Wanneer staat Pi op het programma?

Rinze schreef: King Kong staat met stip op nummer 1 in mijn top 10 slechtste films ooit.

haha ik heb hem ook gezien, ik vond het wel een leuke film :P er zit geen meesterlijk verhala in of zo maar die special effects zijn wel gaaf. vooral als je het vergelijkt met z'n voorgangers 8)

boothuis schreef: Wanneer staat Pi op het programma?

Vanavond in Cinema 224. Maar dat wist je misschien stiekem al.

JP. schreef: Vandaag besteld: de Volkskrant Filmfestival box 1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind 2. Lost in translation 3. Dogville 4. In the mood for love 5. The Pianist 6. Bowling for columbine 7. Le fils 8. Mulholland Drive 9. Hable con ella 10. La stanza del figlio Allen in 2DVD versie, omgerekend nog geen 7 euro per stuk! Tel uit die korting.

Dit is toch een rijtje redelijke kwaliteitsfilms. Behalve Dogville, dat is de beste film aller tijden. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ter zake: ik wil me graag inschrijven voor nr. 4 (!), 7, 9 en 10.

RC in the mood for love?!?

Jazeker. (Daarnaast lijkt het mij ook een erg goede film.)

Misschien is het beter dat ik er niet bij ben als je die gaat kijken.

Hoe vond je Pi trouwens?

Wel een goede film. Visueel hypnotiserend, maar het is allemaal wat minder diepzinnig wetenschappelijk dan het lijkt. Dus tijdens het kijken is het zeer meeslepend, maar niet echt een film waar je lang over nadenkt. En dat had ik wel verwacht. Verder ben ik geen fan van de montagesnelheid van Aranofsky, hoewel het hier zeer goed gebruikt wordt. Score: 4*.

Goed verwoord. Nadat hij afgelopen is blijft hij niet echt hangen.
De vorige keer dat ik hem zag is alweer een jaar of 4 geleden, en hij viel mij deze tweede keer eerlijk gezegd een beetje tegen. Vooral omdat ik Requiem inmiddels ook heb gezien.

Snapten jullie trouwens die slapeloosheidsopgave die bij de extra's stond?

Wordt bowling for columbine nog een keer gedraaid? Of kan men zeggen dat ik niks zou missen als ik die film niet heb gezien?

Inderdaad, dat kan men zeggen. Men kan het ook niet zeggen, maar dan heb je wel een vervelende avond. Film- en vermaaktechnisch misschien best leuk, maar inhoudelijk vreselijk slecht en provocerend.

@JP.: verdraaid, in staat van hypnose heb ik niet eens meer aan die opgave gedacht. Vandaag nog maar eens bekijken.

Namens mijn huisgenoot AM Fleurke:

Te koop aangeboden: The wedding planner, the untouchables, Good Will Hunting, the
Pelican Brief, Being John Malkovich, allemaal zgan, als pakket € 7,50.

Wie wil dat nou niet?

zijn ex-huisgenoot wil dat wel...

En ik wil dat ook wel, mits het DVD's zijn.

die laatste voorwaarde geldt bij mij uiteraard ook

oke, ik zal ze bij je in de bus gooien

ander aanbod: city of god en the aviator voor € 5,-. Het zijn idd allemaal dvd's

Ja, die wil ik wel! Samen 5 euro toch?

Maurice, ik gun je ze hoor, maar ik zou the Aviator wel in de kliko gooien, wat een zaadfilm is dat... City of God is het geld daarentegen meer dan waard!!

Oke, nog steeds wil ik ze wel. Maar Van Dijk, wat is een zaadfilm precies?

Sorry, hoor. Maar The Aviator is, zoals zoveel van Scorcese, een prachtfilm. Inderdaad geen hap-slik-weg-film. Nee, een behoorlijke drie uur durende kluif. Maar die cinematografie laat je likkebaardend kijken. Scorcese is de beste (Amerikaanse) regisseur die ik op dit moment ken.