een aanrader voor iedereen die dit weekend nog een echt goeie film wil zien: Crash
onvoorspelbaar en meeslepend verhaal over racisme en vooroordelen in de VS. 'zomaar' ff gehuurd, maar na een imdbcijfer check bleek de verwondering wel enigszins gerechtvaardigd: een 8,4

hij staat nu al een half uur in het hoofdmenu, omdat de muziek zo geweldig is...

valt al met al zeker onder het label 'moet je gezien hebben'

Pieternel haalt me de woorden uit de mond. Ik bedoel: dat was ik.

Je hebt Crash 'zomaar' even gehuurd? Niet enigzins gedreven door de Oscar voor beste picture?

eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat niet ik maar broerlief em had gehuurd, omdat ie idd 'goed scheen te zijn' maar ik zelf had geen idee waar ik naar ging kijken. ben niet vaak zo prettig verrast :)

He Pieternel alias Jurgen, bedankt! Nu ben ik helemaal overtuigd. En ik hoorde dat Toccata et fuga in D moll ook nog eens voorkomt in de film! Dus wanneer kan ik die dingen ophalen, weenyman?

kan nu.:)

Ik ben nu niet in Groningen, ik kom van de week wel even langs.

Munich is zojuist mn top tien beste films ingevlogen en staat direcht op nummer 3.

Dat mag je me eens even uitleggen.

Trouwens, kan iemand mij het plot van Mulholland Drive uitleggen? Of ieder geval proberen uit te leggen wat er nou precies de bedoeling van is?

Dat wil ik wel. Maar niet hier: het verpest de film als je hem nog niet hebt gezien. Ik stuur je wel een mail. Check ook www.moviemeter.nl dan zoeken op Mulholland Dr. en dan staat linksboven een 'spoilertopic' met wat infobronnen.

Hallo jongens en meisjes,

Wie heeft mijn DVD's van The big lebowski en O brother where art thou geleend? Ik ben ze kwijt.

Heeft iemand De Da Vinci Code al gezien? Is ie echt zo slecht als door recensenten gezegd wordt?

Ik heb m vrijdag gezien. Dat hij zo negatief ontvangen werd vond ik een beetje overdreven. Kijk, de film is gewoon niet zo spectaculair als de trailer deed vermoeden, en als je het boek al gelezen hebt zijn de wendingen in het verhaal een stuk minder verrassend natuurlijk. Daarbij duurt hij 2 1/2 uur, komt een beetje moeizaam op gang en dreigt het af en toe een beetje suf te worden. Maar, na dit voorbehoud gemaakt te hebben, ik heb er met plezier naar gekeken. Gewoon leuke film. Die 5E van een kaartje bij Camera istie wel waard.

Ik hem m ook vrijdag gezien in Camera. Ik vond het ook in tegenstelling tot de recensenten een interessante én ook spannende film. Ik denk wel dat het scheelt als je het boek hebt gelezen dan weet je gewoon meer achtergronden. Ook scheelde het dat ik niet alles exact meer wist dan blijft het spannend. Het publiek van de Da Vinci Code is wel een stuk ouder dan dat je normaal ziet.

En krakrak, ik heb 5,5 euro betaald voor een kaartje.

Herbsgarden
Prince schreef: een aanrader voor iedereen die dit weekend nog een echt goeie film wil zien: Crash onvoorspelbaar en meeslepend verhaal over racisme en vooroordelen in de VS.

'Crash' is inderdaad super. Voor de liefhebbers van films als '21 Grams' en 'Traffic' zeker een aanrader. En als je van 'City of God' houdt, is 'La Haine' ook een aanrader. Daarin worden drie hangjongeren uit de banlieus van Parijs gevolgd in de 24 uur die volgen na rellen met de politie. Tijdens die rellen heeft een van hen een politiewapen gevonden. Film heeft sterke grote lijn, maar ook meesterlijke absurde Tarantino-achtige monologen. Iemand 'La Haine' al gezien, trouwens?
Ohja, Crash was wel de Oscarfilm waarin het meest werd gevloekt. Maar dat vindt niemand nog echt een probleem, of wel..?

Ja, heb La haine gezien. Wel een goede film, en achteraf ben je blij dat je niet in zo'n banlieu woont..

Vanavond half negen zijn de gevolgen van het verderfelijk spelletje poker te zien in de film 'rounders'. Naar verluid een prima filmpje...van horen zeggen. Ga achteraf niet bij me zeuren dus dat het niet leuk was.

Leuker dan het Kamerdebat van vanavond? Balkenende is namelijk op dreef, Halsema wordt ff te kakken gezet :D
OK ik ga wel zappen.

haha, briljant : 'I checko slowakia..."