Als je nu met Enigma of U-Boot code komt, haak ik af, want dat is onzin

Nee joh, het was Huub Huub Barbatruc

Ik zie het al voor me: een paar van die Japanners in de kroeg die dan een retegoede bar code verzinnen om de Amerikanen helemaal gek te maken, lachen man.

"Sayonara America" Dat was em vast!

Ik heb eerlijk gezegd geen idee

iets met een nummer, f25 ofzo.

Vriend Niels

Ik denk dat het 'Konitiwa' is.
Mocht dit niet het goede antwoord zijn dan is tegelijk een nieuwe subvraag:

Wat betekent Konitiwa? (Het is Japans)

dat komt ook voor in kill bill. Mariëlle studeert japans voor de lol zij weet het in ieder geval.

Officieel is het Konichiwa en het betekent "Hallo"

EDIT: -scheelt weer een post- Ja tegenwoordig heeft Japans ook een officiële westerse spelling Romaji geheten.

N.B. Steendam

Kent het Japans ook een officiële spelling in het Latijns alfabet?

Het komt ook voor in het briljante computerspel 'Slipstream 5000'. Een vriendelijke doch pittige vrouwenstem begroet de vechtvliegers in Tokyo met "Konichiwa, pilots!"

Weer wat geleerd. Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.

Om toch in Japanse sferen te blijven: Welke film won in 2001 de publieksprijs bij de Japanese Academy Awards? Tip: de film werd wijd en zijd bestempeld als smakeloos.

Post maar gelijk een leuk Joetjoeb-fragment als je het weet.

Herbsgarden

@ Niek: .
@ C.A.: Battle Royale? Die was Japans en geen reet aan, behalve voor mensen als Kim de Gelder.

Heel goed Jan K. Misschien leuke inspiratie voor je docu? Helaas geen fragment dus nog geen kudo's voor jou.

Herbsgarden

As you wish.

<iframe src="http://www.youtube.com/v/Y-T7yPJVvXw&hl" width="425" height="350" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>

Nieuwe vraag. 4 hints, 3 bekende boeken, 1 geleerde auteur.

  • Tijdsaanduiding
  • Natuurlijke informatiedrager
  • Vergissing
  • Lijkt op rolstoelnatuurkundige

die natuurkundige is steven hawkins

en toen dacht ik: Dawkins
the blind watchmaker, selfish gene en die vergissing slaat vast ook wel op een boek maar die ken ik niet.

Herbsgarden

Pluim voor Elsa, maar niet weer stiekem 's nachts mijn kamer binnensluipen. Laatste boek is trouwens ' The God Delusion', ofwel 'God als Misvatting'.

sorry, frederik zei dat het mocht.
ben ik nu aan de beurt?

Herbsgarden

'Frederik zei dat het mocht', wat een laffe reactie. Maar jij bent inderdaad aan de beurt.

Wat is de echte naam van marilyn monroe?

Norma Jean Baker?