Was het toen niet heel koud met dikke lagen sneeuw die tegen huizen waaide?

Gait schreef: Dat was sowieso niet het grootste treinongeluk in Nederland.

Je hebt gelijk, ik weet niet hoe ik hier bij kom. De treinramp in Winsum was in 1980 's morgens op 25 juli. Met 9 doden de zesde treinramp in Nederland. Twee stoptreintjes reden in dichte mist tegen elkaar aan.

Wat het antwoord op de vraag van Theo dan moet zijn weet ik niet. Ik dacht dat die spectaculaire winter in '74 was maar dat weet ik ook niet zeker.

H3nQ schreef: Ik dacht dat die spectaculaire winter in '74 was maar dat weet ik ook niet zeker.

Volgens mij was die winter wel in februari 1979. Als dit zo is dan is aan jou de eer.

@ Theo, zeker de TV Gids van TV Noord gelezen? Daar moest ik direct aan denken toen ik Ommelanden en 1979 las... Stond een foto bij van Roel Dijkhuis (vertrekkend hoofdredacteur) in de sneeuw met Dries van Agt.

TheoSikkema

ehm, TV Gids van TV Noord? dat bestaat blijkbaar. Nee ik herinnerde me het befaamde 'Sneeuwboek' van mijn vader waar ik vroeger heel wat uurtjes mee doorgebracht heb.

Maare, Eduard mag dus de volgende vraag stellen..

Ik herinner me zowel de de RTVNoordgids als het sneeuwboek van mijn papa met metershoge sneeuwduinen.

Welk Vlaams programma zond onlangs de 3000ste aflevering uit?

Man bijt hond?

Nope.

Jambers?

Blokken?

Ik bedacht opeens dat er nog een vraag uit stond en zie nu dat Henri het juiste antwoord heeft gegeven. Gefeliciteerd, Blokken is het juiste antwoord. Ik snap niet waarom er Lingo in Nederland bestaat, terwijl je Blokken kan hebben inclusief Tetris spelletje.

Henri, it's you turn.

Ik heb er nog wel een.

Welke heldin won in 1997 bij de vrouwen de Alvestêdetocht, en voorkwam daarmee dat de Tocht der Tochten tot een herenaangelegenheid verwerd?

Klasina Seinstra! Mooi geformuleerde vraag trouwens! :)

Wat is de langst lopen televisieserie en hoeveel afleveringen heeft die serie?

Nederlands of internationaal? In Nederland zal het wel Goede Tijden Slechte Tijden zijn, loopt toch zeker al een jaar of 13. Vraag me echter niet hoeveel afleveringen, dat is voor cijferfetishisten.

Dynasty , 219 afleveringen ??

As the world turns met 10000 afleveringen.

allemaal mis!

Antuma, Ik bedoel internationaal gezien. Maar deze serie wordt in 120 landen uitgezonden (hint!)

TheoSikkema

Friends?

Sesamstraat?