Dat was behandeld in het antwoorden op lastige vragentopic toch?

Gait schreef: Zijn nu alle vragen beantwoord? Ik zit namelijk te popelen. Hoe heet het plastic of metalen dingetje aan het uiteinde van je veter?

Veterstiften (plastic) of veterbeslag (metaal) :D
dat weet toch iedereen?

Tip:

C.A. schreef: In welke 5 landen bestaat er slechts zomertijd in bepaalde deelgebieden? Bonus: In welke staat kent men in het gehele land zomertijd, maar begint de wintertijd niet overal op dezelfde datum?

Amerika, Canada, Mexico, Brazilië en Australië. Dit komt allemaal omdat bepaalde delen van het land zo dicht bij óf de evenaar óf de noordpool liggen dat het toepassen van zomer of wintertijd compleet irrelevant is.

Bonusvraag: In Israël natuurlijk (Jan, waarom weet jij dat niet?). Aangezien de Palestijnen iets anders bepalen dan de Joden is er verschil in zomer en wintertijd.

Beetje lafjes vanDijk, snel er over heen lullen om je eigen vraagjes te mogen stellen.

Armando schreef: Veterstiften (plastic) of veterbeslag (metaal) :D dat weet toch iedereen?

Helaas, zo heet dat niet. Het zal vast een of andere stift of soort van beslag zijn, maaar het heeft een naam.

Wiki heeft niet alles goed, maar dit wilde ik je niet onthouden Gait:

"Een ***** of veterstift is het kleine plastic of metalen einde van een (schoen)veter. Dit stiftje zorgt ervoor dat de veter niet begint te rafelen."

Van Dale:
"Veterbeslag: ***** aan een veter"

De sterretjes staan voor twee andere woorden die er voor die dingetjes zijn. Uiteindelijk zijn er dus minstens 4 woorden voor.

Misschien was het niet het antwoord wat je bedoelde, maar hij heeft het wel goed...

UndahCovah schreef:
C.A. schreef: In welke 5 landen bestaat er slechts zomertijd in bepaalde deelgebieden? Bonus: In welke staat kent men in het gehele land zomertijd, maar begint de wintertijd niet overal op dezelfde datum?

Amerika, Canada, Mexico, Brazilië en Australië. Dit komt allemaal omdat bepaalde delen van het land zo dicht bij óf de evenaar óf de noordpool liggen dat het toepassen van zomer of wintertijd compleet irrelevant is.

Bonusvraag: In Israël natuurlijk (Jan, waarom weet jij dat niet?). Aangezien de Palestijnen iets anders bepalen dan de Joden is er verschil in zomer en wintertijd.

Beetje lafjes vanDijk, snel er over heen l*l om je eigen vraagjes te mogen stellen.

Hehe, goed hoor Herman, heb je toch wat geleerd in de trein, ik ben blij voor je.

Nu kan ik eindelijk mijn leuke anekdote erin knallen:

In territories controlled by the Palestinian National Authority, Daylight Saving Time ends later, which can lead to some confusion. On September 5, 1999, terrorists were transporting a bomb that they mistakenly thought was set to go off at 17:30 Israel Standard Time; it was actually set for 17:30 Palestinian Daylight Time, which was an hour ahead. As a result, the bomb went off while the bomb was still being transported, killing the terrorists (and earning them a ).

JPV schreef: Wiki heeft niet alles goed, maar dit wilde ik je niet onthouden Gait: "Een ***** of veterstift is het kleine plastic of metalen einde van een (schoen)veter. Dit stiftje zorgt ervoor dat de veter niet begint te rafelen." Van Dale: "Veterbeslag: ***** aan een veter" De sterretjes staan voor twee andere woorden die er voor die dingetjes zijn. Uiteindelijk zijn er dus minstens 4 woorden voor. Misschien was het niet het antwoord wat je bedoelde, maar hij heeft het wel goed...

Ok, je hebt gelijk en Armando heeft een goed antwoord gegeven.
Natuurlijk zocht ik het woord *****.
Volgende vraag: wat hoort hier te staan ipv de sterretjes?
Voor deze keer is het gebruik van Wikipedia toegestaan.

Hihi, ik weet er inmiddels 5 woorden voor, maar das niet helemaal eerlijk...

JPV schreef: Hihi, ik weet er inmiddels 5 woorden voor, maar das niet helemaal eerlijk...

Ag, let niemand op.

Oeoeoeoeoeoe die H3nQ, hij heeft het vast niet door! Maar Gerrit is naar nog een ander woord op zoek volgens mij!

Nee, Henk heeft het goed!

Nestel je maar niet te lekker op de bank H3nQ, er is werk aan de winkel. Wat is de volgende vraag?

oke, volgende vraag.

Wat bedoelen complotdenkers als ze het hebben over chemtrails?

Herbsgarden

Die weet ik! Chemtrails zijn de witte strepen die in de lucht worden getrokken door vliegtuigen. Tenminste, dat denken wij, naieve niet-complotdenkers. De wijze wel-complotdenkers beweren dat de chemtrails een soort zenuwgas zijn waardoor wij de overheid blijven gehoorzamen. Ofzo. Toch?

Ja. En wat is je nieuwe vraag?

TheoSikkema

Jan?

Welk land is de oudste neutrale staat ter wereld?

En nee, het is niet Zwitserland.

noorwegen ,zweden ? iets dergelijks

Afghanistan? offe, Irak. Sudan, ik zit in de buurt, ik voel het...

Aruba. Ik weet het zeker.