Rienk schreef: Ik heb net deze week met een redelijke jeugdopleiding een redelijk keeper gepulled die beter is dan mn huidige. TSI 2550. Ik ben nu nog aant twijfelen welke ik ga verkopen.

Ik zou die keeper verkopen die uit je jeugdopleiding komt, aangenomen dat die ook nog es een stuk jonger is en je er dus meer voor krijgt.

Ik zou die andere verkopen, de keeper met de hoogste tsi is je beste keeper.

Tommy schreef: Ik zou die andere verkopen, de keeper met de hoogste tsi is je beste keeper.

Wel even de vorm van beiden vergelijken natuurlijk. Maar ik zou denk ik ook die jongere houden.

kramer schreef: Wel even de vorm van beiden vergelijken natuurlijk. Maar ik zou denk ik ook die jongere houden.

Ligt eraan wat je doel is; als je graag zo snel mogelijke een zo goed mogelijk team wilt hebben houd je natuurlijk de beste keeper. Maar wil je geld verdienen om daarmee weer te kunnen investeren in trainees om daaraan weer flink te verdienen kun je toch het beste die jonge keeper verkopen?

He Rienk, je hebt alleen baat bij geld op het moment, de jongste dus verkopen. Daar kun je een redelijk coach van halen als het een beetje meezit, en dan kun je echt gaan trainen.

Ik zie net dat je hem verkocht hebt, goed werk.

Lennert schreef: Ligt eraan wat je doel is; als je graag zo snel mogelijke een zo goed mogelijk team wilt hebben houd je natuurlijk de beste keeper. Maar wil je geld verdienen om daarmee weer te kunnen investeren in trainees om daaraan weer flink te verdienen kun je toch het beste die jonge keeper verkopen?

Tja, altijd lastig. Je streeft in feite natuurlijk beide doelen na. Met een beter team zul je namelijk ook meer geld verdienen (meer overwinningen, meer supporters, meer sponsors, snellere promoties). Ik zou dus de beste keeper in je team zetten en die andere verkopen, voor misschien een paar euri minder. En als je binnenkort een jeugdkeeper pullt die nog weer beter is, zou ik die weer in je team zetten en die andere direct verkopen. Enzovoort.

kramer schreef: Tja, altijd lastig. Je streeft in feite natuurlijk beide doelen na. Met een beter team zul je namelijk ook meer geld verdienen (meer overwinningen, meer supporters, meer sponsors, snellere promoties). Ik zou dus de beste keeper in je team zetten en die andere verkopen, voor misschien een paar euri minder. En als je binnenkort een jeugdkeeper pullt die nog weer beter is, zou ik die weer in je team zetten en die andere direct verkopen. Enzovoort.

dit zou ik ook doen.

Okay dan, ik verwacht dan de volgende mensen iig zeg maar:

• Jan Maarten
  • Rene
  • Sipko-Jan
  • Stephan
  • Wim

Ik weet niet of date jan nog speelt en ik zal gerben ook ff proberen te bereiken. Misschien nog ff een mailtje de deur uit doen naar mensen die hattrick spelen en die ff langs willen komen.

Oja,..... je bent welkom vanaf half acht ofsow, om acht uur moeten de eerste mensen al spelen volgens mij...

Beamer heb ik niet geregeld... doen we wel als we met een mannetje of acht zijn. Als de avond geslaagd is plannen we gewoon vaker een avondje en dan regelen we een keer de beamer als we met 10 man zijn ofsow :)

Skippy schreef: Ik weet niet of date jan nog speeld en ik zal gerben ook ff proberen te bereiken. Misschien nog ff een amiltje de deur uit doen naar mensne die hattrick spelen en die ff langs willen komen. Oja,..... je bent welkom vanaf half acht ofsow, om acht uur moeten de eerste mensen al spelen volgens mij... Beamer heb ik niet geregeld... doen we wel als we met een mannetje of acht zijn. Als de avond geslaagd is plannen we gewoon vaker een avondje en dan regelen we een keer de beamer als we met 10 man zijn ofsow :)

Heeft de cola toch effect gehad?

Rossatron schreef: [..] Heeft de cola toch effect gehad?

Niet zeuren,.. staat niets verkeerds in:P :twisted:

He JM,.. kan jij niet ff een leuk mailtje in elkaar flansen voor potentiële gasten? :)

Skippy schreef: [..] Niet zeuren,.. staat niets verkeerds in:P :twisted: He JM,.. kan jij niet ff een leuk mailtje in elkaar flansen voor potentiële gasten? :)

Gezien de snelle reactie lijk jij het ook niet bijzonder druk te hebben. Kun je dus best zelf ff doen... :twisted:

Volgens mij weet iedereen die eventueel interesse zou hebben het nu wel...

Hoe was jullie training?

Ik heb eentje met positiespel +1 (volgende komen pas weer over een week of vijf maar dan wel drie tegelijk)
vorm +6 / -4

Vooral mijn keeper daalt als een tierelier (en stijgt ook niet echt) gevolg is dat mijn tweede keeper haast beter is vanwege zijn vorm :?
Komende zondag speel ik thuis tegen de nummer vier, het irritante is dat hij weer nieuwe aankopen heeft gedaan dus ik niet echt weet wat ik moet verwachten. Ach, ik ga maar van mijn eigen spel uit. Op het middenveld ben ik in ieder geval sterker.

dan win je waarschijnlijk wel. Ik heb hetzelfde met mijn keeper. Alleen mijn in goede vorm stekende back-up keeper is licht geblesseerd dus dat risico neem ik niet.

Ik hoop dat mijn normale keeper het in de laatste 20 minuten weet droog te houden. Zou wel eens aan zijn conditie kunnen liggen dat ik in de laatste 20 minuten wel vaker meot vangen :( .

Verder heb ik wel een leuk team staan. Niet subliem,.. maar gaat de goede kant op.

Training: niets bijzonders, heb wel veel mensen met aardig goede vorm. iets van +8 vorm en -3 ofsow. voor de rest een totale positieve verandering in TSI van ongeveer 400. uit mijn hoofd, dat wel....

Qua trainees, heb van jongsma hed advies gehad om mijn middenmootmiddelverlders gewoon weg te doen en jonkies aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan, heb nu een 19 jarige en een 18 jarige en 4 17 jarige. Twee met goed PM en vier met redelijk met bijstats. Ik hoop over een paar weken een te oogsten en daar mijn stadion voor de deadline nog ff een impuls te geven naar ongeveer 21000-25000plaatsen...

Skippy schreef: Qua trainees, heb van jongsma hed advies gehad om mijn middenmootmiddelverlders gewoon weg te doen en jonkies aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan, heb nu een 19 jarige en een 18 jarige en 4 17 jarige. Twee met goed PM en vier met redelijk met bijstats. Ik hoop over een paar weken een te oogsten en daar mijn stadion voor de deadline nog ff een impuls te geven naar ongeveer 21000-25000plaatsen...

Goed gedaan, het mes erin, saneren die handel. De enige manier om beter te worden. Nu even geduld houden en wachten tot er een beetje schot in de zaak komt. Als je trainees nog geen conditie hebben zullen ze voorlopig nog wel geen spectaculaire dingen laten zien. Maar wanneer je de conditie in het tussenseizoen hebt bijgewerkt ben je ineenkeer titelkandidaat 8) .

Vandaag is mijn sterspeler uitmuntend geworden in positiespel, volgende week verwacht ik nog 2 of 3 stijgingen.

jij hebt er drie die je vanaf begin af aan aan het trainen bent he? Hoe doe je dat financieel gezien. Verkoop je wel eens spelers die je getraint hebt? of ga je puur eigen spelers opleiden...? Op zich ook wel leuk discussievoer voor zondag :)

Jonge middenvelders trainen levert op korte termijn precies genoeg sportief succes op om het hoofd boven water te houden. En de rest van de lezing houd ik zondag 8)

ehm... kerel... dat noemen zze een visie delen, een lezing doe je maar in de collegezaal. Maar ja... ik heb veel mensen die niet topfit zijn... dus een xtra weekje conditie moet lukken lijkt me aan het eind van het seizoen.

Toch vind ik het lastig om op het juiste moment een geschikte 17-jarige middenvelder te vinden, het liefste met een beetje passing om de aanval te ondersteunen. Daar komt bij dat ik altijd huivering ben om gelijk een middenvelder met "goed" positiespel te kopen, wellicht moet ik dat in de volgende ronde gewoon doen.

Enfin ik ben nu druk bezig om 2 17-jarigen, 3 spelers van 18 en een 19 jarige middenvelder op te trainen. Ik heb ze allemaal gekocht met beginstat: redelijk een paar zijn nu "gepopt" naar goed met binnen een paar weken uitzicht op een sprong naar "uitstekend" voor een drietal.

Alleen heb ik op het middenveld last van een behoorlijke blessuregolf, hebben meer mensen hier last van gehad?

Jongsma: je doctrine mag zo zoetjes aan bekend zijn :wink: ik heb nu nog maar een middenvelder van 30 ronlopen, maar die kan ook in de verdediging, wanneer ik echter niet alle trainingsplaatsen optimaal kan benutten speelt deze gast. Is de meest ervaren speler en daarnaast mijn aanvoerder, daarom aarzel ik om hem te verkopen. Hij is van waarde voor mijn team.

Dan moet je hem houden. Ik zit eraan te dneken om een 17 a 18 jarige speler te kopen met minimaal redleijk leiderschap en dan op te trainen en te houden als aanvoerder. Ik las ergens dat het verstandig is om een leider te hebben altijd, voorkomt verwarring.
Nu heb ik een met goed leiderschap. Dat is een verdediger centraal, pm en defensive matig :( Maar wel 2,5 ster. Hij is veruit het vaakst leider geweest.

TS is prima en zelfvertrouwen: wonderbaarlijk 8)

Code: Select All CodeDuncan Emanuels (47389755) 18 jaar, redelijk in vorm, gezond Een aangenaam persoon die temperamentvol en eerlijk is. Hij heeft waardeloos ervaring en is een goed leider. Specialiteit: Technisch Nationaliteit:  Nederland TSI:            1 430 Loon:           660 €/week Eigenaar:       FC Santen Waarschuwingen: 2 Conditie:    slecht   Keepen:         rampzalig Positiespel: redelijk Passen:         redelijk Vleugelspel: goed     Verdedigen:     slecht Scoren:      zwak     Spelhervatting: zwak

Mijn toekomstige aanvoerder / coach