Kom NU allemaal naar de aclo, want de vitalisloop begint weer vanaf vandaag elke eerste maandag van de maand.
Nog een kwartiertje...

Ik kon helaas niet komen, maar hoe heb je gelopen? Waren er veel mensen?

Ha iedereen! Ik dacht, ik check dit topic ook maar eens. Vorige week heb ik aan Robbert doorgegeven dat ik wel wil meedoen met de Batavierenrace, maar verder weet ik nog niks over afstanden, verhardingen of wat dan ook. Dus ik heb lekker veel vraagjes:

1. Moet ik geld overmaken ergens heen? En zo ja: waarheen en hoeveel?
  2. Heeft iemand tips voor hardloopschema's. Mijn toestand is alsvolgt: ik heb vorige week voor het eerst hard gelopen en wil dat vanaf nu twee keer per week gaan doen.
  3. Las ik goed dat er shirtjes komen en moet iemand mijn maat daarvoor weten?
  4. Wanneer wordt er vergaderd of is dat alweer achterhaald?
  5. Wat is die vitalisloop precies en hoe laat is dat op maandag?
  6. Moet ik me ook ergens opgeven/inschrijven op een of andere site?
  7. Zijn er slaapplekken/tenten geregeld of moet ik dat zelf doen?

Okee, zo kan ie wel weer geloof ik. Ik ben benieuwd!

ha ha hannnah, je hebt er zin in goed om te horen. Wilde je al een mailtje sturen, maar zo kan het ook.

1. Het kost geld inderdaad, 10 euro bus, 10 euro inschrijfgeld, 13 euro shirt, en dan nog slaap en eetbonnen. Zoals je misschien wel weet is het evenement niet even een paar kilometer lopen,maar moeten we als team een perfecte estafette neerzetten over 2 dagen en een feestje vieren. ik zal de gegevens voor de kosten enzzo wel mailen, ga de hele club trouwens weer mailen.
  2. trainingsschema's zijn op internet genoeg te vinden. ook op de site van de batavierenrace:
  3. er gaan inderdaad shirts komen (uni) ik heb je ingeschat op maat S
  4. vanaf nu wordt er elke week bij jou thuis om 15:00 uur bij jou thuis vergaderd.
  5. De aclovitalisloop is elke eerste maandag van de maand en ik bedenk nu dat ik dat gister vergeten ben... dus volgende maand nog een kans. Het begint om half 6 en vanaf 5 uur kan je je inschrijven vooraan bij de aclo, je kan kiezen tussen 3 en 6 km (1 of 2 rondjes)
  6. je hoeft je voor de batavierenrace en voor de acloloop niet op te geven, de eerste doe ik en de tweede is zoals hiervoor beschreven.
  7. slaapplaatsen ga ik deze week inventariseren, er zijn een aantal mensen die een tentje meenemen, misschien handig als die dat ook hier op het forum aangeven. Verder zijn er slaapplaatsen in de sporthal, daarover ga ik dus mailen.

Ik hoop dat ik je vragen zo voldoende beantwoord heb, ik hoor het wel als je meer moet weten.

Ehm, kan er door degene die mijn plaats binnen het team gaat innemen even twintig euro's naar mij worden overgemaakt? Dan hoef jij geen bus en inschrijfgeld meer te betalen, is dat even handig!!

Tip van Corien die ik even doorspeel:

http://www.gmap-pedometer.com/

Kun je je gelopen afstand en dus je snelheid achterhalen. Weet je hoe mieters.

N.B. Steendam
www.map24.com kent hetzelfde principe, maar vind ik iets makkelijker werken. Kan ook een kwestie van gewenning zijn.

Ja er zit wel een jetser van een leercurve aan vast, omdat je er zoveel verschillende en ingewikkelde dingen mee kunt en moet doen.
Gelukkig heb ik het dubbelklikken om een meetpuntje te zetten inmiddels onder de knie.

Map24 werkt idd wel veel makkelijker,
Nog een goeie tip voor trainen (vooral vandaag) www.buienradar.nl

Met deze handleiding :P is die google-pedometer heel goed te doen hoor!

http://www.runinfo.nl/loopafstandenberekenen.htm schreef: Loopgebied bepalen: grof Ga eerst naar het gebied van de kaart waarin je je looprondje wilt uitzetten. Dat doe je via Jump to: (in het midden bovenkant scherm), bijvoorbeeld: Nederland, Amsterdam of alleen Nederland in te tikken. Loopgebied bepalen: precies Hierna ga je naar het gedeelte van de plattegrond waarin je het looprondje wilt uitzetten. Dit doe door in de kaart te klikken en daarna te slepen. Je kunt ook gebruikmaken van de schuifbalken die staan op de linker bovenhoek van de kaart. Met deze schuifbalken kan je ook de schaal van de kaart veranderen. Van miles naar kilometers Omdat je waarschijnlijk de loopafstand in kilometers wilt weten verander je de schaal van English naar metric door Metric aan te klikken. Looprondje aanbrengen Klik op Start recording. Door dubbel te klikken in de kaart breng je de punten (startpunt, tussenpunten en eindpunt) aan. Plaats voldoende tussenpunten, zodat de afstand exact berekend wordt. Wanneer je je vergist klik op Undo last point. Hiermee wordt het laatste punt verwijderd. Berekenen loopafstand Tijdens het aanbrengen van de punten wordt in Total Distance: de totale afstand aangegeven. In Last Leg: wordt de afstand van de laatste klik gegeven. De cijfers in de rode ballonnetjes zijn de kilometerpunten. Calorie verbruik Ook is het mogelijk het aantal verbruikte calorieën te berekenen. Zet de calorie teller op aan door de klikken op on in Turn on calorie counter. Nadat je je lichaamgewicht hebt in getikt verschijnt het calorieverbruik tijdens het bepalen van je looprondje. Hoogte verschillen Door op small of large te klikken in Elevation: off small large verschijnt een overzicht met de hoogte verschillen. Deze functie is vooral handig bij je buitenlandse loopavonduren. Looprondje bewaren Ook is het mogelijk je looprondje te bewaren en te mailen. Door op Save route te klikken wordt er een link aangemaakt, bijvoorbeeld: www.gmap pedometer.com/?r=663762. Via Add bookmark kan je deze link in je favorietenlijst plaatsen. Looprondje printen Natuurlijk is het ook mogelijk het een en ander te printen. Via: Print map.

Vet handig. Ik blijk altijd een rondje van 5 km te lopen terwijl ik dacht dat ie ongeveer 3 was... Ik kon em nog niet fulltime volhouden trouwens hoor. Maar weet iemand al welke afstand ik moet lopen?

en Renske, ik geloof niet dat ik jouw afstand loop, maar dat ik wel in jouw plaats ben gekomen. Ik wil dus wel geld naar je overmaken. Maar hoe zit dat dan met de opgave? Komt mijn tijd dan niet op jouw naam zeg maar :wink: Ik denk niet dat je dat wilt namelijk...

En Robbert, elke week om 15.00u bij mij vergaderen is wel lekker duidelijk... het is per slot van rekening maar 1x per week 15.00u!

Wie gaan er komende maandag allemaal weer meedoen aan de ACLO-loop? Gea en ik sowieso en Leanne ook, volgens mij... De laatste graadmeter voor de komende Batavierenrace! En met zulks mooi weer is het ook nog eens ontzettend lekker om even te lopen. 17:15 inschrijven bij de tennishal, 17:30 start. Tot dan!

Robbert, zou je misschien een lijst met tenten op het forum kunnen plaatsen? Dan kan de indeling uitgevochten worden. Of is die al rond? Er gaan zeven tenten mee?

Ik ben er bij. Net 10km Noorderplantsoen achter de rug en dat smaakte naar meer. Zeker met dit weer!

Ik heb vandaag even nieuwe schoenen gehaald dus dat moet helemaal goedkomen!

Hebben we voor de Batarvierenrace trouwens ook een fiets met kilometerteller?

he mensen

ben ik nog nodig? of zijn er genoeg actieve ladies. ik wil het graag weten voor mijn planning van dat weekend.

Ok dan, nog genoeg enthousiasme, zie ik. Daarom bij deze de vernieuwde voorlopige definitieve etappe-indeling:

Nachtploeg

1. 3,6 km Catharina
  2. 7,0 km Simon
  3. 7,9 km Robbert
  4. 11,9 km Hans
  5. 10,2 km Jurjen
  6. 7,9 km Rinze
  7. 6,1 km Gea
  8. 8,8 km Harald
  9. 7,4 km Wouter L.

Ochtendploeg

1. 6,4 km Sipko-Jan
    1. 3,4 km Leanne
    2. 6,3 km Martine
    3. 5,1 km Lotte
    4. 7,9 km Pytric
    5. 8,0 km Niek
    6. 8,0 km Rob
    7. 3,5 km Hannah

Middagploeg

1. 8,0 km Martin
  2. 9,5 km Harm-Tjeerd
  3. 5,9 km Wouter N.
  4. 8,5 km Fernand
  5. 8,9 km Matthijs
  6. 7,2 km Corien
  7. 8,2 km Sjoerdtje
  8. 8,2 km Roelof

Sjoerdtje schreef: Robbert, zou je misschien een lijst met tenten op het forum kunnen plaatsen? Dan kan de indeling uitgevochten worden. Of is die al rond? Er gaan zeven tenten mee?

Slaapplaatsen
    Op het moment dat ik slaapbonnen (voor in de sporthal) ging bestellen bleken ze uitverkocht. Maar geen paniek. Op dat moment waren er sowieso al 20 slaapplaatsen in een tent geregeld. Uiteindelijk gaan we nu met zijn allen camperen.
    Maar dat betekent dat we nog 5 slaapplaatsen moeten regelen. Dat zullen dan waarschijnlijk 2 tentjes zijn. Dus als je nog een weet te regelen geef dat even door.
    De volgende tenten zijn er al.

Tent 1.

1. Corien

Tent 2.

1. Robbert
  2. Fernand

Tent 3.

1. Sipko-Jan
  2. Rob
  3. Roelof

Tent 4.

1. Hannah
  2. Catharina

Tent 5.

1. Sjoerdtje

Tent 6.

1. Rinze
  2. Jurjen

Tent 7.

1. Simon

Tent 8.
19.
20.

tent 9 en 10 de laatste 5 personen.
er moeten dus nog twee tentjes bij.
Hans, Gea, Harald, Harm-Tjeerd, Leanne, Martine, Lotte, Pytric, Niek, Wouter L, Wouter N, Matthijs en Martin moeten even afspreken bij wie ze in de tent willen slapen. Geef dat even door op dit topic.

Verder is vandaag natuurlijk de ACLO-loop. vanaf 17:00 uur inschrijven bij de ingang van de ACLO en om 17:30 uur de start. 3 of 6 km op het Zernike.
Roelof en ik zijn er ook.

joanne schreef: ben ik nog nodig? of zijn er genoeg actieve ladies. ik wil het graag weten voor mijn planning van dat weekend.

Voor zover mij nu bekend zijn de dames er klaar voor. Ik heb van hen geen twijfelgevallen gehoord, in tegenstelling tot de heren, dus als daar nog reserves zich willen aanmelden... er bestaat een kans dat je mee kan doen bij dit grootse studentenloop-evenement!

he robbert.. ni de e-mail sta ik in de nacht ploeg en hierboven sta ik weer als starter van de ochtendploeg... vorig jaar starte ik ook in de ochtendploeg.. dat is toch niet zomaar veranderd neem ik aan??

Oja... er zaten geen bijlagen bij je mail...

Ja, scherp, 2 foutjes... Je bent gewoon starter van de ochtendploeg, zoals hierboven dus. De bijlage is net opgestuurd.

hdmaster schreef: Ik heb vandaag even nieuwe schoenen gehaald dus dat moet helemaal goedkomen! Hebben we voor de Batarvierenrace trouwens ook een fiets met kilometerteller?

Goed bezig! Hoe gaat het met je knie?
En op die fiets zit nog geen kilometerteller, misschien zet ik die er nog wel op... maar de afstand van de route is ook goed te schatten door de fietser, wanneer hij/zij in het boekje de route bekijkt.

check ook:

LET OP: op de vorige pagina staan de etappe-indeling en de slaapplaatsen verdeling!