siegardinho schreef:
RJ schreef: Volgens mij train je wingers, het valt aan te raden wingers te gaan trainen die ook een aardig rating positiespel hebben zodat je middenveld niet te sterk verzwakt raakt.

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Ik heb nu wel geld, dus ik al eens kijken naar een mooie trainee. Maar dan vind ik het eigenlijk nog wel raar, ook omdat de TSI van mn centrale middenveld stukken hoger is dan die van de andere teams.
En de vorm is vaak een probleem bij mij. Nou kan dat volgens mij ook door de coach komen...? Zou het misschien helpen om een betere coach te nemen? Ik heb nu een goed coach, maar met zwak ervaring en slecht leiderschap. En ik heb nu sowieso wel geld voor goed coach met matig ervaring, kan evt. nog doorsparen door redelijk ervaring. Is dat misschien een idee?

Je bedoelt redelijk leiderschap? Ervaring is voor een coach niet belangrijk, leiderschap helpt voor je teamgeest. Je moet een goed coach met redelijk leiderschap zelf opleiden en niet extern aannemen, dat is veel te duur. Ik zou eerst investeren in trainees met positiespel, koop een goed/goed trainee oid en train deze op vleugelspel.

Vorm had ik niet eens naar gekeken, maar het ligt voor de hand dat de slechte vorm van je middenvelders het probleem is van je lage rating. Daarnaa kan je niet zoveel doen alleen hopen. Heb je wel 9 assistenten?

Ik bedoel leiderschap idd. Maar mijn trainees zijn opzich ook niet slecht. Goed/goed en uitstekend/uitstekend...
En verder heb ik wel 9 assistenten. Volgens mij heb ik nog nooit gehad dat alledrie mijn centr. middenvelders behoorlijk in vorm zijn. Maar dat zal wel gewoon pech zijn dan.
En ik heb ook nog een vleugelspeler met wereldklasse vleugelspel en goed PM, maar die is geblesseerd. Maar dat zou op mijn middenveld ook niet veel invloed hebben. \T
Toch blijf ik het raar vinden dat mijn middenveld altijd zo laag is. Want dat is eigenlijk altijd zo, ook niet dat ik nou in een enorme vormcrisis zit (iig niet vergeleken met anders)

Vriend Niels

De Berkumtrein dendert voort in de zesde divisie. Ook de vierde wedstrijd gewonnen (2-0) en dus nog steeds geen tegendoelpunten. Wel net mijn Duitse sterspeler Carl Biskup te koop gezet. Ik hoop dat deze wereldklasse middenvelder van 23 zo'n 1,3 miljoen zal opleveren, waarmee ik een trainee, aanvaller en nog een vleugerspeler wil kopen (aangevuld met wat geld uit de kas).

Waar letten jullie trouwens op bij een vleugelspeler? In hoeverre is positiespel hierbij ook belangrijk, vooral ook als je je middenveld wat wil verbeteren...?

pm is voor vleugelspelers echt belangrijk, en helemaal als je ze voor je middenveld wil gebruiken.

klopt, je middenveld wordt alleen bepaald door positiespel van je centrale middenvelders en die van je vleugelspelers. Dat eerste is natuurlijk het belangrijkst, maar pos.spel van je vleugelspelers is idd ook erg belangrijk.

Aan de andere kant is het wel de vraag in hoeverre je vleugelspelers gebruikt om je aanval te ondersteunen of dat je ze gebruikt om het middenveld een boost te geven. Wanneer je juist de aanval wilt boosten is positiespel aardig maar geen must. Het kan echter zijn dat iedereen die meer verstand heeft van dit spelletje (die nog wel in de beker zit en wel punten weet te pakken in de competitie) het anders ziet... Multiskill spelers zijn altijd mooi, het is echter wel de vraag in hoeverre je budget toereikend is.

Nu iedereen zijn team onder de loop neemt, is het misschien ook verstandig voor mij om dat te doen. Nou loopt het opzich wel prima, heb vrijwel elke wedstrijd het beste middenveld en voor het eerst een matig (heel laag) middenveld gehaald. Daarmee ben ik de sterkste van de competitie. Helaas sta ik maar 3e, door twee wedstrijden gelijk te hebben gespeeld. Waarvan 1match tegen een debutant die zelfs tegen mij picte. Nou klopt het wel dat mijn aanvallende ratings niet erg hoog zijn, daar zou ik graag wat advies bij willen. Mijn basis spitsen hebben beide goed scoren, conditie boven uitstekend en ook goede bijstats als redelijk passen etc. Op zich zou ik nog een extra aanvaller kunnen gebruiken, waar moet ik vooral naar kijken? Ik heb ook al een tijdje gezocht naar misschien mijn vleugelspelers te verstrerken. Daar heb ik 1 uitstekend PM, red vleugelspel, red scoren en een goed pm met matig vleugelspel. Die laatste zou ik moeten vervangen, maar moet ik me dan ook richten op de scoorvaardigheid?

Al met al, help mijn team in de aanval, die zuigt.

PS. Spelers zijn in goede vorm, en 1 spits is tot nu toe 2x topscoorder uit 2 seizoen, op weg naar een derde...

Vriend Niels

Ik zou een aanvaller kopen met uitstekend scoren, of formidabel als je daar geld voor hebt...

Kijk eerst even de wedstrijd 109926950 uit, er staat een zinderende ontknoping op het programma. Daarna help ik je aan gratis advies.

edit: Degenen die mijn advies hebben opgevolgd zullen er geeen spijt van hebben gehad, 3 goals en een rode kaart in de laatste 11 minuten, geweldig toch, vooral als je wint :lol:

Vriend Niels

Mooie overwinning RJ!

rolv schreef: Ik heb ook al een tijdje gezocht naar misschien mijn vleugelspelers te verstrerken. Daar heb ik 1 uitstekend PM, red vleugelspel, red scoren en een goed pm met matig vleugelspel. Die laatste zou ik moeten vervangen, maar moet ik me dan ook richten op de scoorvaardigheid?

Niet echt... ik zou als ik jou was vooral gaan voor een speler met meer vleugelspel (formidabel?). Positiespel komt dan vanzelf wel (aannemende dat je positiespel traint). Let er wel op dat het positiespel van de speler die je koopt niet tè laag is, want dan gaat het zo lang duren. En, zoals elders al is aangegeven, positiespel is ook voor vleugelspelers tamelijk belangrijk. Scoren is niet echt belangrijk voor een vleugelspeler, wel is passen en verdedigen enigszins van belang. Verder heb ik zelf veel profijt van een vleugelspeler die als specialiteit koppen heeft.

En nog iets: zorg ervoor dat één van je aanvallers goed is in spelhervatten (en dan niet 'goed' maar minimaal 5 levels hoger). Gekoppeld aan wat ervaring, scoringsvermogen en misschien nog 'technisch' als specialiteit, zal dit je enorm veel goals opleveren uit penalties en vrije trappen.

Vriend Niels

Ik ben een beetje op zoek naar een leuke aanvaller en nu valt het mij op dat op deze zaterdagavond er sowieso veel aanbod is, maar ook dat er ook mythische, magische en utopische aanvallers worden verkocht voor rond de 1 miljoen. Hoe komt het dat deze prijzen zo laag liggen?
Het salaris van deze spelers is niet te versmaden voor mij, dus ik bied er maar niet op, maar toch... Overigens zijn de bijstats van de aanvallers niet zo bijzonder.

Die aanvallers zijn niet of nauwelijks te betalen, daarom zijn ze zo goedkoop.

Vriend Niels

Maar is er dan een overschot aan te goede aanvallers? Of stijgt het loon van aanvallers disproportioneel?

Na een paar daagjes in Duitsland afgezonderd te zijn van de verslavingen in de wereld, keek ik toch enigzins verbaasd toen ik zag dat 2 19-jarige middenvelders waren gepopt naar Uitmuntend! Erg fijn, dit betekend namelijk dat ik voor het einde van het seizoen 3 briljante PM heb staan, miss 4.

Verder is ook mijn pas gekochte 17jarige trainee gepopt naar Goed PM. Nu vraag ik me af wat ik moet doen. Verkopen of doortrainen, op zich ben ik niet laaiend enthousiast over hem, en kan er nu aardig wat voor krijgen. Ik heb er twee week geleden 325k voor betaald en volgens vergelijking kan ik er nu +/- 600k voor krijgen. Als ik verkoop zou ik er bijvoorbeeld een Goed Matig voor kopen die bijna popt oid. Wat zouden jullie doen?
Hier even zijn stats..

Bruno Grübel (145340797)
17 jaar, redelijk in vorm
Een aangenaam persoon die opvliegend en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Nationaliteit: Schweiz
Total Skill Index (TSI): 1 300

Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: goed Passen: redelijk
Vleugelspel: matig Verdedigen: zwak
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht

deze houden. Deze heeft redelijk passen en op termijn is dat toch wat meer waard denk ik.

Vanavond uiteindelijk toch nog duidelijk verloren nadat ik nog lang een piepklein kansje op een stuntje had. Toch was het een prachtig bekeravontuur. Nu weer een saaie tweede seizoenshelft tegemoet, hopelijk kan ik een keertje kampioen worden.

Na enige afwezigheid van activiteit op dit topic, weer wat nieuw leven. Een aantal updates over Impulse.

Afgelopen zondag is van de toenmalige nr 1 gewonnen met 1-0, waarmee Impulse de leiding heeft overgenomen in de divisie. Dit zonder enige versterkingen die de trainer graag had gezien. Een meevallertje dus!

Verder is afgelopen week weer jonge telg gekocht die met een beetje geluk volgende week weer op de verkooplijst staat. Dit (wan)beleidt moet de financien van de club versterken. Na het eerste succes (200k winst) hoopt de fiscus dit nog enige malen te doen.

Als laatste nog een transfer update, de jeugdpull van deze week heeft Maxim Middelraad opgeleverd, een 20jarige Goed keeper. Hij staat met ingang van vandaag op de verkooplijsten.

Komende zondag: meeting bij mij thuis...