlucht vanuit zwitserland kwam de italiaanse doelman aan op luchthaven Eelde. Het werd een rustige avond voor Marco, maar één kans werd de thuisploeg toegekend, dit in tegenstelling tot zijn collega.

Man of the Match was Rafael Kis die al enige tijd in sublime vorm verkeerd. Tweemaal wist de keeper van Husky's de bal nog uit het doel te houden. Maar briljante combinatie op de rechtervleugel verslinde de verdediging en Rafael maakte zijn treffer. Zelfs the fans van de thuisploeg gaven de 18 jarige Rafael credit.

Ok, Rolf je hebt gelijk. Ik zal wel ff zeiken. Wat een ongelofelijk K*tseizoen. Eruit in de derde ronde van de beker, waardeloze competitieuitslagen en dat allemaal door blessures in de eerste bekerronde. Het is een drama. Om het drama maar wat te rekken ga ik binnenkort over op verdedigers trainen. Dit is het een beetje de laatste fase in de destructie van mijn team.

RJ, dat zijn geen grappen, verdedigers trainen. Counterhond.

De spelers van FC Santen bereiden zich na de zeperd van afgelopen zondag (het werd 0-8) voor op hun bekerwedstrijd. Tot overmaat van ramp heb ik niet tijdig genoeg sportpsychologen aangenomen, hierdoor is het zelfvertrouwen van mijn team waardeloos. Ben benieuwd wat dat morgen allemaal gaat brengen. Verder heb ik gisteren een nieuwe spits gekocht en twijfel ik nog over de vraag hoe lang ik door zal gaan met het trainen van middenvelders. De kans bestaat dat ik binnenkort overstap op spitsen...

@RJ: Verdedigers trainen gaat je ploeg niet helpen, verlies je als nog doordat je te minder kansen zal produceren. En als je dat wil tegen gaan zul je minder spitsen moeten opstellen. Dan scoor je al helemaal niet. Hoelang train je nu wingers?

@Steef: Ga je dan 3-4-3 spelen? of 2-5-3 :P

Bah, stomme friendly's.. daar gaat mijn enige verdediger die nog in enige vorm verkeerde. 5 weken geblesseerd.. Kan ik die ook gaan vervangen. Als of het geld me op de rug groeit!

rolv schreef: @RJ: Verdedigers trainen gaat je ploeg niet helpen, verlies je als nog doordat je te minder kansen zal produceren. En als je dat wil tegen gaan zul je minder spitsen moeten opstellen. Dan scoor je al helemaal niet. Hoelang train je nu wingers?

Check mijn team. Constateer vervolgens dat er achterin geen of nauwelijks kapitaal rondloopt dus een trainingsswitch geeft weinig gedwongen verkopen.

Ik train voor mijn tweede seizoen wingers, dat is kort, maar ik heb nu een winger die in principe door elke verdediging heen komt, dat is eerst voldoende.

Ik kan 5-3-2 gaan spelen in oefenpotjes en 4-4-2 in gewone wedstrijden. Ik behoud dan mijn middenveld( dezelfde middenvelders spelen), ik mis vleugelaanval aan een kant(een winger minder opgesteld) en mijn verdediging wordt enorm beter( 4 formidabele verdedigers in plaats van 1 goede , de wingbacks waren eerst vleugelspelers nu verdedigers). Het resultaat; minder mooie wedstrijden, minder doelpunten voor, veel minder doelpunten tegen.

Dat is de theorie.

Wanneer ik spitsen ga trainen (met de nadruk op wannneer) dan ga ik spelen met een 3-4-3 of een 4-3-3- opstelling. Dit natuurlijk afhankelijk van de tegenstander. 2-5-3 is niet echt een zinvolle opstelling om in te spelen (verzwakking middenveld etc.)

2-5-3 spelen leek mij ook niet echt zinvol nee :P

@RJ: Het is de vraag of je met minder mooie wedstrijden, minder doelpunten voor, en veel minder doelpunten nog een fatsoenlijke plek in de competitie houdt. Het feit dat de switch niet veel nadelen zou geven wat betreft trainees etc dat is wel een voordeel.
Ben je ook van plan om Passen te trainen naast verdedigen?

Kijk dan eens naar deze verdedigerstrainer: SV Voorschoten (69954)

Die doet het best goed, leuk counterspel. Maar kan ook alleen scoren vanuit de counter. Wel grappig trouwens dat hij spelhervatting heeft lopen trainen, vrijwel al zijn te koop staande spelers hebben hooge stats daarin.

He lui, ik heb nu een speler van 21 met wonderbaarlijk positiespel. Is het slim om die te verkopen? Of moet ik hem zelf houden??

rolv schreef: 2-5-3 spelen leek mij ook niet echt zinvol nee :P @RJ: Het is de vraag of je met minder mooie wedstrijden, minder doelpunten voor, en veel minder doelpunten nog een fatsoenlijke plek in de competitie houdt. Het feit dat de switch niet veel nadelen zou geven wat betreft trainees etc dat is wel een voordeel. Ben je ook van plan om Passen te trainen naast verdedigen?

Het idee is minder doelpunten voor, veel doelpunten minder tegen dus een hogere plaats in de competitie. (zie mijn vorige stukkie) :lol:

In eerste instantie ben ik niet van zins te gaan counteren, mijn middenveld is sterk genoeg om niet overlopen te worden in mijn competitie. Passen trainen voor mijn verdedigers is dan niet nodig.