Als iedereen alle landen gaat noemen waarvan die weet hoe je het spelt is het natuurlijk snel afgelopen. Maar Elsa had het al correct, Zweden is sinds 1814 neutraal (na een oorlogje met Noorwegen).

Oooh, ze gokte eerst alleen noorwegen. das vals

Even een vraagje tussendoor:

Hoe worden de kuiltjes op een golfbal genoemd?

Woohoo Zweden

Hapkars schreef: Even een vraagje tussendoor: Hoe worden de kuiltjes op een golfbal genoemd?

Golfbaldeuken?

Dimples.

Elsa mag een vraag stellen.

TheoSikkema

Henk helemaal gelukkig, behalve het enorme sociale vangnet nog iets om trots op te zijn wat Zweden betreft :)

oke komtie:

Welke Koning stierf in z'n huwelijksnacht omdat hij teveel gedronken had?

ohjah en het is geen europeaan.

Ik doe niet meer mee, ik vind het niet meer leuk. :(

Ook niet als ik je een hint geef?

geen idee, Constantijn VIII misschien

no, moet ik nog een hint geven? of liever een nieuwe vraag?

Herbsgarden

Hint.

TheoSikkema

Hint bitte

Het was niet zijn eerste huwelijkstnacht... Toch Elsa?

oke, Hij leefde in de 5e , 6e eeuw en hoewel het niet z'n eigenlijke naam is, is hij bekend onder een hongaarse naam.

Volgens mij zitten op dit topic de echte quizzers. Zoals jullie op een ander topic (395 jaar RUG) hebben kunnen lezen is er morgenavond een quizavond met een GSV team. Wil je daaraan meedoen, dan moet je je even opgeven. De avond start om 8 uur, en de quiz wordt gehouden in het Vindicatpand. Voor meer informatie kun je terecht op het al eerder genoemde topic.

Elsa schreef: oke, Hij leefde in de 5e , 6e eeuw en hoewel het niet z'n eigenlijke naam is, is hij bekend onder een hongaarse naam.

Oke ik heb het opgezocht. Ik heb wel een hint: het achterbuurjongetje uit mijn vroege jeugd heette ook zo. Nog en hint: Tokkiefamilie.

@ Flor is:
Mijn kennis komt vooral naar boven als ik lekker rustig op m'n bureaustoel zit en een avond heb om te graven in de donkere gangen van m'n hersenen. Vraag me af wat er van overblijft als ik binnen 30 sec. moet antwoorden... :)