Ja maar het oude testament doet niet mee he, want toen hadden ze nog geen printers

Terwijl we nog even wachten op het antwoord van Jasper stel ik alvast de volgende vraag.

In welk modern land is de vroegere Nederlandse Goudkust te vinden? En dan heb ik het dus niet over die verschrikkelijke televisie soap.

volgens wikipedia is het Ghana , maar dr zit vast een addertje onder het gras.

N.B. Steendam

Let ook op de boa constrictor in de openingspost: probeer de vraag zonder opzoeken te beantwoorden.

Voordat Rinze nu een nieuwe vraag post over de zoveelste president van de VS: welke namen heeft Frank Zappa zijn kinderen gegeven? Als je er één weet mag je de andere legaal opzoeken en ook posten.

Octr schreef: Dan zeg ik 666. Naar horen zeggen is Jasper nog aan het typen, dus duurt het nog wel even voor het antwoord bekend is..

Ik denk met deuterocanonieken 777, zonder 666.

Ik schat zo dat de Nederlandse Goudkust (aan) de noordoostkust van Brazilië is, daar hebben we ooit kortstondig een paar gebieden van die gekke Portugezen gejat.

annemarieke

De vraag van Niek, ik gok: Pilot instructor? of Trixi tinkebell of Peaches.. Nee ik weet het niet. Het zal vast wel briljant zijn. Wie is de shownieuws/rtlboulevard kijker die het wel weet?

N.B. Steendam

Omdat ze net zo leuk zijn reken ik je antwoord goed, je mag een nieuwe vraag verzinnen.

Nog even de antwoorden van wiki:

Moon Zappa (Moon Unit Zappa, 1967)
Dweezil Zappa (Ian Donald Calvin Euclid Zappa, 1969), genoemd naar de bijnaam van de kleine teen van Gail
Ahmet Zappa (Ahmet Emuukha Rodan Zappa, 1974)
Diva Zappa (Diva Thin Muffin Pigeen Zappa, 1979)

annemarieke

Aangezien we tegenwoordig teveel Barack Obama op tv zien even een vraagje over zijn voorgangers.

Noem de amerikaanse presidenten vanaf 1901 tot 2008 op volgorde. Tipje het zijn er 18.

Pytric?

Ha heerlijk, ik maak er voor de grap even 20 presidenten van, pik ook nog een stukje van de 19e eeuw mee op die manier.

  1. McKinley
  2. T Roosevelt
  3. Taft
  4. Wilson
  5. Harding
  6. Coolidge
  7. Hoover
  8. FD Roosevelt
  9. Truman
  10. Eisenhower
  11. Kennedy
  12. Johnson
  13. Nixon
  14. Ford
  15. Carter
  16. Reagan
  17. Bush sr.
  18. Clinton
  19. Bush jr.
  20. Obama

Wat was de code die de Japanse aanval op Pearl Harbor in gang zette op 7 decemer 1942?

Je vergeet de regeerperiodes erbij te zetten, Rinzie. Of ben je die alweer vergeten?

Roosevelt, Wilson, Harding, Coolidge, Hoover, Roosevelt, Truman, Eisenhower, Kennedy, Johnson, Nixon, Ford, Carter, Reagan, Bush, Clinton, Bush.

Tussen Roosevelt en Wilson mist er nog ééntje, wie?

moeilijke vraag zo met dat rijtje hierboven :P

Fhaak ik zat gewoon op de vorige pagina te koekeloeren en me de ogen uit het hoofd te denken... Arelaxte Brinzema met zn VS-fetish

Rinze schreef: Wat was de code die de Japanse aanval op Pearl Harbor in gang zette op 7 decemer 1942?

Ha, ooit een werkstukje over gedaan. Beklim de berg Nitaka, ofwel "Climb mount Nitaka", maar wat het verhaal hierachter was, weet ik zo niet. Weet jij dat Rinze? Wel bekende uitspraak volgens mij.

Hierna knalden ze fijn wat vlaggenschepen naar beperkte diepte. Dom als ze waren lieten ze de enorme oliedepots staan. Saillant detail was dat de grootste schepen, waar het eigenlijk om te doen was, op dat moment toevallig niet in Pearl harbor waren... Ondanks dat meer dan 2000 doden.

Op welke plek eindigt FC Groningen dit seizoen?

Onder SC Heerenveen.

Wat is het favoriete boek van Rinze's oom?

Ole Einar Bjorndalen

@ Rinze..was de code niet Tora, Tora?

Arnold schreef: Onder SC Heerenveen. Wat is het favoriete boek van Rinze's oom?

Fout... Dus de vraag telt niet...

Theo Z schreef:
Arnold schreef: Onder SC Heerenveen. Wat is het favoriete boek van Rinze's oom?

Fout... Dus de vraag telt niet...

Theo, jou antwoord is ook niet het antwoord wat ik zoek. Ik ken die code jij noemt ook niet.

volgens mij is het "operation dumbo drop"