Skippy schreef: het ontslaan van spelers kost volgens mij niets, ontslaan van personeel naast spelers kost daarentegen 1500 euri

Kijk maar eens bij economie (tijdelijk) als je een speler pulled en weer ontslaat, er blijft 2000 staan en het wordt niet 3000.

volgens mij kost het een week salaris, maar dat weet ik niet helemaal zeker

Beekhuis jongen, dat is alleen als je pullt. Het kost je 1000.

weer een rondje verder in de beker, 3-0 tegen 6e-klasser, die niet bepaald op volle sterkte speelde.

Vriend Niels

VV Berkum is helaas uitgeschakeld door een vijfdeklasser met een stuk meer sterren. Mijn counterende B-team hield de stand lang op 1-1, maar in de 89e werd het toch nog 1-2...

Hmm jammer. Lennert is er ook enorm zuur uitgevlogen... Ikzelf heb verdiend met 2-0 gewonnen, maar moet nu tegen een IVe klasser: Harry de Hijger. Keihard eruit vliegen dus! En ook nog eens mijn topmiddenvelder 4 weken geblesseerd.

En Kars: leuk van die 9-0, maar op je middenveld loopt nog steeds geen normale speler rond...

Ja ik begrijp er niets van. Redelijke positie allemaal. Wel wat jong, daarnaast redelijk hoog TSI (voor mij dan rond 400) en de meeste redelijk in vorm. Wat doe ik fout? Hoe krijg ik meer sterren?

Wel vervelend dat mijn enige verdedigende middenvelder is geblesseerd.

Lennert ik heb je trouwens uitgedaagd voor volgende week, laat mij eens zien hoe je moet voetballen...

@Perikles, tis iig de TSI, die veel te laag is. Als ik jou was,proberen jeugdspelers te kopen met tegen de 1000 TSI en 17 jaar. En conditie speelt wel belangrijke rol bij middenvelders.

Zie: http://www.databased.at/hattrick/x%2Dfiles/

Perikles schreef: Ja ik begrijp er niets van. Redelijke positie allemaal. Wel wat jong, daarnaast redelijk hoog TSI (voor mij dan rond 400) en de meeste redelijk in vorm. Wat doe ik fout? Hoe krijg ik meer sterren? Wel vervelend dat mijn enige verdedigende middenvelder is geblesseerd.

Een beginnend team hoeft zich slechts druk te maken om een paar dingen. Wanneer hij het volgende doet is hij binnen 1,5 seizoen kampioen:

1 Neem een redelijk coach aan met slecht leiderschap van 79500 euro
2 Neem 9 asssisten-coaches aan.
3 Koop 'trainees'. Jonge spelers, 17 of 18 jaar, met redelijk op positiespel. 19 jaar kan nog wel, maar niet handig. Een speler van 18 is net zo goedkoop.
4 Zet training op positiespel

Verder: Sterren zijn absoluut niet belangrijk. De kans om een wedstrijd te winnen wordt bepaald door de ratings!!! Sterren kunnen handig zijn om spelers te vergelijken, meer niet.

Conditie is belangrijk voor middenvelders. Het is echter handig dit in het tussenseizoen te trainen omdat je dan maar 1 wedstrijd hebt. Positiespeltraining komt alleen ten goede aan spelers die gespeeld hebben. Conditietraining is voor alle spelers in de selectie. Voor effectieve training kan je dus het beste in het tussenseizoen conditie trainen.

Ontslaan van (jeugd)spelers kost geen drol. Wie anders beweert snapt het spel niet. Je betaald geen loon etc. enkel de pullkosten. Pas wanneer je deze speler vervolgens op de transferlist zet, betaal je de € 1000.
Verder is condidietraning in het tussenseizoen een goede optie voor de meeste positiespeltrainers, wanneer je echter vorm wilt behouden (en de conditie is al goed) kun je ook voor een andere vorm kiezen of door blijven trainen op positiespel.

Juist.

Waar kan je zien hoe je training heeft uitgewerkt? Ik zie af en toe wat stats staan in dit topic. Of moet je daar supporter voor zijn?

Nee, daar heb je hulpprogramma's als Hattrick Organizer of Hattrick Coach Professional voor. FF googlen en je hebt het.

aha oke bedankt!

Waar de manager zelf het trainingsveld niet heeft opgezocht gisteravond, hebben mijn spelers dat overduidelijk wel gedaan; zelden zo'n goeie training gehad. De vorm van mijn basiself is nu: 8 ; 6, 7, 5 ; 6, 7, 7, 7, 7 ; 7, 7. En weer een 19jarige die het na 7 weken trainen alweer tijd vond om naar het volgende level te gaan...
Ik denk dat ik kampioen ga worden!

Ik heb nu al twee weken achter elkaar een rampzalig vormupdate. Ik zal (voor de aardigheid) de statistieken voor de periode 30 december - 13 januari laten zien:

TSI: +810
Vorm: -26 (+8 tegenover -34)
Conditie +10
Positiespel: +1
Passen: +1
Loon: + € 15268

Deze week:

TSI: + 1380
Vorm: -9 (+3 tegenover -12)
Positiespel: +1 (verdediger)
Ervaring: +1 (Stephan Santen)

De vormgesteldheid van mijn basiself voor morgen:

Keeper: goed
Backs: goed en redelijk
CD: goed
Wing: matig en redelijk
CM: goed (2*) en redelijk
Attack: redelijk en goed

Conclusie: 6 spelers goed, 4 redelijk en 1 matig in vorm.

Op het punt van de vorm blijkt dus dat vooral de tweede garnituur een behoorlijke opdoffer heeft gekregen. Vooral voorgenoemde Santen is ingekakt.

kben qua vorm nog wel goed uit de conditietrainingen gekomen, (tussendoor 1 weekje algemeen, verder 3x conditie) en basis nu goed of redelijk. Kon slechter, alleen nog niet echt tevreden over de stijging middenvelders. Binnenkort maar ff wat nieuwe trainees aanschaffen

mn eerste uitmuntende speler! ook eerst speler met TSI boven 5000 (is dezelfde splr). Daz lekker :)

Pieterz schreef: kben qua vorm nog wel goed uit de conditietrainingen gekomen, (tussendoor 1 weekje algemeen, verder 3x conditie) en basis nu goed of redelijk. Kon slechter, alleen nog niet echt tevreden over de stijging middenvelders. Binnenkort maar ff wat nieuwe trainees aanschaffen

Algemeen trainen is in het algemeen een nutteloze trainingsvorm. Je speler wordt niet beter, en het levert al helemaal geen geld op. Het korte termijn effect is over een aantal weken al weer uitgewerkt, terwijl een verbetering van positiespel blijvend is. Mijn advies: train niet algemeen ook al is je vorm nog zo belabberd.

Mijn pull van vandaag:
Rolf Bodelier (91680902)
17 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een sympathiek persoon die temperamentvol en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider.

Specialiteit: Snel

Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 710
Loon: 680 €/week
Eigenaar: FC Pyla

Conditie: slecht Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: waardeloos
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: goed
Scoren: rampzalig Spelhervatting: slecht