C.A. schreef: And The Patriot moet je echt niet kijken.

Welles

Als jij op dat tijdstip post, dan ben je dus niet naar college gegaan :D

Op dat tijdstip was het college zelfs al voorbij Rolf. Nou en of ik er was ;)

Tenzij er een film over 's ochtends met een brak hoofd op college zitten gemaakt wordt acht ik deze discussie zeer irrelevant.

Of met een brak hoofd film kijken, telt dat ook C.A.?

C.A. schreef: Tenzij er een film over 's ochtends met een brak hoofd op college zitten gemaakt wordt acht ik deze discussie zeer irrelevant.

Je hebt gelijk, krijg ik dan nu een heuse warning?

Ontopic dan maar: gister met Arend de film 'Jumper' gekeken, een film over mensen die zich overal naar toe kunnen verplaatsen (teleporten), wat natuurlijk de nodige consequenties mee brengt. De consequenties blijken in de film nog al tegen te vallen, had veel meer uit gehaald kunnen worden. Maar als je een film wil zien met echt hele mooie plaatjes en uitzichten van wereldwonders etc, en een heel eigen toffe manier van gevechten, dan is de film de moeite waard.

Nee, ik ben vandaag goedgestemd.

C.A. schreef: Tenzij er een film over 's ochtends met een brak hoofd op college zitten gemaakt wordt acht ik deze discussie zeer irrelevant.

The Big Lebowski.

Snurf schreef: Ach nee man! Dat trage maakt het juist geniaal. Die spanning van elkaar aanstaren en elkaar intimideren maakt de film juist geweldig. Vooral het einde van the G, the B and the U is echt heel leuk. Een duel waarin je de uitkomst niet kunt voorspellen.

Heb jij toevallig Il buono, il brutto, il cattivo in je bezit, Snurf? Dan zou ik 'm graag eens lenen!

Herbsgarden

Die is gratis te leen bij Bibl. Letteren, vraag naar FILM 0029.

Interessant filmpje op deze pagina over strijders in Darfur die eerst namens de regering tegen de rebellen vochten (let op de Chinese wapens), zich toen tegen de regering keerden en nu onderhandelen. De leider beweert dat hij de burgers van Darfur ongemoeid heeft gelaten, je ziet zelfs Afrikaanse mensen in de gelederen. Wat waarheid is weet ik niet, maar het is boeiend materiaal.

Herbsgarden

Interessant filmpje, Chris.

Tijd voor een filmrecensie. Vandaag de tegenvaller van de maand (maart):

SPOILERWAARSCHUWING: donkerrood.

Wij verwachtten een mooie actiefilm over de overlevingsstrijd van onze verre voorvaderen tegen de krachten der natuur. Waarin de held, bijna vertrapt door woeste Mammoets, met zijn speertje oog in oog stond met sabeltandtijgers en andere beesten. Zo'n filmpje dat de hoofdpersoon amper en met veel geluk overleeft. Helaas, de film gaat over mensen. Om het verhaal hoef je het niet te doen, dat is zo klassiek en uitgemolken als een bejaarde moedermammoet. Jongetje wil meisje, meisje wordt ontvoerd, jongetje redt meisje en en passant de wereld.

De film is eigenlijk alleen een beetje leuk voor acheologen en historici. Wat namelijk uitgebeeld wordt is de overgang van jager-verzamelaars naar landbouw. En uiteraard is het dan tof te kijken hoe men dat in beeld brengt. Het dorp van de jager-verzamelaars is een creatief verzinsel uit botten, takken en dierenhuiden. De mensen lopen er bij als 'wilden' (lang haar, onverzorgd, gehuld in dierenhuiden) met onderscheidingstekens van talg of vet o.i.d. Vooral dat laatste is leuk bedacht. Ook komen er in de film allerlei stammen voor waarvan sommigen reeds overgegaan zijn op landbouw. Dezen wonen in bouwsels van klei en riet en kleden zich ook in riet, met houten schilden, speren en kinstukken. Elke stam heeft zijn eigen 'stijl', wat wel handig is voor de filmmaker, want zo zijn ze makkelijker te onderscheiden.

Ik kan nog heel veel blaten over de symboliek van de film, over de landschappen, digitale sabeltandtijgerpoesjes, over piramides (), over sjamanisme. Maar ik zal het laten bij een beschouwing over de politieke correctheid van de film. De hoofdpersoon lijkt een Indo-Europeaan te zijn. Hij verzamelt een legertje van allemaal verschillende negerstammen (ook verschillend in uiterlijk) en bestrijdt de koloniale macht, die - hoe kan het ook anders - geleid wordt door een blanke (in dit geval een albino). Les van de film: beschaving is niet altijd goed, als we allemaal vriendjes zijn kunnen we prima ons eigen ding doen.

Eén van de toffere scènes is nog: de aanval van de hapgrage voorgangers van onze grote gekke vriend de struisvogel. Maar of je daarvoor naar de bios gaat...

Hehe, Rendition, dat was tenminste een goeie film. :P

Ik wou 't net zeggen C.A. Rendition is een prachtige film..eentje die je echt gezien moet hebben!

Vandaag Bruce Almighty gezien, meesterlijk toch. Jim Carrey is een uberheld en de film staat in de top 10 van de Most Reedeming Movies-lijst, dus helemaal CV-Koersproof.

Mooie film inderdaad. Evan Almighty mag er ook zijn. Iets minder grappig, maar ook tof neergezet. Je kunt 'm van me lenen als je wilt.

Evan Almighty vond ik zeer slecht. Gewoon een slap deel 2 waar je zoveel van hebt. Daarnaast was het niet meer origineel en was de uitwerking ook matig

Herbsgarden
C.A. schreef: Vandaag Bruce Almighty gezien, meesterlijk toch. Jim Carrey is een uberheld en de film staat in de top 10 van de Most Reedeming Movies-lijst, dus helemaal CV-Koersproof.

Haha, die Most Redeeming Movies-lijst van CV-Koers was wel zo'n farce. "Most Redeeming Movies", alleen de naam al is zo onnoemelijk vaag. En de criteria waren zo algemeen dat elke film wel in dat lijstje pastte. Maar toegegeven: hoewel het verband vergezocht was, stonden er wel goede films in de lijst.

Zeker, Magnolia stond er op 1, toch?