hmmm ik werd niet blij, echter wel een onverwacht snelle pop van een trainee...

dikke vormdaling wederom. Een keeper die slecht in vorm is :|

Mijn hele team zit in een ernstige voorcrisis. De resultaten vallen de laatste weken ook niet mee.... ik heb mijn 1e plaats ingeruild voor een 4e plek. De aankomende 4 wedstrijden zijn belangrijk voor het kampioenschap. Verder kan ik ook niet tevreden zijn met mijn pops....ik zelfs 1 speler in november gepopt (toen 17 jr) die nog nooit is gepopt, omdat hij heel vaak geblesseerd is :(

Vriend Niels
RJ schreef: Conditie is voor de middenvelders van essensieel belang. Pas bij goed conditie trainen ze optimaal.

Is dat zo... Dat wist ik niet. Ik moet maar even zo'n 2 weekjes conditie gaan trainen tussendoor.

Vriend Niels schreef:
RJ schreef: Conditie is voor de middenvelders van essensieel belang. Pas bij goed conditie trainen ze optimaal.

Is dat zo... Dat wist ik niet. Ik moet maar even zo'n 2 weekjes conditie gaan trainen tussendoor.

Correctie, pas bij goed conditie presteren ze optimaal.

Ja daarop inhakend. Is het slim om conditie te gaan trainen: zie dit 65490704 (en de rest, het gebeurd te vaak!)

Hangt ervan af, je wint je nu toch wel dus je hoeft het niet te doen omdat je team verliest door je middenveld. Maar heb je drie weken conditietraining nodig dan zou ik als ik jouw was dat binnenkort een keer doen, nu mag het nog schadelijke gevolgen hebben. (kans op vormdaling) Want nogmaals je wint je wedstrijden toch wel.

Als je je trainees ooit voor veel geld wilt verkopen, moet je ze conditie geven. Want, zoals je ziet in de aangegeven wedstrijd, heeft de conditie van middenvelders nogal wat invloed op de prestatie van middenvelders. Dus als je positiespel traint, zul je ook conditie moet je trainen.

Ik zelf train altijd conditie in het tussenseizoen. Dit heeft als voordeel dat je dan wel al je trainees training kan geven ipv slechts de helft van je trainees. In het tussenseizoen heb je namelijk maar 1 wedstrijd, en met positiespeltraining zou je dan slechts de helft van je trainees training kunnen geven.

Wanneer je nu conditie zou gaan trainen, zou dat op korte termijn een positief effect geven aan je middenveldrating. De vorm van je spelers zal echter ook dalen, en dat zal het positieve effect deels zoniet helemaal teniet doen. Ik zou dus wachten.

Ja daar dacht ik zelf ook aan. Omdat ik toch alles win vroeg ik me af of het zin had. Ik begin echter behoorlijk in de min te geraken en zal iets gaan verkopen. Daarom ga ik denk ik toch wat conditietrainen. Het enige wat ik nog wil weten: blijft de conditie dan op hetzelfde peil na de conditie of neemt ie weer af?

Met conditie is het net als met andere vaardigheden. Eenmaal verworven zakt het niet weer terug totdat de speler 30 wordt. Het maximum voor conditie is overigens excellent, maar in het algemeen wordt solid(good) conditie als voldoende gezien. (er is nog iets kleins met formidabel, maar dat legt iemand anders maar uit )

En hoeveel nivea's stijgt ie per training? Dan zal het ook wel langzaam gaan...

Die stijging is een beetje random. Soms stijgt het niets, meestal 1 en heel soms 2 niveau's.

Wat voor effect heeft een rampzalige vorm op de prijs van een speler? En hoe groot is dat effect ongeveer?
Ik heb nu namelijk een speler die komende training gaat poppen (dat schat ik in) en die ik eigenlijk wilde gaan verkopen. Het is een briljante middenvelder. Is het misschien slim om die speler toch nog een niveautje hoger te krijgen, hij is nu 20 jaar. Het zou betekenen dat hij begin volgend seizoen gepopt is als ik hem nu niet verkoop.

Vriend Niels

Ik zou hem nog verkopen met zo'n rampzalige vorm, is toch slecht voor de verkoopprijs en de spelers is nog jong.

Maar ik ben weer is zo dom geweest om mijn opstelling te verkloten door een middenvelder gewoon in de verdediging te laten staan en zo 4-4-2 te spelen. 0-4 verloren. Ik sta nog derde maar moet nog oppassen dat ik niet degradeer. Kijk maar is in mijn competitie hoe dicht alles bij elkaar staat.

quote uit mijn wedstrijdverslag van afgelopen zondag:

In de 32e minuut leek de val van Robert Bhatti van Pietje verrassend veel op die van Sven Kramer tijdens de Olympische ploegenachtervolging. De scheidsrechter gaf Robert Bhatti resoluut een gele kaart voor een schwalbe.

Gekkenhuis, een supernatural spelmaker:

Alessandro Pistorius (45385630)
21 years, solid form, healthy

Eindelijk een ster....

A pleasant guy who is calm and upright.
Has wretched experience and weak leadership abilities.

Nationality: flag Nederland
Total Skill Index (TSI): 39 030
Wage: 15 040 €/week
Owner: V.V. De Wetenschapper
Warnings: 0
Injuries: Healthy

Stamina: excellent Goalkeeping: disastrous
Playmaking: supernatural Passing: poor
Winger: poor Defending: poor
Scoring: poor Set Pieces: poor

En nu maar hopen dat ik snel weer supporter krijg.....

is dat positief?

Mijn eerste wereldklasse middenvelder heeft zich aangediend.
TSI: +2660 / -490
Vorm +4 / -8
PM: +1
Passen: -1
XP: +1

Wat is supernatural?
Ik heb sinds vandaag 2x briljant, 2x uitmuntend en 2x formidabel. Langzaam maar zeker komen we er wel...

supernatural is bovennatuurlijk, 3 levels boven briljant.

Ik verwacht ook niets minder dan een promotie van Fortuna Lieffijn... Of past dat nog niet in de lange termijnplannen?