E-line

Heb je zin in een midweek ontspanning en geloofsverdieping in het heuvelland van Limburg?
Mijn ouders stellen hun huis ervoor beschikbaar, dus de kosten zullen slechts zo'n 25 euro per persoon zijn. De reis erheen zal te doen moeten zijn voor studenten (OV-kaarten zijn dan nog geldig).

Wanneer?
10 tot en met 14 juli aanstaande.

Wat is het plan?
van maandagmiddag tot vrijdagmiddag, elke dag globaal:
behoorlijk stevige bijbelstudie 's ochtends, waarbij het boekje 'Gelukkig gereformeerd!' (van ds. Jasper Klapwijk á 10 euro) als voorstudiemateriaal zal dienen.
's middags genieten van wat Limburg te bieden heeft.
's avonds weer geloofsverdieping, bijvoorbeeld door een praktische opdracht, en/ of gewoon een vrije avond (bij mooi weer ook een keer een bbq, bijvoorbeeld).
Het huis is berekend op een groep van zo'n 10 gasten, dus een redelijk kleine groep.

Voor wie?
De doelgroep is: gereformeerde studenten en ex-studenten uit verschillende delen van het land.

Voor vragen en aanmeldingen: elinevreugdenhil@gmail.com
(deelname is beperkt: wie het eerst komt, het eerst maalt)

L1Rn4urAyA7aTEe

ikke, ikke... :P

mits ik vrij kan krijgen... dat zal wel weer niet :(

Inmiddels is er een website over de midweek, waarop o.a. meer te lezen is over waarom we het organiseren. (Kijk daarvoor bijv. op het forum bij 'waarom enzo').

En die website is...?

Oeps, vergeten :oops:
Het adres: www.midweek.tk. Thanks for asking :)

dit klikt makkelijker:

En inmiddels is de midweek geweest. Er staat een verslagje van op het forum van bovengenoemde site :)

Christine Vreugd

Het is inmiddels al weer twee weken geleden, maar goed.. beter laat dan nooit. Ik ben een paar dagen bij die midweek geweest (was bij mijn ouders thuis) en heb voor de belangstellenden even een soort impressie/verslagje gemaakt:

Het is dinsdagavond 22.00 uur als ik na een lange reis de tuin van mijn ouders binnenloop. Daar zitten zes mensen rond de tafel. Ik val midden in een bijbelstudie over gereformeerd bijbellezen. Al gauw is ook mijn interesse gewekt en sla ik enthousiast mijn bijbel open.

De opkomst voor de midweek over gereformeerd bijbellezen (zie bericht hierboven en www.midweek.tk) was niet hoog. Buiten mijn ouders en zus, de organisators, was de vriend van mijn zus er en twee studenten uit Delft en Utrecht.

Gereformeerd bijbellezen? Bijbellezen is toch gewoon bijbellezen? Ik ben er deze week achter gekomen dat het zo simpel niet is. Aan de hand van het boekje ‘gelukkig gereformeerd’ van ds. Jasper Klapijk hebben we ons eerst verdiept in de gereformeerde leer. Eigenlijk weinig nieuws, een samenvatting van de catechisatielessen, maar verhelderend om het nog eens allemaal op een rijtje te krijgen.
Daarna ging het over ‘gereformeerd’ bijbellezen. Wat is het verschil met bijvoorbeeld ‘evangelisch’ bijbellezen? Wat moet je met de verhalen en profetiën uit het oude testament, hoe kan je dat verbinden met het nieuwe testament? Wat zegt Gods verbond met Abraham ons? Verder hebben we enkele thema’s behandeld over o.a. Christus in de psalmen en Jeremia.

Behalve bijbelstudie (meestal ’s morgens twee uur en ’s avonds twee uur) werden er ook leuke dingen gedaan. We hebben gefietst en gewandeld door de Limburgse heuvels en kasteel Hoensbroek bezocht. De laatste avond was er een barbecue. De sfeer was goed, het was de hele week heel gezellig.

De reacties bij de evaluatie was vooral positief. De bijbelstudies maakten iedereen weer enthousiast en gemotiveerd om meer bijbel te gaan lezen. Verhalen die we eigenlijk allang kenden leken opeens weer nieuw. We hopen dat enthousiasme ook als we weer thuis zijn vast te houden. Ook de organisatie was goed. De uitstapjes vielen erg in de smaak. Wel was het programma vol en daardoor redelijk vermoeiend, maar vier dagen was het goed vol te houden.

Lijkt zo’n midweek je niets? Dan raad ik je aan om toch het boekje ‘gelukkig gereformeerd’ van ds. Jasper Klapwijk te lezen. Het kost maar 9,90 euro en leest heel makkelijk.

Lijkt dit jou wel wat? Je hebt echt wat gemist, maar gelukkig… bij genoeg interesse zal er in het najaar nog zo’n midweek georganiseerd worden. De precieze datum is nog niet bekend, maar in overleg is er wat dat betreft veel mogelijk.

Op het forum van www.midweek.tk staat ook al een verslag. Verder komt er t.z.t. ook informatie over een eventueel volgende midweek op die site. Voor vragen kun je altijd bij mij of op datzelfde forum terecht.

Waarom ik zo enthousiast ben? Niet omdat mijn familie het heeft georganiseerd (ik was hier juist heel sceptisch over), maar omdat het me echt heeft aangesproken en het me een positievere kijk op mijn geloof heeft gegeven. Het is echt een aanrader!

't Is bijna herfstvakantie, en voor de liefhebbers wordt er weer een midweek voor geloofsverdieping in Limburg georganiseerd. Doelgroep: hoger opgeleide gereformeerde jongeren en studenten, die zich weer meer willen verdiepen in de gereformeerde leer.

Meer inhoudelijke informatie en enthousiaste verslagen van de afgelopen keer: www.midweek.tk

Data: ik ben er niet helemaal achter gekomen wanneer de diverse universiteiten en hogescholen hun studenten vrij geven, maar als er meerdere mensen in 1 midweek willen en kunnen, dan gaan we dat organiseren.

Mocht een midweek onhaalbaar zijn, dan is het ook mogelijk dat we een kortere versie in een lang weekend (van donderdagavond tot en met zondag) organiseren.

Kortom: geef aan wat je wilt, wij kijken of het te regelen valt.

Oja, de kosten (all-in: logies, eten, materiaal; alleen het boekje (a 10 euro) en de reis (met OV gratis ;) ) zijn slechts 25 euro voor de hele midweek (voor het weekend moet ik nog even overleggen, maar dat zal niet duurder zijn dan dat).

Christine Vreugd

Het is echt heeel gaaf, voor iedereen een aanrader! Voor meer info mag je mij altijd vragen.

Herkansing: van 1 januari tot en met 5 januari.
Heb je zin in een midweek in Limburg, waarin je je geloof kunt verdiepen?
Goede voornemens voor 2007, daar is het misschien nog wat vroeg voor. Maar toch. Wil je het nieuwe jaar een nieuwe start maken met bijbelstudie, geloofsverdieping, dan kan ik je deze midweek aanraden.
Hoofdlijnen door de bijbel ontdekken, en de basis van de Reformatie weer eens doordenken (je weet wel, 'Sola Scriptura', Sola Gratia, enzo). En tussendoor de heuvels van Limburg verkennen (stel je eens voor dat er dan sneeuw ligt: sleetje glijden gaat wel hard naar beneden), een kasteel bezoeken, of een Romeins badhuis.
Het kan allemaal, voor maar 25 euro per persoon (nee, niet per nacht maar voor de hele midweek).
Voor meer informatie: www.midweek.tk