Ik heb het ook even uitgerekend. Ik moest het met pen en papier doen (geen rekenmachine bij de hand) maar ik kwam uit op een totale salarissom van € 77 480 tegenover € 40104 van vorig seizoen. Een grootverdiener vertrek overigens wel deze week. Hij drukt met € 13720 redelijk zwaar op het budget. Voor hem in de plaats komt een speler die rond de € 20 000 moet gaan verdienen. Per saldo is er dus niet echt sprake van een lastenverlichting.

Ik heb mijn jeugdpull van afgelopen maandag zojuist verkocht voor (netto) € 685 000. Dit betekent dat mijn jeugdopleiding voor twee seizoenen uit de kosten is (32 * 21 000) een mooie opsteker!

TSI: +5110 / -2300
Vorm: +5 / -9 (gem. vorm top 11 gelukkig nog 6.5)
PM: +1 (21j, wonderbaarlijk)

Nou ik heb vandaag (eindelijk, ja rienk ik vond het lang duren) een team toegewezen gekregen en gedoopt met de naam Impulse. Ben nog bezig met de beginopdrachten, nog even een vriendschappelijke wedstrijd regelen en kan ik weer verder.

De eerste competitiewedstrijdt heeft mijn team al zonder me gewonnen, dus dat is al mooi eentje binnen. Trainer is per direct ontslagen en speler met goed leiderschap is tot trainer gebombardeerd. Wat moet ik kwa assistenten nog bij halen? Heb een keeper-assi, 2 train-assi en een fysio, is dat genoeg?

Verder heb ik nog geen idee wat ik het beste kan doen met mijn spelers. Heb wel een formatie gemaakt, maar de spelers zijn nou niet bepaald briljant :( Kan ik het beste direct de transfermarkt opgaan op zoek naar 'betere' spelers, of eerst dit seizoen afwachten?

Beste Rolf, tenzij je een redelijke trainer hebt of een goede trainer (goed en redelijk slaat niet op leiderschap!) kan je je nieuwe trainer ook wel weer ontslaan.

Plaats hier de gegevens van je trainer even voordat je hem ontslaat dan leg ik uit wat je verkeerd gedaan hebt.

Verder zou ik nog even helemaal niets kopen aan spelersmateriaal voordat je gesproken hebt met een hattricker.

(ok als je je echt niet kan inhouden, koop twee 17-jarige spelers die minimaal redelijk positiespel hebben voor maximaal 30 k per stuk)

edit: en lees de regels!

1. neem een redelijk coach met zwak leiderschap (niet die spelers)
  2. stel een trainigsprogram op. Ga je verdedigers of middenvelders trainen. Koop 17 en 18 jarige voor ong 1000-3000 met redelijk als hoofdstad.
  3. Als je een heel zwak team hebt zoek niet te dure versterkingen (bvb keeper)
  4. ass 9 train 1 keeper 1 fysio 1 woordvoerder

@RJ: Ik dacht dat van de trainer dus te hebben gelezen in de regels.. maar goed fouten maken dat kan. De oude trainer was slechter en deze dus ook, maar ja.. zal wel even posten wat de trainer kan (of dus niet):

Daymon Nieuwenburg
30 jaar, matig in vorm, gezond
Een zwak coach die noch aanvallend noch verdedigend is ingesteld.
Een aangenaam persoon die temperamentvol en rechtvaardig is.
Hij heeft zwak ervaring en is een goed leider.

Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 100
Loon: 500 €/week
Eigenaar: Impulse

Conditie: slecht Keepen: rampzalig
Positiespel: waardeloos Passen: matig
Vleugelspel: slecht Verdedigen: slecht
Scoren: zwak Spelhervatting: zwak

Dees had ik dus tot trainer gemaakt. Maar het gaat bij trainers dus ook om hun voetbalkwaliteiten?

Wat erg zeg beginner te zijn.

@Perikles: bedoel je nu 9 assistent trainers? is dat niet veel en hoeveel invloed hebben ze dan?

En voor de transfer aankopen, van RJ zowel Perikles, in hoeverre moet dan nog kijken naar de overige stats? TSI +/- 500 iets in die richting?

Daymon Nieuwenburg
30 jaar, matig in vorm, gezond
Een zwak coach die noch aanvallend noch verdedigend is ingesteld.
Een aangenaam persoon die temperamentvol en rechtvaardig is.
Hij heeft zwak ervaring en is een goed leider.

Het gaat bij de coach voornamelijk om de roodgedrukte kwaliteit, deze moet redelijk of goed zijn anders worden je spelers nooit beter. De cursief gedrukte kwaliteit (leiderschap) is leuk, maar is voor een beginner niet noodzakelijk en veel te duur. De voetbalkwaliteiten van de coach doen er niet toe.

Wat jij nu moet doen is een externe coach aannemen die redelijk is en slecht leiderschap heeft. Deze zal je 79000 euro kosten, standaardbedrag. Kom je eeneen ander bedrag tegen, dan doe je iets verkeerd en moet je het niet doen.

In hoeverre je op andere kwaliteiten moet letten bij spelers aankoop: Andere kwaliteiten zijn in principe bonus het is leuk maar niet noodzakelijk, redelijk in de hoofdstat is alleen vereist.

hoofdstuk 14 van de regels staat wat belangrijk is voor elke positie. Op volgorde van belangrijkheid. (middenvelder: 1. positiespel 2. passen en ga zo maar door)

Heerlijk zo'n n00b. Typisch zo'n geval van de klok en de klepel. Ik moet zeggen dat ik het wel hilarisch vind. Overigens: gooi alle dingen die je denk te weten over voetbal opzij: je hebt er niets aan. De regels lezen en daarna handelen. 9 assistent-trainers zorgen ervoor dat het optrainen sneller gaat, met het aantrekken kun je overigens wel wachten totdat je een aantal trainees (jonge spelers die je beter gaat maken om geld mee te verdienen) hebt gekocht. Op dat punt ben ik het met Jongsma eens: smijt je geld niet gelijk over de balk. Mijn tip: wacht tot de prijzen voor 17-jarige spelers met redelijk positiespel zijn gezakt, koop er nu een en train een paar weken conditie. Een aantal spelers zal dit kunnen gebruiken! Of is een van mijn collega-managers het niet met mij eens over deze strijdwijze? Zelf heb ik profijt gehad van een conditietraining in het begin.

Ik denk dat je niet zolang hoeft te wachten. Ik wil je aanbevelen middenvelders te trainen, dan heb je het snelste succes.

In de laagste divisies win je je wedstrijdjes wel met spelers die geen conditie hebben maar wel redelijk postiespel. Conditie is wel erg handig voor later, dus probeer een paar te krijgen met conditie. Geef er echter niet teveel geld aan uit, hebt minstens 6 trainees nodig hou daar rekening mee.

Rolv, conditietrainen is op zich ok, echter, twee dingen:

• De vorm van je spelers holt achteruit.
  • Omdat je net bent begonnen, zul je waarschijnlijk vrij snel een groot deel van je selectie vervangen. Voor een paar duizend euro vind je nl. al spelers die beter zijn dan die je nu hebt. Daarmee loop je dus het risico dat je nu veel spelers traint die je straks toch verkoopt/ontslaat.

Ik zou dus snel beginnen met het trainen van (nieuwe) spelers in wie je toekomst ziet. En dan denk ik aan positiespel, verdedigen, vleugelspel o.i.d.

Bedenk wel goed dat het niet zo efficiënt is om vaak te wisselen van trainingstype. Je moet je daarom toeleggen op een bepaald type training, voor minimaal enkele seizoenen.

Verhoog de trainingsintensiteit naar 100%. Om blessures te voorkomen kun je enkele fysiotherapeuten aanstellen. Stel alleen dokters aan als je daadwerkelijk geblesseerde spelers hebt (en dan nog alleen als het om cruciale spelers gaat, bijv. trainees of onmisbare vaste krachten).

Als je middenvelders koopt: let behalve op hun positiespel ook op hun conditie. Deze is zeer belangrijk. Ook passen/verdedigen is aan te raden, maar is minder belangrijk. Ga je positiespel trainen, koop dan trainees die:

• op een zo hoog mogelijk conditieniveau zitten; dit betekent dat je ze direct al kunt inzetten in de competitie;
  • allemaal ongeveer op hetzelfde conditieniveau zitten; hierdoor verspil je zo min mogelijk trainingsweken aan het verder op peil brengen van hun conditie.

Voor niet-trainees geldt: er is geen reden om extreem jonge spelers te kopen. Je kunt wel denken: dan gaan ze nog een aantal seizoenen mee, maar de praktijk leert dat je team zich sneller ontwikkelt dan je denkt. Koop daarom - vaak voor dezelfde prijs of nog goedkoper - oudere spelers met dezelfde vaardigheden, maar met een dosis ervaring. Zij zullen beter presteren.

Best leagues in VII

P Loddar* AH-points League

1. 8.84 146.4 VII.526
    2. 8.60 144.5 VII.718
  2. 8.51 137.8 VII.169

he... laat ik nu net in de VII.718 zitten :shock:

maar gaat wel lekker.. wordt pittig..

Skippy bedankt voor de beginnershulp, het is weer wat duidelijker. En iedereen bedankt voor de reacties, ik stel het zeer op prijs! Trek wel weer aan de bel als er iets is :D

Nu eerst die wedstrijdt tegen Perikles maar even afwachten. Ga natuurlijk voor niets anders dan winst!

Shit, ik moet minder vaak vanaf franks pc op gsvnet, vergeet steeds in te loggen op mijn eigen account.

Vorige post was dus van mij.

zo das lekker,... binnen een drietal dagen...twee keer stadion propvol :) KASSA!!!

Volgende week speel ik uit tegen een zesde-klasser in de beker. Ik denk dat ik niet super veel kans zal maken. Ben nu aan het uitdenken hoe ik hem zal aanpakken. Ik overweeg om mijn voltallige A-middenveld in te zetten voor deze wedstrijd. Alleen wanneer ik het middenveld domineer zou ik nog een kans maken. Ik heb in mijn persbericht vermeld dat ik me richt op de competitie, ik hoop dat hij dit geloofd en niet doorheeft dat ik hem probeer te misleiden. Het zou in ieder geval wel een mooie prestatie en een nieuw clubrecord zijn: de vierde ronde van de beker. Ik hoop in ieder geval nog een keer op Het Kokosnotenveld te kunnen aantreden in het kader van de beker. Mijn tegenstander van gisteravond heeft er met de pet naar gegooid, heb ruim gewonnen dus had net zo goed kunnen piccen.
Voor al die mensen die Positiespel trainen en deze weeken klagen over hun vormupdate (deed ik ook vorig seizoen in week 2) een mooi verhaal over de vorm. Wellicht hebben jullie het al gelezen, het staat gewoon in de nieuwsbanner aan de zijkant. Vooral de nieuwelingen raad ik aan om veel te lezen, je steekt er over het algemeen waardevolle kennis mee op.

De link: http://ypge.wordpress.com/2006/04/29/se ... e-of-form/

Gisteren een leuke jeugdpull verkocht. 20 jaar, goed scoren. Ik had verwacht er niet meer dan zo´n 70000 voor te krijgen. Toch kreeg ik dr 177K voor, erg mooi meegenomen en weer een half seizoen jeugdopleiding dr uit.

Gister in de beker dr met 4-1 uitgevlogen tegen een 5e klasser. Tot de 80 minuut kon ik aardig bijblijven met 2-1 achter, maar toen sloeg toch het nootlot toe.
Grootste minpunt was dat ik te laat was met mn opstelling doorgeven (11 minuten van te voren kwam ik dr achter) dus drie aanvallers geen training gehad. :oops:

Ik heb 2 wonderbaarlijke middenvelders erbij! Woehoe!
Verder een beetje lullig uit de beker gegaan (1-0 terwijl ik heb gepict), maar niet te lang treuren... Want de verkoop van een laffe jeugdpull die door een enorme bidwar opeens 170000 oplevert is natuurlijk gewoon top :)

waarom krijg ik nooit zo'n jeugdpull... Grootste bedrag dat ik voor jeugdpull heb gekregen is 40.000. Maar ja, komt nog wel.
Ik ben meteen de eerste wedstrijd vd competitie alweer genaaid. 0-1 verloren terwijl ik veel beter team heb. Moet nu niet teveel onnodig puntverlies leiden, wil wel kampioen worden. Ik zit nog wel in de beker, maar nu tegen 5e klasser. Wordt m dus niet.