Het ligt eraan wat je er mee wilt doen. Maar ik zou je toch aanraden om een redelijk/redelijk te kopen. Heb je (qua verkoopwaarde) veel meer aan. Het is daarnaast ook beter voor je eigen team wanneer je met tactieken als centrum- of vleugelaanval speelt. Overigens heb ik geen idee wat de prijzen voor zulke spelers nu doen...

Overigens wel een mooie multiskill-trainee, ben benieuwd wat hij op gaat leveren:

Mart Groenendaal (144839493)
17 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een controversieel persoon die evenwichtig en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider.

Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 2 480
Loon: 700 €/week
Eigenaar: AFC Stam
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit

Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: redelijk Passen: redelijk
Vleugelspel: goed Verdedigen: zwak
Scoren: matig Spelhervatting: redelijk

Ziet er inderdaad best aardig uit, alleen helaas niet in mijn budget. Heb net de markt voor Goed PM Matig Pass bekeken maar dat is me toch te duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Nu maar opzoek naar een leuke Red Red. Heb tot woensdag de tijd om een speler te kopen, moet toch lukken.

Ik zit in een dilemma. Vanavond speel ik thuis tegen de nummer 2 van het vorige seizoen. Toen heeft hij twee keer van mij gewonnen. Om die reden zou ik vanavond willen motsen.

Nou heeft hij de afgelopen 3 wedstrijden zijn opstelling niet meer veranderd. Ook heeft hij geen friendly's meer gespeeld. De opstelling waarmee hij toen speelde is vrij matig en kan ik wel van winnen zonder te motsen. Maar dan moet ik wel de gok nemen dat hij zijn opstelling ook deze wedstrijd niet heeft veranderd.

Wat zouden jullie in een dergelijke situatie doen? Ik ben geneigd de gok te nemen, maar ja..

EDIT: Ik zie nu net dat je de laatste 5 logins kan bekijken. Zijn laatste was op 2 december, neem de gok en ga dus niet motsen.

Bedankt he ;)

eindelijk ook een goede jeugdpull:

Lennard van Haasteren (145634354)
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 2 430

Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: goed
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: waardeloos
Scoren: goed Spelhervatting: waardeloos

Haalt bij transfervergelijking ong. een miljoen op. Ik ben benieuwd.
Ik heb laatst ook nog voor ruim 1,6 miljoen een vleugelspeler met wereldklasse vleugelspel en goed posititespel verkocht. Altijd leuk.

Nu wil ik eindelijk wel eens kampioen worden, maar dan moet ik eigenlijk weer eens wat actiever worden

Doe dat dan eens een keer, als je wil kunnen we wel weer friendly's gaan spelen. Van sipko winnen wordt ook zo saai.

Btw competitiewedstrijd met 5-1 gewonnen, zonder mots natuurlijk. Beetje jammer, was eerst een goed team om tegen te spelen. Nu is er weinig uitdaging in de competitie. Verder ook voor de eerste keer een matig (heel laag) middenveld gehaald. Staat best leuk!

Vriend Niels

Het gaat best lekker met vv Berkum in de zesde divisie. Drie keer gewonnen op rij en een doelsaldo van 10 voor en 0 tegen...
Ik sta dus strak bovenaan.

Hoe doe je dat dan? Wel netjes, is het je debuut trouwens? Ik was volgens mij herfstkampioen in mijn eerste VI-seizoen, maar uiteindelijk 4e geworden of zo.

Verder heb ik een nieuwe trainee:
Leo Baeten (145489562)
Een aangenaam persoon die temperamentvol en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider.
Nationaliteit: België
Total Skill Index (TSI): 1 130
Loon: 816 €/week inclusief een 20% bonus

Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: goed Passen: slecht
Vleugelspel: zwak Verdedigen: redelijk
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht

En een nieuwe trainer:
Paadu Saar (37982576)
36 jaar, goed in vorm, gezond
Een goed coach die noch aanvallend noch verdedigend is ingesteld.
Een controversieel persoon die temperamentvol en eerlijk is.
Hij heeft goed ervaring en is een matig leider.
Specialiteit: Krachtig
Nationaliteit: Eesti
Total Skill Index (TSI): 70
Loon: 624 €/week inclusief een 20% bonus

Kost je een keer 1,5 miljoen...

Nu kan je gaan piccen enzo koos, je zult verrast zijn.

Op dit moment sta ik 2-0 voor in de bekerwedstrijd, helaas heb ik gemotst omdat ik na de nederlaag van zondag niet no g een nederlaag kan verdragen. Hoe we de volgende ronde moeten doorkomen zien we daarna wel weer. Ik hoop op een verveelde tweedeklasser die net heeft belsoten te stoppen en dat de stand bij mij 2-0 blijft.

Mijn nieuwe trainee:

Bruno Grübel (145340797)
Een aangenaam persoon die opvliegend en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Nationaliteit: Schweiz
Total Skill Index (TSI): 1 200
Loon: 768 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Impulse
Waarschuwingen: 0

Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: redelijk Passen: redelijk
Vleugelspel: matig Verdedigen: zwak
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht

Verwacht een pop binnen twee weken, miss verkoop ik dan weer verder, maar dat zie ik dan nog wel. Presteerde zijn eerste wedstrijd zoals ik had verwacht.

Twee trainees zijn gestegen naar reusachtig respectievelijk bovennatuurlijk positiespel. Dit betekent dat zij een dezer weken verkocht zullen worden en het nieuwe trainingsprogramma van FC Santen gestalte zal gaan krijgen. Ik ben benieuwd!

Hebben deze jongens ook bijstats? Reusachtige kale spelverdelers zijn moeilijk te slijten deze dagen.

De reusachtige wel... Die bovennatuurlijke wat minder. Die kan echter nog verder getraind worden door de koper...

Heeft er misschien ook iemand tijd en zin om eens naar mijn team te kijken? Ik snap nl. niet zo goed waarom mijn middenveld zo slecht is. Op papier heb ik volgens mij wel goede spelers. Centraal heb ik briljant, wonderbaarlijk en wereldklasse PM met behoorlijke bijstats. Op de vleugel heb ik 1 met goed vleugelspel en goed PM en aan de andere kant 1 met allebei op uitstekend. Ik train vleugelspel, dus die wingers worden wel beter.
Als ik de TSI van mijn middenvelders vergelijk met die van mijn tegenstanders, scoor ik bijna altijd hoger. En toch is mijn middenveld maar zwak laag. Iemand een idee hoe dat kan?
Mijn teamnaam is trouwens Fc VooR(R)uiT (moet ik nog eens veranderen...) (365194)

Ik heb er even naar gekeken, op het eerste gezicht is het inderdaad onbegrijpelijk. Ik kan op korte termijn twee verklaringen verzinnen. De eerste is dat de wingers van je concurrenten vleugelspel hebben en de jouwe niet. Een andere verklaring zit in de teamgeest, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk. Volgens mij train je wingers, het valt aan te raden wingers te gaan trainen die ook een aardig rating positiespel hebben zodat je middenveld niet te sterk verzwakt raakt.

Wat volgens mij nu ook een beetje meespeelt is de slechte vorm van 2 van je centrale middenvelders. Dit kan enorm uitmaken.

Het gaat niet goed met mijn team.

De afgelopen wedstrijden verloren, ik ben helemaal niet veel slechter dan de andere teams. Vorig seizoen werd ik nog derde en net geen tweede. Wat gaat er mis? Heb ik pech of zie ik het gewoon niet?

Momenteel heb ik iets van 650.000 in kas. Ik zal in ieder geval een goede trainee kopen (max 200.000), wat zal ik doen met de rest van het geld? Ik heb drie opties:

• verbeteringen van het team: mijn aanval/verdediging versterken
  • mijn coach vervangen. Deze heeft redelijk coachen maar inmiddels waardeloos leiderschap. Ik kan een goed coach nemen met slecht leiderschap (267k) of een goed met matig (600k)
  • Mijn stadion uitbreiden. Ik maak per twee weken momenteel winst. Mijn stadion is echter steevast uitverkocht en ik heb nog nooit verbouwt.

Hebben jullie tips wat ik het best kan doen?

Als ik die drie opties zo zie dat zou ik voor het volgende gaan:

Goed trainer kopen zonder leiderschap. Hierdoor kun je meer uit de training halen en daarnaast zal de vorm van je spelers gemiddeld ook hoger zijn.
Het restant van het geld zou ik in een stadionuitbreiding steken. Een stadion met 12000 plekken is voor een zevende klasser erg weinig. Je kunt veel meer toeschouwers trekken en doordat je salarissen straks enorm de lucht ingaan (als je trainees op de hogere levels komen) is 12000 plekken niet voldoende om quitte te draaien.
Ik zou dus niet voor verbeteringen in het team gaan; vraag me af of dat echt nodig is. Blijf maar gewoon die middenvelders trainen daarmee wordt je team echt beter. Daarnaast heb je zo weinig geld dat het niet echt substantiele verbeteringen zijn.

Ik wachten met een nieuwe trainer aanschaffen totdat de huidige trainer gezakt is tot een matig trainer. Een trainer is hartstikke duur dus je moet hem maximaal benutten, hij kan waarschijnlijk nog een seizoen mee in de huidige markt. Daarnaast levert training nou ook niet zoveel op dat een goed trainer veel financiele voordelen biedt, maar dit moet je zelf maar afwegen. Over het algemeen traint iedereen een weekje sneller door een goed coach ipv een redelijke.

Voor de rest ben ik het met Mbeki eens, breid je stadion uit zodat je meer inkomsten hebt.

RJ schreef: Volgens mij train je wingers, het valt aan te raden wingers te gaan trainen die ook een aardig rating positiespel hebben zodat je middenveld niet te sterk verzwakt raakt.

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Ik heb nu wel geld, dus ik al eens kijken naar een mooie trainee. Maar dan vind ik het eigenlijk nog wel raar, ook omdat de TSI van mn centrale middenveld stukken hoger is dan die van de andere teams.
En de vorm is vaak een probleem bij mij. Nou kan dat volgens mij ook door de coach komen...? Zou het misschien helpen om een betere coach te nemen? Ik heb nu een goed coach, maar met zwak ervaring en slecht leiderschap. En ik heb nu sowieso wel geld voor goed coach met matig ervaring, kan evt. nog doorsparen door redelijk ervaring. Is dat misschien een idee?

oke, maar ik pic dikwijls met waardeloos leiderschap heeft dat niet zoveel zin.