Herbsgarden

Volgens mij heb je hem goed. Jury?

Yehes! Dat is hem. Sesamstraat bestaat al sinds 1969 in Amerika en sinds 1976 in Nederland. Hoeveel afleveringen weet ik niet precies maar het zullen er duizenden zijn, sinds het vanaf 1976 dagelijks op TV is.

ik lig elke keer weer in een scheur!

ehm, niet om wijs te zijn hoor...maar ik was gewoon nieuwsgierig en vond

N.B. Steendam

Dat lijkt specifiek over soapseries te gaan.

Dat Guiding Lights ofzo heeft al 15000 aflevering en een snelle rekensom 365 x 39 leert dat Sesamestreet er niet meer dan 14000 kan hebben.. Lijkt dus een broodje Pinoverhaal.

Tenzij je alle afleveringen van alle Sesamstraten over de hele Wereld bij elkaar optelt.

Ja maar dan wint het Journaal volgens mij altijd.

Ik denk Piets Weerbericht...

Ok, next: Wie is de man achter de fairtrade chocolade 'Tony Chocolonely' en in welk televisieprogramma is dit idee geboren?

Herbsgarden

Het onvolprezen RVU-programma heet 'Keuringsdienst van Waarde' en hoe heet die man ook alweer.. Ton van de Keuken ofzo?

Edit: nog een aanrader: Klootwijk aan Zee, soortgelijk programma met Wouter Klootwijk.

Zo, dat gaat wel heel snel, die vraag was zeker te makkelijk. Teun van de Keuken is het trouwens. Jij mag...

Herbsgarden

Yehes. Blijven we bij tv-programa's: van 2001 tot 2004 zond de AVRO een programma uit waarbij twee interviewers in een bijzonder decor twee gasten interviewden. Wat was de naam van dit programma en hoe heetten de presentatoren en/of de beroemde regisseur?

Theo van Gogh met een andere flapdrol. Naam van programma weet ik niet meer.

Herbsgarden

Theo van Gogh was inderdaad de regisseur, maar in die functie zeker geen flapdrol. Je kunt veel over hem zeggen, maar dit programma regisseerde hij ontzettend goed. Nu nog de naam van het programma en de interviewers, die de status van flapdrol overigens ook zeker ontstegen.

Hoeveel a4tjes is de bijbel lang, wanneer de tekst in times new roman lettertype 12, regelafstand 1 en normale kantlijnen geschreven wordt?

Kun je het met 1 HP inktpatroon van 50 ml afdrukken?? Ik gok op 1919, omdat toen vrouwenkiesrecht in nederland kwam.

Welke vertaling? :)

Ik gok 777 pagina's.

Dan zeg ik 666. Naar horen zeggen is Jasper nog aan het typen, dus duurt het nog wel even voor het antwoord bekend is..

Het bewijs komt trouwens volgende week in SIC. Lekker dik nummer.